|
|
|
|
U źródeł mobilnej rewolucji.
W roku 2013 świat oszalał na punkcie wszystkiego co mobilne. Aplikacje, tablety, gadżety, chmury, serwery - mobilny szał ogarnął dużych i małych. Niewypowiedzianą nadzieją marketerów jest rozprzestrzenienie mobilnej gorączki na grupy docelowe, które dotychczas wykazywały w tej materii względny spokój. Co prawda patrząc trzeźwo, potencjał w tym zakresie wykazują chyba już tylko seniorzy. Oni jedyni byli dotąd na uboczu dyskursu o wyższości produktów z jabłkiem nad ich koreańską konkurencją. Zupełnie inaczej jest z ich wnukami, które za idee wypisane na sztandarach mobilnej rewolucji są w stanie oddać życie, albo nawet dwa pod warunkiem, że są wirtualne.
Mobajl, jak pieszczotliwe mówią o nim ludzie marketingu, uwodzi swoimi zdobyczami mieszkańców miast i wsi, rozpala żądze inwestorów, srebrzy skronie oficerów służb specjalnych, a także, a dla nas przede wszystkim, fascynuje badaczy. Zebraliśmy ich razem (badaczy, oficerów nie zapraszaliśmy:) tworząc program tegorocznego LSB. Tak powstał mocarny multidyscyplinarny think tank, przed którym mobilność we wszystkich swych aspektach nie ma tajemnic. Mamy na pokładzie, filozofa, językoznawcę, geografa, inżyniera, antropologa. Jak zawsze są z nami socjologowie i psychologowie. Ten zespół to żywa materializacja potęgi umysłu. Gotowy zarażać, inspirować, wyjaśniać. Gotowy zabrać Was w podróż do źródeł mobilnej rewolucji. Wystarczy kupić bilet do Badowa. Zapraszamy na Letnie Seminarium Badawcze!
www.ptbrio.pl/seminarium2013 .
| |
| |
|
| | |
LSB Mobile
23 i 24 maja w Badowie odbędzie się Letnie Seminarium Badawcze LSB Mobile. Program będzie dostępny już wkrótce. Więcej .
|
|
|
Ankieta PTBRiO/ESOMAR
Już 13 maja rozpocznie się coroczna ankieta PTBRiO/ESOMAR, która umożliwi diagnozę rynku badań marketingowych w Polsce w 2012 roku. Zawartość ankiety jest zgodna ze wzorem stosowanym od wielu lat przez ESOMAR we wszystkich krajach, zaś gromadzone dane stanowią podstawę przygotowania przez tę organizację opracowania zbiorczego dotyczącego diagnozy branży badawczej na świecie. Raport ESOMAR dotyczący rynków badawczych w poszczególnych krajach jest szeroko komentowany na całym świecie. Dla wielu potencjalnych klientów jest to często pierwszy kontakt z rynkiem badawczym w danym kraju, na podstawie którego oceniają możliwości i styl działania firm badawczych.
Dane z ankiety posłużą także do publikacji artykułów, tabel i informacji o firmach badawczych w Roczniku PTBRiO.
Wszystkie firmy zainteresowane udziałem w badania prosimy o kontakt z biurem PTBRiO mailowo bądź telefonicznie.
|
|
|
Cyberresearch3.0
18-19 kwietnia tego roku praktycy badań spotkali się na Cyberresearch3.0. Nasi prelegenci opowiadali o możliwościach jakie daje połączenie świata badań z technologiami internetowymi i mobilnymi (wcale już nie "nowymi technologiami", bo od dawna, zarówno korzysta z nich wielu Polaków, jak i są one na dobre zadomowione w rodzimym świecie badań). Więcej
|
|
|
Badanie Badaczy
Już wkrótce ruszy druga edycja projektu Badanie Badaczy. Pierwsza fala badania została zrealizowana w roku 2010 i była nowym, ważnym źródłem informacji o nas samych - badaczach. Przypomnijmy, że udało się nam wtedy opracować cztery segmenty pracowników naszej branży, które zostały wyodrębnione w oparciu o zmienne psychograficzne. Raport z Badania Badaczy 2010 znajdziecie Państwo tutaj Po trzech latach istotnych przeobrażeń świata badań chcemy tę wiedzę zaktualizować. Wkrótce rozpoczniemy badanie ilościowe. |
|
|
QualBuzz
Za nami QualBuzz, czyli pierwsza od ponad dekady konferencja PTBRiO w całości poświęcona marketingowym badaniom jakościowym.
Lejtmotivem wydarzenia okazało się przewrotne pytanie i wyzwanie zarazem: jak sprawić, żeby mniej oznaczało więcej - bez uszczerbku na nomen omen jakości badań? A zatem jak dysponując mniejszymi zasobami czasu i budżetu, niższą chęcią współpracy badanych sprostać rosnącym oczekiwaniom pogłębionych, aplikowalnych tu i teraz rekomendacji. Poniżej kilka teamtów, które wybrzmiały podczas konferencji. Więcej
|
|
|
Strefa b
Za nami kolejne spotkanie w ramach cyklu spotkań strefy b. Tym razem rozmawialiśmy o polskim piciu alkoholu, trendach kulturowych i przyszłości konsumpcji. W dyskusji udział wzięli Wojtek Bortkiewicz (Stock Polska), Justyna Droździkowska (Kompania Piwowarska) oraz dr Jacek Wasilewski (UW). Punktem wyjścia do dyskusji był krótki seans filmowy a dyskusję poprowadził Sławek Wilski z TNS Polska.
Zapraszamy juz wkrótce na kolejną - majową strefę b. |
|
|
Zbadaj.to
Trwa drugi etap konkursu studenckiego zbadaj.to. Kapituła Konkursowa zakwalifikowała do niego aż 70 osób. Do 7 maja czekamy na nadsyłanie rozwiązań zadań konkursowych. Opiekę merytoryczną nad przygotowaniem zadań sprawują członkowie Kapituły Konkursowej oraz członkowie zespołu badań ze strony Partnera Merytorycznego. Już w maju wyłonimy 20 finalistów, którzy przejdą do ostatniego etapu konkursu i pojadą na Warsztaty Badawcze. Oprócz 3-dniowych warsztatów merytorycznych, na najlepszych czekają staże w agencjach badawczych oraz wejściówki na XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
Zapraszamy do śledzenia strony zbadaj.to oraz profilu konkursu na Facebooku
|
|
|
Raport Idealny - szkolenia zamknięte
Dobry raport to podstawa dla decyzji podejmowanych przez Twojego klienta. Ważne jest, by przekazać mu wartościowe informacje w przejrzysty sposób. My dowiedzieliśmy się jak to zrobić. W kompleksowym projekcie badawczym, zapytaliśmy badaczy ze strony klientów o to, jaki powinien być dobry raport. W naszym szkoleniu umieściliśmy etap tworzenia raportu w przebieg całego procesu badawczego. Zebrana podczas badania wiedza koresponduje z aktualną sytuacją rynkową. Odwołuje się do wymogów stawianych przez klientów - decydentów. Zarezerwuj udział w szkoleniu lub prezentacji. Dowiedz się więcej, pisząc na adres: szkolenia@ptbrio.pl
|
|
|
Rocznik PTBRiO 2012/2013
Zachęcamy do złożenia zamówienia na bezpłatny rocznik PTBRiO Badania marketingowe tutaj
|
|
|
Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres:
sekretariat@ptbrio.pl |
|
|
Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl Robert Zydel.
Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj |
|
|
QRCA (Qualitative Research Consultants Association) - stypendia dla młodych badaczy jakościowych
QRCA oferuje stypendia finansujące udział w corocznej, odbywającej się w USA konferencji badań jakościowych. Tym razem konferencja odbywa się 16-18 października w San Diego. Mimo, że konkurencja jest duża, to zachęcamy do aplikowania. Dowiedz się więcej
|
|
|
Konferencja PRCH Retail Horizons
12 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się 4. edycja konferencji PRCH Retail Horizons. Wydarzenie skierowane jest do osób tworzących strategie rozwoju centrów i sieci handlowych w Polsce. Elementami wyróżniającymi wydarzenie są m.in.: doskonały program, międzynarodowi, charyzmatyczni eksperci i wyjątkowa atmosfera, budowana przez ponad 300 uczestników spotkania.
Więcej |
|
|
Postaw na KORELACJE!
Predictive Solutions (dawniej SPSS Polska) zaprasza na 8. konferencję z obszaru gromadzenia i analizy danych, KORELACJE. Wydarzenie to odbędzie się w dniach 22-24 maja 2013r. w Krakowie. Zaproszeni eksperci opowiedzą o swoich doświadczeniach - problemach, korzyściach, punktach zwrotnych swoich projektów. W programie oprócz wystąpień z branży bankowej, administracji publicznej, czy e-commerce, nie zabraknie prelekcji z branży badawczej. Wśród prelegentów są, m.in. osoby z firm takich jak TNS Polska, 4P research mix, Starcom, GfK Polonia, Martin&Jacob, ale także PKO BP, Allegro, Bank BGŻ, Nasza Klasa i inni.
Więcej |
|
|
Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyły Katarzyna Zaniewska oraz Agnieszka Murzec. |
|
|
| | |
|
|