Newsletter PTBRiO nr 76

Sektor Automotive będzie potrzebował badań.
Andrzej Anterszlak, Ipsos Polska

Badania w sektorze Automotive od lat mają swoje miejsce w branży badawczej, choć ich udział w wydatkach nie jest duży (2,4% w 2012 r.). Projekty z tego obszaru można określić mianem trudniejszych, związanych z dużymi wyzwaniami dla badaczy. Sektor Automotive, na chwilę obecną, zainteresowany jest przede wszystkim realizacją programów Mystery Shopper oraz trackingami satysfakcji. Obserwując tendencje światowe, warto rozmawiać lokalnie z klientami na temat rozwoju badań NCBS (badań klientów świeżo po kupnie pojazdu) czy badań osób odrzucających konkretną markę. Trendem, który zaczyna pojawiać się na rynku jest uruchamianie programów typu EFM (Enterprise Feedback Management), opartych na pomiarach tuż po kontakcie klienta z firmą (moment prawdy) z szybką reakcją firmy na skargę klienta. W przyszłości niektóre programy badawcze firm sektora Automotive mogą być realizowane wspólnie z bankami związanymi kapitałowo z koncernami samochodowymi. Sektor Automotive będzie potrzebował badań i naszego wsparcia. To klienci wymagający ale doceniający dobrych badaczy.

Ranking firm badawczych według wielkości przychodów z badań na zlecenie przemysłu samochodowego (Top 10)