Newsletter PTBRiO nr 99

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 4 sierpnia 2014 r.

1. Promocja aktywności członków. Członkowie zarządu zapoznali się z przygotowanym jeszcze podczas poprzedniej kadencji dokumentem dotyczącym systemu gratyfikacji, autorstwa Janusza Sielickiego. Kontynowanie prac nad wprowadzeniem takiego systemu uznano za niezbędne, jednak z zachowaniem priorytetu podstawowych zasad działania Towarzystwa, a przede wszystkim jego społecznego i woluntarystycznego charakteru. Na podstawie propozycji poszczególnych dyskutantów przyjęto, że dalsze prace będą uwzględniać następujące zasady: - maksymalna otwartość zapraszania członków Towarzystwa do współtworzenia wszystkich inicjatyw (Michał) - decentralizacja decyzji o zapraszaniu do współpracy w poszczególnych projektach członków towarzystwa (Robert) - przejrzystość zasad gratyfikacji aktywności (Iza)

2. Prace nad bazą wiedzy. Aktualnie trwają prace związane ze szczegółowym otagowaniem wszystkich dostępnych dokumentów. Projekt miał mieć swój finał podczas zbliżającego się Kongresu, jednak realizacja postępuje dosyć powoli - przyjęte tagowanie na poziomie syntetycznym, czyli według tematów i problemów, a nie po prostu użytych słów, jest dość pracochłonne. Zarząd ponownie ocenił bardzo wysoko zaangażowanie i wkład merytoryczny Agnieszki Wiśniewskiej, która prowadzi ten projekt

3. Badanie Panel Polskich Przedsiębiorstw. Rozwija się współpraca z PARP, prowadzącym badanie Panel Polskich Przedsiębiorców. W projekcie, którego opiekunem jest Michał Kociankowski, udział wezmą Robert Zydel oraz Agata Wiszniewska i Janusz Komór, którzy w swojej praktyce na co dzień zajmują się tematem małych przedsiębiorstw w Polsce.

4. Poszerzanie bazy odbiorców wiedzy z Konferencji K14. W trosce o rozwój bazy odbiorców mailingów wysyłanych przez PTBRiO Zarząd postanowił szerzej udostępniać partnerom medialnym o dużym dotarciu wybrane materiały z konferencji i innych wydarzeń organizowanych przez Towarzystwo. Członkowie Zarządu, po odbyciu dyskusji, zaaprobowali pomysł, by pierwszy tego rodzaju kontent stanowiły materiały z konferencji Konsument 2014.

5. Rewitalizacja strony internetowej PTBRiO. Planowana jest rewitalizacja strony internetowej Towarzystwa. Wiąże się to również z projektem bazy wiedzy, który będzie miał swoją odsłonę już na nowej stronie.

6. Cyberresearch - nowa formuła, ustalenia. Robert, jako opiekun projektu Cyberresearch krótko opowiedział o planowanym przedsięwzięciu. Podczas wydarzenia, analogicznie do modelu kongresowego, zastosowane zostaną dwie sesje równoległe oraz sesje wspólne: otwierająca i zamykając event. Wydarzenie być może zostanie nagrane a następnie udostępnione zainteresowanym za podaniem adresu mailowego. Działania komunikacyjne rozpoczną się po Kongresie Badaczy. W ramach prac na konferencją Cyberresearch5.0 funkcję wspomagającą i jednocześnie uczestniczącą w ramach Rady pełni Michał Kociankowski. Członkowie zarządu zaakceptowali plan przedstawiony przez Roberta.

7. Badanie wizerunku branży monitoringu i analizy social media.. Zarząd przedyskutował propozycję firmy IRCeneter, dotyczącą współpracy z IRC w prowadzonym przez nią badaniu, w którym obecnie bierze udział większość firm z branży. Podjęto decyzję o szybkim ustaleniu szczegółowych zasad współpracy.

8. 20-lecie PTBRiO. Zarząd przedyskutował propozycje działań związanych ze zbliżającym się jubileuszem towarzystwa.

9. Deklaracje członkowskie. Do grona członków został przyjęty pan Krzysztof Goryński.

Michał Kociankowski, Sekretarz PTBRiO