Wyniki badań
SPOŁECZEŃSTWO I TENDENCJE
Czytelnictwo książek w Polsce. Znajomość kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom" (Ipsos)
Według badania zrealizowanego przez Ipsos w październiku b.r. 41%. Polaków w ciągu ostatnich sześciu miesięcy nie przeczytało ani jednej książki. Od roku 2004 odsetek ten wzrósł o 6 proc. Książki czytają częściej kobiety niż mężczyźni; przynajmniej jedną książkę w ciągu ostatniego półrocza przeczytało 66% kobiet i 50% mężczyzn.
Więcej »
Ofensywa marketingu bezpośredniego? (TNS OBOP)
71% firm deklaruje, że w 2006 r. skorzystało lub skorzysta z narzędzi marketingu bezpośredniego. W grupie 5 najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych znalazły się aż trzy narzędzia marketingu bezpośredniego: sprzedaż katalogowa, sprzedaż przez własną stronę www oraz e-mailing.
Więcej »
Czy już mamy e-społeczeństwo? (TNS OBOP)
Z badania obejmującego prawie 30 000 respondentów z 25 państw Unii Europejskiej oraz Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Turcji i Tureckiej Republiki Cypru Północnego wynika, że, w 14 krajach Unii Europejskiej poziom penetracji komputerów jest na poziomie poniżej 50%. Najniższy poziom penetracji komputerów PC odnotowano w Grecji i Portugalii - wynosi on odpowiednio 33% i 34%.
Więcej »
Telewizyjna kampania wyborcza dotarła prawie do wszystkich (TNS OBOP)
Telewizyjne kampanie wyborcze, wykorzystujące płatne spoty reklamowe oraz ogłoszenia wyborcze, dotarły do 95,7% dorosłych Polaków. Komitety wyborcze wydały na kampanie łącznie 21,2 mln zł. Płatne reklamy oraz ogłoszenia wyborcze, emitowane w 8 stacjach, obejrzało 28 mln. Polaków uprawnionych do głosowania, czyli 95,7%.
Więcej »
A mama mówiła... Źródła informacji o suplementach diety (TNS OBOP)
Informacje o suplementach diety Polacy najczęściej uzyskują u farmaceuty w aptece lub u lekarza, natomiast źródła takie jak rodzina i znajomi, publikacje oraz informacje reklamowe są wymieniane rzadziej. Kobiety znaczenie chętniej opierają się na poradach ekspertów, natomiast dla mężczyzn opinia najbliższych jest niemal równie ważna. Wyraźne różnice zarysowują się przy analizie odpowiedzi kobiet i mężczyzn.
Więcej »
Prawa człowieka, pokój i demokracja to najważniejsze wartości Unii Europejskiej (TNS OBOP)
Obywatele UE uważają prawa człowieka (39%), pokój (38%) i demokrację (37%) za wartości najlepiej reprezentujące Unię Europejską. Gospodarka rynkowa jest ważną wartością Unii Europejskiej już tylko dla jednej czwartej badanych (26%).
Więcej »
Czy pomagamy naszej skórze i włosom? (TNS OBOP)
Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast dla kobiet istotniejszym powodem jest uroda.
Więcej »
Opinie o opiece zdrowotnej (CBOS)
Od wielu lat przeważają negatywne oceny systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Kontrastuje to z opiniami na ten temat w krajach zachodnich, np. w Wielkiej Brytanii, gdzie mimo dużego krytycyzmu wobec narodowego systemu opieki zdrowotnej, licznych problemów i kolejek do lekarzy, niewielką przewagę mają oceny pozytywne. Polacy nie należą też do najbardziej zadowolonych z opieki zdrowotnej spośród obywateli państw Grupy Wyszehradzkiej, ale nie są też najbardziej krytyczni.
Więcej »
Wydatki rodziców na edukacje uczniów w latach 1997-2006 (CBOS)
W tym roku na potrzeby dzieci związane z rozpoczęciem roku szkolnego rodzice wydali średnio 800 zł, czyli o 6% więcej niż przed rokiem. W przeliczeniu na jedno dziecko w wieku szkolnym wydatki te wyniosły średnio 513 zł, tj. o 6% więcej niż w roku 2005. Tegoroczne koszty poniesione przez rodziców są najwyższe od 1997 roku.
Więcej »
Skutki globalizacji dla Polski (CBOS)
Stosunek do globalizacji gospodarki wiąże się ze statusem społeczno-materialnym respondentów, miejscem ich zamieszkania oraz wiekiem. Im wyższe wykształcenie i lepsza sytuacja materialna, tym lepsze oceny skutków globalizacji dla naszego kraju. Korzyści z pogłębiania związków między gospodarką Polski i gospodarkami innych krajów dostrzegają zatem najczęściej osoby z wyższym wykształceniem (65%) oraz ludzie zadowoleni z własnych warunków bytowych.
Więcej »
Mieszkańcy wsi i miast o sobie i swoich gospodarstwach domowych (CBOS)
W latach 1998-2006 w opiniach Polaków na temat wsi zaszły pozytywne zmiany. Przede wszystkim wyraźnie wzrosła atrakcyjność wsi jako miejsca zamieszkania. Poprawiły się także oceny poziomu życia na wsi oraz innych warunków tam panujących. W opinii badanych egzystencja wiejska pod wieloma względami wypada lepiej niż miejska. Kojarzy się ona przede wszystkim ze zdrowym stylem życia, ale także z codziennym trudem i ciężką pracą.
Więcej »
Obcokrajowcy pracujący w Polsce (CBOS)
Ponad jedna czwarta pracowników najemnych (28%) twierdzi, że w ich zakładzie pracy zdarzyło się, że pracodawca chciał zwiększyć zatrudnienie, ale nie mógł znaleźć wykwalifikowanych pracowników gotowych przyjąć proponowaną stawkę. Stosunkowo rzadko działo się tak w instytucjach sfery budżetowej i przedsiębiorstwach o własności publicznej, najczęściej - w przedsiębiorstwach prywatnych i spółkach o własności mieszanej (państwowej i prywatnej).
Więcej »
Stosunek Polaków do innych narodów (CBOS)
Sympatią Polaków najczęściej cieszą się Hiszpanie, Włosi i Czesi, do których pozytywny stosunek deklaruje ponad połowa badanych. Niewiele rzadziej sympatią darzeni są Anglicy, Amerykanie, Irlandczycy, Francuzi, Holendrzy i Grecy. We wszystkich tych przypadkach kilkakrotnie częściej mamy do czynienia z deklaracjami sympatii niż niechęci.
Więcej »