Na styku
Najciekawsze, co obecnie obserwujemy, zarówno w życiu społecznym, jak i w biznesie, dzieje się na styku, po przekroczeniu granic, w nakładaniu się na siebie więcej niż jednej dziedziny czy sposobu działania. Na naszych oczach przesuwają się geograficzne, mentalne i kategorialne granice. Na mapach geopolitycznych, w naszych głowach i w tym, jak działa biznes. Obserwujemy to na płaszczyźnie polityki społecznej i wyzwań w zakresie migracji i mobilności, które w ostatnim roku stały się szczególnie palące. Widzimy to także w biznesie, w ideach, które działają ponad wcześniej wytyczonymi granicami kompetencji, które zaczynają się stykać, przenikać i nakładać na siebie. Dziedziny wiedzy i narzędzia, które wcześniej nie były ze sobą w dialogu, nagle się spotykają, jak choćby historia sztuki i eye tracking w analizie tego, co czyni dzieło ponadczasowym, czy ten ostatni i rentgenologia w procesie ulepszania obarczonej błędami diagnostyki. Zaawansowana matematyka stochastyczna pozwala przewidzieć obciążenie kas i zarządzać ich obsługą, a chemiczna analiza cętek na skórze lamparta - analizę wzorców rozprzestrzeniania się różnych zachowań konsumenckich. Nakładanie się wiedzy i przenikanie kompetencji prowadzi do powstawania nowych rozwiązań, wyjścia poza to, co znane i opisane - już w maju rusza pilotażowy wspólny projekt Amazona, DHL i Audi: zamówione przesyłki będą dostarczane prosto do bagażników samochodów. Kompetencje trzech dostawców stykają się i przenikają, tworząc nową jakość. Ważną umiejętnością, także w procesie projektowania produktów i w marketingu, staje się zderzanie tego, co wcześniej się nie stykało, eksperymentowanie, łączenie i nakładanie. Wobec tych procesów, które już się toczą, musimy się uczyć zadawać nowe pytania, inaczej badać to, co przekracza granice. Do takiej refleksji i podróży poza granice zapraszamy Państwa na najbliższym Kongresie.
Więcej na www.kongresbadaczy.pl
Rada Programowa
XVII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii
| |