Newsletter PTBRiO nr 76

Rynek pocztowy - nowa rzeczywistość

Intensywny rozwój e-handlu, liberalizacja rynku pocztowego, rosnąca świadomość klientów, a z drugiej strony elektronizacja faktur i korespondencji zastępująca tradycyjne listy powodują, że operatorzy pocztowi i firmy kurierskie stają przed nowymi wyzwaniami. Niskie ceny, terminowość doręczenia i bezpieczeństwo to elementy determinujące obecnie sukces na rynku przesyłek, a nowe technologie to standard. Walka konkurencyjna zmusza operatorów do szczególnej dbałości o dopasowanie oferty do potrzeb klientów, a jest o co walczyć, bowiem wartość rynku KEP szacowana jest na 4,5 mld PLN. Branża musi więc coraz bardziej otwierać się na badania rynkowe. Poczta Polska realizuje je już od 1993 r., ale w ostatnim czasie - dzięki wewnętrznemu zrozumieniu ich wartości, stosowaniu nowych metodologii i rozszerzaniu grona współpracujących agencji badawczych, rola i jakość badań systematycznie w tej firmie rosną dla dobra organizacji, a przede wszystkim jej klientów.

Monika Kaczmarska
Poczta Polska