Newsletter PTBRiO nr 80

Drodzy członkowie, przyjaciele PTBRiO.

Ten tekst jest tylko dla tych "którym się chce".

Za nami najintensywniejszy rok prac Towarzystwa odkąd pamiętam. Piszę rok bo, rzeczywiście prace w PTBRiO, wszelkie inicjatywy planujemy zgodnie z rokiem akademickim a nie kalendarzowym.

Do wielu inicjatyw już przywykliśmy i traktujemy je jako coś stałego, codziennego. Trudno wyobrazić sobie naszą branżę bez Kongresu Badaczy, systematycznych szkoleń, katalogu, konferencji tematycznych, spotkań klubowych. Do tej grupy inicjatyw doszedł też konkurs zbadaj.to, który na trwałe wpisujemy do kalendarza badacza. Mamy możliwości finansowe i operacyjne, by tych działań było znacznie więcej. Każda z nich wymaga jednak Waszego wsparcia. Nadmiar pomysłów (od którego głowa jednak nie boli), to efekt kilku warsztatów w gronie tych, którym się chce. Wydaje mi się, że nadszedł czas by badania marketingowe, które wspólnie reprezentujemy, dzięki energii członków Towarzystwa, miały jeszcze mocniejszą pozycję w świecie nauki i komercji.

Ostatni rok to też znakomita aktywizacja grupy członków PTBRiO. Jestem z tego bardzo zadowolony. Dynamiczny rozwój zbadaj.to, seria nowych szkoleń, badanie wizerunku firm, badanie nas samych - badaczy, nowe konferencje, które na trwałe wpisują się do kalendarza (internet), strefa b, to efekt tej aktywizacji. Mam nadzieję, że pamiętałem o wszystkim. Dziękuję za już i poproszę o więcej.

Mamy więcej pomysłów, niż osób chętnych, aby pozostać opiekunami inicjatyw. Chciałbym tym listem zaprosić wszystkich, którzy chcą tworzyć świat badań marketingowych, promować go na zewnątrz.

Zachęcam do opracowania nowej, społecznej inicjatywy, na którą zarząd na pewno znajdzie czas i sposoby finansowania. Zachęcam do przyłączenia się do aktualnej inicjatywy. Mija rok od spotkania aktywnych badaczy i członków PTBRiO w Serocku. Inicjatywa spotkań w gronie ludzi aktywnych spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem, a wiec we wrześniu będziemy kontynuować prace na kolejnej sesji wyjazdowej. Tam znów pojawią się pomysły do wspólnych działań.

Jeśli chcesz być aktywnym członkiem PTBRiO napisz proszę do mnie: awodkowski@ptbrio.pl

A jeśli jesteś aktywnym członkiem, to do zobaczenia w Badowie pod koniec września. Arkadiusz Wódkowski Prezes PTBRiO

Arkadiusz Wódkowski
Prezes PTBRiO




Program Kongresu Badaczy Rynku i Opinii
Rada Programowa Kongresu Badaczy zatwierdziła już ostateczny program najbardziej prestiżowego wydarzenia branży badawczej w Europie. Już teraz można zapoznać się ze szczegółowym programem zawierającym prawie 40 inspirujących wystąpień.
Każdy, kto opłaci swój udział w kongresie przed 19 sierpnia otrzyma zniżkę w wysokości 250 zł. Więcej informacji na temat dostępnych rabatów na naszej stronie www.kongresbadaczy.pl


Badacze 2011
Dwa lata temu w badaniu wizerunku branży badawczej wyłoniliśmy cztery typy badaczy-klientów. Wszyscy zaangażowani w projekt byliśmy zaskoczeni jak pięknie podzieliła się badana populacja - na cztery, niemal równe części...


Katalog PTBRiO 2011/2012
Trwają prace nad XVI edycją katalogu PTBRiO. Premiera katalogu będzie miała miejsce podczas tegorocznego XII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii.


Strefa b
Noszą oldskulowe oprawki Ray Ban, kupują Vespy i lodówki Smeg. Blogują o tradycyjnych przepisach na chleb, kupują online rowery w stylu retro i designerskie ubrania sprzed lat. Szukają marek, produktów i usług stylizowanych na vintage. Konsumenci retronowocześni. Znawcy, lanserzy, snoby?
1 września o godzinie 18 w klubokawiarni Resort (ul. Bielańska 1 w Warszawie) przedstawimy wyniki badania retronowoczesnych zrealizowanego przez 4P Research Mix dla strefy b przy PTBRiO. O potencjale marketingowym zjawiska będą rozmawiać Radek Dudzic (JWT), Krzysztof Najder (Stratosfera), Agata Nowotny (Uniwersytet Warszawski) oraz Joanna Turczyk (Nespresso).
Serdecznie zapraszamy na spotkanie. Ilość miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres sekretariatu PTBRiO: sekretariat@ptbrio.pl


Laureaci konkursu zbadaj.to
Znamy piątkę laureatów konkursu studenckiego zbadaj.to. Są nimi:
1. Maciej Beręsewicz
2. Katarzyna Murawska
3. Małgorzata Michałowicz
4. Natalia Puciato
5. Katarzyna Święciak
Wybrani spośród 20 finalistów teraz sami przebierają w ofertach staży, praktyk i pracy renomowanych firm badawczych takich jak: 4P Research Mix, ABM, ARC Rynek i Opinia, Dom Badawczy Maison, GfK Polonia, IPSOS, MillwardBrown SMG/KRC, TNS Pentor oraz TNS OBOP. Docierają do nas wieści, że pozostali finaliści nie próżnują i swoje studenckie wakacje spędzają zdobywając doświadczenie w różnych agencjach badawczych. Wszystkim uczestnikom życzymy dużo powodzenia w kształtowaniu ścieżki kariery badacza!!!


Cyberresearch - refleksje
W dniach 2 - 3 czerwca odbyła się konferencja Cyberresearch, organizowana przez PTBRiO przy współpracy z firmą: Polskie Badania Internetu. 18 inspirujących prezentacji przyciągnęło do Biblioteki Uniwersytetu Warsza- wskiego prawie setkę badaczy.
Konferencji towarzyszyły gorące dyskusje na temat zalet i ograniczeń badań on-line.
Na naszym profilu www.facebook.pl/badacze umieściliśmy zdjęcia dokumentujące przebieg imprezy. Zapraszamy do zapoznania się z relacjami Joanny Kopeć, Agnieszki Wiśniewskiej, Małgorzaty Wyczańskiej.


Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Szanowni Członkowie i Sympatycy PTBRiO, jeśli chcecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat branży badawczej lub zobaczyć artykuł na interesujący Was temat w newsletterze PTBRiO, napiszcie do nas sekretariat@ptbrio.pl




Badania internetowe

z dnia na dzień zyskują na znaczeniu i stają się coraz popularniejszym narzędziem stosowanym przez badaczy. ESOMAR, wychodząc naprzeciw aktualnym tendencjom, opublikował na stronie internetowej nowe wytyczne dotyczące badań internetowych.


PTBRiO objęło patronatem

konferencję naukową "Marketing przyszłości - Trendy. Strategie. Instrumenty", która odbędzie się w dniach 9 -11 października 2011 r. Konferencja organizowana jest przez Katedrę Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego


PTBRiO objęło patronatem

megaseminarium "Psychologia marketingu" z udziałem prof. R. Cialdiniego. Seminarium odbędzie się w dniach 10 - 11 października w nowej siedzibie SWPS Wrocław przy ulicy Ostrowskiego 30. Dla członków PTBRiO jest przewidziany rabat. Więcej informacji oraz zgłoszenia dostępne są na stronie .




Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO

z dnia 6 czerwca 2011 r. przygotowany przez członka Zarządu Janusza Sielickiego.

Sesje zdjęciowe
Trwają indywidualne bezpłatne sesje zdjęciowe dla członków PTBRiO. Ostatnia sesja odbędzie się 6 września 2011 r. Wszyscy zainteresowani udziałem proszeni są o zgłoszenie swojego udziału pisząc na adres sekretariat@ptbrio.pl .




Nowe szkolenia PTBRiO

Program szkoleń Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii na rok 2011/2012 to 25 propozycji, z których 9 to nowe szkolenia, prezentujące wiedzę o najskuteczniejszych metodach poznawania konsumentów. W naszej ofercie znalazły się zarówno szkolenia dla przedstawicieli działów marketingu jak i pracowników agencji badawczych. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń PTBRiO.

Wprowadzenie do badań marketingowych
termin: 23 września (piątek) 2011 r.
osoba prowadząca: Łukasz Mazurkiewicz (ARC Rynek i Opinia)

Badania 2.0 - Internet w badaniach marketingowych i nie tylko
termin: 29 i 30 września (czwartek i piątek) 2011 r.
osoby prowadzące: Janusz Sielicki i Wojciech Ciemniewski (IIBR)

Sztuka prezentacji - jak skutecznie docierać z przekazem do odbiorców
termin: 25 i 26 października (wtorek i środa) 2011 r.
osoba prowadząca: Adam Polasz (Polska Telefonia Cyfrowa)



Szkoła Badań Rynku:

Ruszyły zapisy do kolejnej edycji Szkoły Badań Rynku, która rozpocznie się 3 lutego 2012 r. Zajęcia szkoły będą odbywać się w piątki i soboty i potrwają do końca marca. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń, a liczba miejsc jest ograniczona.
Zapraszamy do zapoznania się z programem!!!