Newsletter PTBRiO nr 100

Czas na zmianę

Jak co roku, zima zaskoczyła drogowców. Jak co roku, wraz z pierwszym mrozem przestały obowiązywać rozkłady jazdy kolei. Jak co roku, padający śnieg sprawia, że czas potrzebny na powrót z pracy wydłuża się dwukrotnie. Jak co roku, "przejście przez zero" zwiększa liczbę L4.  Zdać by się mogło, że zima spada na nas niespodziewanie niczym przesyłka dostarczona dronem. I choć wszyscy wiemy, że taki mamy klimat, to, jak co roku, dostosowanie sposobu funkcjonowania zajmuje nam zbyt wiele czasu.

Umiejętność szybkiego adaptowania zmian stała się najważniejszą cechą potrzebną dla odniesienia sukcesu i najbardziej poszukiwaną przez pracodawców. I chyba nic w tym dziwnego, gdy spojrzymy, jak szybko dziś wszystko się dzieje - cykl życia produktu potrafi skrócić się z lat do miesięcy, reklamy telewizyjne dobrze byłoby zmieniać nie więcej niż co trzy tygodnie, tworząc treści do mediów społecznościowych często mamy najwyżej niż kilka godzin by ogarnąć, co się dzieje, opracować swoją odpowiedź i puścić ją w świat. Na nic nie zda nam się posiadana wiedza i umiejętności, jeśli nie będziemy w stanie zmieniać się tak szybko, jak świat wokoło.

Czytaj więcej


Tomek Jędrkiewicz

PTBRiO


Cyberresearch 4.0
Zakończył się etap nadsyłania propozycji wystąpień na konferencję Cyberresearch4.0. Aktualnie trwają prace Rady Programowej nad oceną nadesłanych zgłoszeń. Oficjalny program poznamy w połowie lutego, ale my już teraz zachęcamy Państwa do rezerwowania w swoich kalendarzach terminu konferencji, w dn. 10 i 11 kwietnia 2014 r.


Brand(s) New Order

Zapraszamy Państwa na konferencję strategiczną, która odbędzie się w dniach 20-21 marca 2014 w BarzeStudio, przy Placu Defilad 1. Więcej informacji już wkrótce.


Wizerunek Branży Badawczej 2013

Już w lutym udostępnimy rozszerzoną wersję raportu z przeprowadzonego badania Wizerunek Branży Badawczej.


Baza Wiedzy
Zaktualizowaliśmy Bazę Wiedzy PTBRiO o prezentacje z XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Zapraszamy naszych członków do korzystania z zasobów bazy.



Badanie Badaczy

Raport z Badania Badaczy został zaprezentowany podczas sesji otwartej XIV Kongresu Badaczy. Raport jest do pobrania na stronie internetowej tutaj


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Zapraszamy do lektury najbardziej poczytnego na rynku wydawnictwa branżowego. Już teraz rocznik PTBRiO w wersji do pobrania pdf oraz w wersji papierowej. Jeśli chcesz bezpłatnie otrzymać Rocznik PTBRiO złóż zamówienie tutaj


badaniamarketingowe.mobi
Zapraszamy do korzystania z mobilnej wyszukiwarki.
Już teraz poprzez smartphone'a możecie korzystać z:
Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych
zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy pod adres badaniamarketingowe.mobi


Dzień Badacza w Gdańsku

23 stycznia na Politechnice Gdańskiej odbył się pierwszy w tym roku Dzień Badacza. W programie pojawiły się następujące wystąpienia:
W kapciach konsumentów - czyli o marketingowych badaniach etnograficznych, Anna Maria Szutowicz, Grupa IQS
Emocje robią różnicę, czyli o ilościowych technikach projekcyjnych przy testowaniu opakowań, Michał Lutostański, TNS Polska
Insight i storytelling w komunikacji marketingowej, Robert Zydel Saatchi& Saatchi




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Praktyka nauce - nauka praktyce
W najbliższym czasie zapraszamy na bezpłatne spotkania realizowane w ramach transferu wiedzy: biznes-nauka. Spotkania odbywają się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i są skierowane do pracowników naukowych.
9 stycznia Robert Zydel wraz z Tomkiem Jędrkiewiczem prezentowali jaką rolę w badaniach marketingowych odgrywa etnografia, natomiast już 13 lutego zapraszamy na wystąpienie Artura Nogi-Bogomilskiego o ekosystemie analogowo-cyfrowym.
Osoby zainteresowane uczestnictwem zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu: 535 808 077 lub drogą elektroniczną rafal.matczynski@ue.poznan.pl
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi wydarzeniami realizowanymi w ramach projektu. Więcej
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 10 stycznia 2014 r. .

Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie Do grona członków PTBRiO zostali przyjęci Agnieszka Bartel i Michał Gazdecki. Więcej .
 



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

Tricky online - jak uniknąć katastrofy w badaniach online.  
Termin: 5 i 6 lutego 2014 r.   
Trenerzy: Agnieszka Wiśniewska
Zgłoś się na szkolenie

Badania reklamy - przegląd stosowanych metod badawczych.   
Termin: 12 lutego 2014 r.     
Trenerzy: Maciej Karwowski, Adam Polasz (Neuroidea)
Zgłoś się na szkolenie

Podstawy ilościowych badań marketingowych. 
Termin: 6 marca 2014 r.  
Trener: Anna Forycka 
Zgłoś się na szkolenie



Szkoła Badań Rynku

Rusza nabór do VIII edycji Szkoły Badań Rynku. Zapraszamy do zapoznania z nowym, atrakcyjnym systemem zniżek. Szczegóły znajdziecie Państwo tutaj




Jan Sowa, Fantomowe ciało króla. Peryferyjne zmagania z formą.

Recenzja Roberta Zydla z Saatchi & Saatchi Think Tank


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl