Newsletter PTBRiO nr 75

Działamy!

Dostałeś ten newsletter i nie jesteś członkiem PTBRiO? Nie szkodzi, Ty też możesz przyłączyć się do prowadzonych przez nas przedsięwzięć.

Zapoznaj się z inicjatywami PTBRiO na 2012 rok.

Chciałbym tym tekstem podziękować wszystkim, którzy odpowiedzieli na wakacyjne wezwanie i zaproszenie do współpracy, do kolejnych działań społecznych. Jednocześnie chciałbym poinformować o stanie kluczowych inicjatyw, które podejmujemy w imieniu szeroko rozumianej branży badawczej, a także swoim.

W ostatnim czasie do grona kilku osób na co dzień działających społecznie w PTBRiO dołączyło kilkanaście zaangażowanych osób z pomysłami. Pozwoliło to na uruchomienie nowych i wzmocnienie aktualnych działań. Wszystkie pomysły zostały przepracowane na warsztatach strategicznych w gronie zarządu oraz warsztatach z aktywnymi członkami Towarzystwa. W tym miejscu zachęcam po raz kolejny tych, którzy chcieliby włączyć się do działań, a jeszcze się wahają. Jest miejsce dla tych, którzy mają własne koncepcje oraz dla tych, którzy chcą się przyłączyć do aktualnych i nowych pomysłów.

Pozwolę sobie na opisanie aktualnych działań w kolejności zupełnie przypadkowej.

Zbadaj.to
To projekt, który zdynamizował kooperację z wyższymi uczelniami. Jego celem jest zachęcenie studentów do zainteresowania się branżą badawczą. Ma być to sposób na dotarcie do najlepszych studentów w Polsce. Konkurs w 2012 roku będzie prowadzony po raz trzeci. W tym roku staramy się zdobyć sponsora/sponsorów, którzy mogliby w ten sposób prowadzić projekty przy współudziale starannie wybranych najlepszych studentów z różnych typów uczelni wyższych z całej Polski. Pracami zespołu kieruje Mateusz Galica. Od początku prac w projekt zaangażowani są: Katarzyna Gawlik, Robert Zydel i Adam Polasz. W 2011 roku dołączył do zespołu Tomasz Jędrkiewicz.

Dzień Badacza zbadaj.to
To program realizowany na uczelniach wyższych przy współudziale kół marketingowych, wykładowców badań marketingowych i organizacji studenckich. Program powstaje w wyniku dyskusji na temat potrzeb audytorium studenckiego, profilu wyższej uczelni. W ramach Dnia Badacza prowadzone są: wykłady na temat rynku badań, dyskusje, wystąpienia najlepszych prelegentów Kongresu Badaczy oraz wystąpienie laureata konkursu zbadaj.to. Dotychczas odbyły się dwie tego typu konferencje: w listopadzie 2011 (z inicjatywy dr. Pawła Kowalskiego) w Łodzi oraz w grudniu 2011 (z inicjatywy Macieja Beręsewicza) w Poznaniu. W chwili obecnej znane są już terminy Dni Badacza w Białymstoku (13 marca 2012 r.), Szczecinie (9 maja 2012 r.) i Toruniu (16 maja 2012 r.). Programem Dni Badacza - zbadaj.to opiekują się: Joanna Dzierzbicka, Robert Zydel i Arkadiusz Wódkowski.

Zbadaj.to na Karowej
Od stycznia 2012 r. uruchomiliśmy stały program warsztatów dla studentów prowadzonych przez trenerów PTBRiO. Program będzie miał charakter systematyczny, raz w miesiącu prowadzone będą 3-4 godzinne warsztaty. Inicjatorem pomysłu jest Katarzyna Murawska laureatka zbadaj.to z 2011 roku. Pierwsze warsztaty poprowadził Wojciech Ciemniewski z IIBR na temat badań internetu i w internecie. Kolejne spotkania z tego cyklu poprowadzą: Agata Grabowska, 16 lutego; Arkadiusz Wódkowski, 15 marca, Adam Polasz 19 kwietnia oraz Paweł Wójcik 17 maja. Warsztaty dotyczyć będą kolejno: sztuki zadawania pytań, prowadzenia wywiadu, sztuki prezentacji oraz docierania do obszarów nieuświadomionych.

Strefa b
Po wielu latach prób (Kluby Badacza, spotkania jednorazowe) jestem pewny, że dorobiliśmy się formuły spotkań cyklicznych (!). Tematy spotkań inspirowane są obszarami nie zawsze jednoznacznie kojarzonymi z branżą badawczą. Spotkania odbywają się zwykle w ostatni czwartek miesiąca, gromadząc blisko stuosobowe audytoria. Opiekunem inicjatywy jest Iza Rudak. W ostatnim czasie niezastąpionym organizatorem i inspiratorem była i jest Agata Grabowska. Ta inicjatywa będzie (mam nadzieje) niekończącym się forum wymiany myśli. Formuła ma charakter otwarty. Nie zwlekaj i odezwij się ze swoim tematem na spotkanie strefy b!

Nauka Praktyce - Praktyka Nauce
Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK) we współpracy z Polskim Towarzystwem Badaczy Rynku i Opinii uruchomił od października 2011 r. cykl spotkań seminaryjnych poświęconych praktycznym aspektom wykorzystania badań marketingowych pt. PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE. Spotkania przeznaczone są dla środowisk akademickich a w szczególności przedstawicieli uczelni ekonomicznych. Systematycznie na spotkania dociera ponad 70 osób z całej Polski. Zaproszenia wystosowane są do ponad 200 wykładowców akademickich zajmujących się marketingiem a szczególnie badaniami marketingowymi. Dotychczas omawiano: wyzwania dla badań jakościowych (październik 2011 r.), badania neuro i ich zastosowanie w biznesie (listopad 2011 r.) oraz trendy konsumenckie (grudzień 2011 r.). Program powstał z inicjatywy prof. Anny Dąbrowskiej. Ze strony PTBRiO wspierają go: Bartłomiej Sokołowski i Arkadiusz Wódkowski. W następnym newsletterze o kolejnych inicjatywach PTBRiO: konferencje jednodniowe, projekt Trendy 2012, Badanie Wizerunek Branży Badawczej 2011, Badanie Marketerów 2012, Badanie rynku badawczego dla Esomar 2012, Katalog PTBRiO, Cyberresearch 2.0, Patronaty oraz Recenzje książek. I pewnie też o kolejnych Waszych pomysłach.

Arkadiusz Wódkowski
Prezes PTBRiO