Newsletter PTBRiO nr 136

Design loves research, research loves design

Niewiele skrótów zrobiło w ostatnich latach karierę tak zawrotną jak UX. Od jakiegoś czasu wszyscy "robią UX" i "mają UX", czymkolwiek ten UX dla nich jest. Rozumiane słownikowo "doświadczenie użytkownika" porzuciło swój technologiczny matecznik (sama idea pochodzi wszak ze świata technologii) i staje się coraz bardziej synonimem dobrze zaprojektowanej interakcji użytkownika z marką. Użytkownik, Klient, produkt, usługa, marka... nie ma to większego znaczenia - przecież gdyby róża nie nazywała się różą, pachniałaby tak samo. Istotne jest  świadome kreowanie doświadczenia na styku.

Jednym z elementów procesu projektowego takiego doświadczenia jest zrozumienie problemu, który projektant musi rozwiązać. Pozyskanie wiedzy o tym problemie jest często nazywane badaniem. Jednak badanie badaniu nierówne. Próbki, z których korzystają projektanci, są zbyt małe nawet dla badaczy jakościowych, metodologie są niejasne i rozmyte. Badania realizowane na potrzeby projektowania (design research) są trochę innym światem - światem, który szczególnie w Polsce czeka na swoich osadników.

W ramach jednego bloku tematycznego tegorocznego Kongresu będziemy chcieli na konkretnych przykładach pokazać, czym design research jest, czym może być i gdzie - zarówno z punktu widzenia badaczy jak i projektantów - najłatwiej zyskać, a gdzie się poparzyć. W bloku wystąpień będziemy o tym mówić, a w ramach jednego z warsztatów zamykających Kongres będziemy chcieli dać Państwu szansę na posmakowanie design research poprzez interakcję z doświadczonymi praktykami. Jesteśmy przekonani, że badacze od projektantów mogą nauczyć się równie wiele, jak projektanci od badaczy. Do zobaczenia!

Marcin Piotrowski
Członek Rady Programowej Kongresu



Kongres Badaczy

Zapraszamy do zapoznania się z rozbudowanymi abstraktami wystąpień kongresowych. W tegorocznym programie umieściliśmy ponad 40 wystąpień oraz 3 sesje warsztatowe. Zapraszamy już 13 i 14 października na Kongres Badaczy | Consumer Intelligence - największe tego typu wydarzenie w Europie środkowo-wschodniej Więcej


Szkoła Consumer Intelligence

Zapraszamy do zapoznania się z nowym programem i sylwetkami trenerów na dedykowanej stronie internetowej. Tegoroczna odsłona Szkoły rozpoczynie się w listopadzie, a zakończy w styczniu. Więcej


K16 - największy w Polsce projekt trendwatchingowy

Zapraszamy do pobierania obszernych materiałów merytorycznych ze strony internetowej projektu. Chętni mogą także wziąć udział w jednym z dedykowanych formatów: prezentacji, warsztacie inspiracyjnym lub warsztacie dedykowanym. Zapraszamy! Więcej



Rocznik badania marketingowe 2016/2017

Zamów bezpłatnie najnowszy numer Rocznika tutaj




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Badania i rozwój w biznesie
studia I stopnia na Uniwersytecie SWPS. Więcej informacji tutaj.
 

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Wspomnienie o Wojtku Ciemniewskim
1 lipca odszedł od nas Wojtek Ciemniewski. Badacz, przedsiębiorca, podróżnik, i (jak sam o sobie pisał) poszukiwacz wrażeń... więcej
 

Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączył: Krzysztof Szwarc Gratulujemy!
 



Stanowisko: Junior Researcher
Nazwa firmy:Interactive Research Center
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Research Executive / Senior Research Executive
Nazwa firmy: Atena Research&Consulting
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

 



Szkoła Consumer Intelligence
Zapraszamy do zapoznania się z nowym programem i udziału w X edycji Szkoły! Więcej
 

Szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Projektowanie procesów - czyli jak zamienić badania w consulting.
Cykl 5 szkoleń od 16 września do 1 grudnia 2016 r.,  
Prowadzi: Andrzej Kasiński
Dowiedz się jak rozszerzyć projekt badawczy o usługę consultingową przy użyciu typowo badawczych narzędzi.
Więcej

Piąta ćwiartka, czyli jak zaangażować odbiorców danych. 
Termin: 23.09.2016 r.
Trener: Agata Grabowska
Więcej

Jak nie zabić badania złym kwestionariuszem, czyli o sztuce tworzenia skutecznych narzędzi badawczych
Termin: 06.10.2016 r.
Trener: Tomasz Dulinicz
Więcej

Od pomysłu do sklepowej półki. Badania innowacji FMCG.
Termin: 27-28.10.2016 r.
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk
Więcej



Warsztat K16
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą dedykowanych formatów szkoleniowych dla firm. Przygotowaliśmy dla Państwa prezentację, warsztat inspiracyjny lub dedykowany warsztat trendwatchingowy. Więcej

 

Consumer Intelligence Mentoring
Zapraszamy do zapoznania się z indywidualnym programem szkoleniowym PTBRiO Więcej

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl