Szewc bez butów chodzi, czyli nadchodzi badanie Wizerunku Branży Badawczej 2013
Zgodnie z przysłowiem ludowym, agencje badawcze, choć nieustannie przekonują firmy o korzyściach badania swoich konsumentów, same rzadko organizują takie badania, by poznać lepiej swoich klientów - odbiorców badań marketingowych. Tę informacyjną lukę zapełnia organizowane cyklicznie przez PTBRiO badanie Wizerunku Branży Badawczej.
Badanie to jest cennym źródłem informacji o klientach badań. Odkrywa ich preferencje i diagnozuje wybory. Wskazuje, jak oceniają pracę swoich agencji i jakie badania planują w przyszłości realizować. Dostarcza badaczom cennych wskazówek sukcesu i podpowiada najlepsze strategie współpracy.
Dlatego gorąco namawiamy przedstawicieli agencji badawczych do pomocy przy tym badaniu. Na czym ona ma polegać?
- Najpierw przekaż namiary na swoich klientów (adresy email) PTBRiO (zrób to już teraz, czas mija!) i namów ich na wypełnienie kwestionariusza badania, które odbędzie się w czerwcu.
- Następnie wyjedź na wakacje i dobrze odpocznij.
- A w październiku przyjdź na sesję otwartą XIV Kongresu Badaczy i popatrz na wyniki.
A co z tego badania mają klienci? Poza tym, że wreszcie ktoś ich wysłucha, będą mogli pochwalić dobrych badaczy i ponarzekać na słabych bez konsekwencji. Mogą pokazać wyniki przełożonym (patrzcie, pracujemy z najlepszymi!), działowi zakupów (nie tylko kasa się liczy, spójrzcie, ile firm wybiera jakość!), podwładnym (nowe metody i świeże pomysły to nie wszystko!).
Trzeba tylko poświęcić kilkanaście minut na wypełnienie ankiety. Drodzy badacze, drodzy klienci badań, pomożecie?!
Gosia Puchlak
Adam Polasz
|