Newsletter PTBRiO nr 121

Dokąd zmierzamy?

Szewc bez butów chodzi. Przysłowie to odnosi się również do branży badawczej - od zarania badań rynku w Polsce przekonujemy klientów jak ważne jest badanie satysfakcji z usług i produktów, jak wiele korzyści przynosi poznanie wizerunku swojej marki i porównywanie oczekiwań nabywców z poziomem ich spełnienia. Tymczasem standardem wśród agencji badawczych jest raczej brak badania potrzeb swoich klientów...

Postanowiliśmy wypełnić tę lukę informacyjną. Posłuży temu toczący się właśnie projekt badawczy, który zrodził się z wcześniejszego badania Wizerunek Branży Badawczej, ale w tym roku przeszedł kompletną metamorfozę. Zgodnie z duchem tegorocznego Kongresu przyjrzeliśmy się postrzeganiu badań i branży badawczej z różnych perspektyw i z uwzględnieniem wielu źródeł wiedzy. Sprawdziliśmy, z jakimi wyzwaniami zmaga się branża badawcza na świecie; jak pozycjonują się agencję badawcze za granicą i w Polsce; zidentyfikowaliśmy zjawiska, które mogą zmienić oblicze badań; wreszcie oddaliśmy głos samym zainteresowanym (badaczom i ich klientom), aby przedstawili swój obraz badawczej teraźniejszości i przyszłości. Wszystkich zainteresowanych odpowiedzią na pytanie: "Dokąd zmierzamy?" zapraszamy na XVI Kongres i na nasze wystąpienie.

Adam Polasz
PTBRiO
Tomasz Bartnik
ONE ELEVEN



Kongres Badaczy

Zapraszamy do zapoznania się kilkunastoma filmami, zapowiadającymi wystąpienia XVI Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Sponsor główny kongresu: GfK Polonia
Sponsorzy kongresu: Mands, Research Now, TNS
Wystawcy: FUTU, GfK, Mands, Neuro Innovations, Norstat, Panel Badawczy Ariadna, Research Now, Stratega, SW Research, THINKTANK
Więcej


Rocznik PTBRiO

Zamów najnowszy, jubileuszowy numer Rocznika! tutaj


Baza wiedzy

Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę materiałów zgromadzonych w bazie wiedzy. Na razie w wersji beta, bo jeszcze nie wszystkie zgromadzone materiały są upublicznione. Zapraszamy do wypróbowania!


Konkurs zbadaj.to!

Podczas październikowego Kongresu Badaczy będziemy gościli piątkę finalistów V edycji konkursu: Annę Skwarną, Joannę Szwed, Natalię Miernik, Macieja Wilczyńskiego i Annę Laps. Od października finaliści rozpoczną staże w firmach badawczych, życzymy powodzenia i owocnej współpracy.


badaniamarketingowe.mobi
Na smartphonie możecie korzystać z: Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




Przygody umysłu
Konferencja organizowana przez Centrum Nauki Kopernik i Uniwersytet Warszawski odbędzie się w dniach 9 i 10 listopada w Warszawie. Wśród gości specjalnych profesor Anna Giza. Więcej

Tajemniczy klient
Na scenę Teatru Soho wraca "Tajemniczy klient" opowiadający o losach kontrolera jakości usług - Wesołego. Najbliższe spektakle zaplanowane są na 29, 30 i 31 października, na godz. 19.30. Więcej.

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



VI Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
Warsztaty i konferencja pt "Grywalizacja mediów - czyli o zmianach w komunikacji społecznej" odbędą się w dniach 19-20 listopada 2015 r. w Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego w budynku dawnego Centrum Informatycznego UW. Więcej informacji tutaj

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl

Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty.
XI konferencja naukowa Katedry Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego odbędzie się w dniach 4-6 października w Międzyzdrojach. Główne tematy konferencji to kierunki rozwoju komunikacji marketingowej i konsument na tle zmian zachodzących w otoczeniu. Więcej
 



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyła: Anna Ruman.
Więcej .
 



Stanowisko: Kierownik Projektów - Badania Społeczne i Ewaluacje
Nazwa firmy: Bluehill Sp. z o.o.
Szczegóły oferty

 



Szkoła Badań Rynku
Uczestnicy tegorocznej edycji Szkoły otrzymają wyjątkowy prezent: półroczny dostęp do pakietu Webankieta Enterpise umożliwiającego przeprowadzenie kompleksowego badania ankietowego. Zajęcia zaczynają się już 2-go października.Więcej


Szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z listą najbliższych szkoleń tutaj . A oto najbliższe szkolenia:

Insightem w konsumenta
Termin:09.10.2015 r.   
Trenerzy:  Agata Wiszniewska

Data storytelling - wizualizacja graficzna danych.
Termin: 29-30.10.2015 r.   
Trener:  Jacek Gałązka

Customer Journey w kanałach digital. Pomiar i optymalizacja.
Termin: 05.11.2015 r.   
Trenerzy: Albert Hupa


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl