Oldschool vs newschool – czy cyberprzestrzeń wyznacza trendy w telewizji?


Gebarowska AleksandraAleksandra Gębarowska, Instytut Socjologii UJ

Absolwentka socjologii ze specjalizacją: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Przez trzy lata prowadziła zajęcia dla dzieci, jednak pracę w przedszkolach zamieniła na firmę badawczą. Z wykształcenia ilościowiec, z zamiłowania jakościowiec. Pochłonięta głównie badaniami w obszarze kultury.


Kleyff TomaszTomasz Kleyff, Hip hop TV (Eska TV), Dyrektor Programowy

Znany także jako CNE (Człowiek Nowej Ery). Dziennikarz muzyczny, producent telewizyjny, raper. Był współtwórcą i prezenterem legendarnych programów hip-hopowych na antenie telewizji VIVA Polska oraz MTV Polska. Współautor „Antologii polskiego rapu”, wydanej przez NCK. Produkował „Najlepszy Program” w Eska TV - interaktywny magazyn łączący telewizję z internetem, nadawany na żywo. Obecnie objął funkcję dyrektora programowego nowego kanału Hip-hop TV.


Myśl przewodnia wystąpienia:

Telewizja przenosi się do Internetu, Internet staje się współczesną telewizją, mamy programy na życzenie, telewizję na żądanie. Wszystko gdzie chcemy i kiedy chcemy. Przestrzeń telewizji coraz mocniej przenika się z rzeczywistością Internetu. Jednak czy to telewizja wpływa na popularność pewnych treści w Internecie czy może Internet determinuje to co jest popularne w telewizji? Czy może to nadal dwa niezależne byty? Próbę odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w naszym wystąpieniu.

Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:

Przeprowadzone analizy pokazują życie tych samych treści w świecie telewizji i Internetu. Dotyczy to nie tylko klipów, poddanych tutaj głębszej analizie, ale i innych przekazów, reklam – ich procesu przyswajania, uczenia się i zapamiętywania. Pokażemy trendy w obrębie dwóch różnych przestrzeni medialnych.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Zestawienie ze sobą danych dotyczących analogicznych treści prezentowanych w stacjach muzycznych i oglądanych w Internecie. Pokazanie zależności, powiązań, a także różnic i ograniczeń w obu mediach, nakreślenie „linii życia” klipów, na podstawie równoległych analiz w telewizji i Internecie.

Czy wystąpienie opiera się na konkretnym badaniu?

tak

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:

Wybrane teledyski będą analizowane po pierwsze – z perspektywy wchodzenia na odpowiednie rotacje w telewizji muzycznej, a po drugie – ich „życia” w Internecie. Na wybranych przykładach opiszemy trendy, wzajemne oddziaływanie pomiędzy treściami i kanałami, oraz działanie pewnych mechanizmów cyberprzestrzeni.

networking partner:

trc

partnerzy:

trctrctrctrctrctrctrctrc