Newsletter PTBRiO nr 75

Szewc bez butów chodzi, czyli nadchodzi badanie Wizerunku Branży Badawczej 2013

Zgodnie z przysłowiem ludowym, agencje badawcze, choć nieustannie przekonują firmy o korzyściach badania swoich konsumentów, same rzadko organizują takie badania, by poznać lepiej swoich klientów - odbiorców badań marketingowych. Tę informacyjną lukę zapełnia organizowane cyklicznie przez PTBRiO badanie Wizerunku Branży Badawczej.

Badanie to jest cennym źródłem informacji o klientach badań. Odkrywa ich preferencje i diagnozuje wybory. Wskazuje, jak oceniają pracę swoich agencji i jakie badania planują w przyszłości realizować. Dostarcza badaczom cennych wskazówek sukcesu i podpowiada najlepsze strategie współpracy.

Dlatego gorąco namawiamy przedstawicieli agencji badawczych do pomocy przy tym badaniu. Na czym ona ma polegać?

  1. Najpierw przekaż namiary na swoich klientów (adresy email) PTBRiO (zrób to już teraz, czas mija!) i namów ich na wypełnienie kwestionariusza badania, które odbędzie się w czerwcu.
  2. Następnie wyjedź na wakacje i dobrze odpocznij.
  3. A w październiku przyjdź na sesję otwartą XIV Kongresu Badaczy i popatrz na wyniki.

A co z tego badania mają klienci? Poza tym, że wreszcie ktoś ich wysłucha, będą mogli pochwalić dobrych badaczy i ponarzekać na słabych bez konsekwencji. Mogą pokazać wyniki przełożonym (patrzcie, pracujemy z najlepszymi!), działowi zakupów (nie tylko kasa się liczy, spójrzcie, ile firm wybiera jakość!), podwładnym (nowe metody i świeże pomysły to nie wszystko!).

Trzeba tylko poświęcić kilkanaście minut na wypełnienie ankiety. Drodzy badacze, drodzy klienci badań, pomożecie?!

Gosia Puchlak




Adam Polasz