Newsletter PTBRiO nr 89

Studenci do boju!

Kryzys, nie kryzys, meteoryty spadają, a 4 marca jak co roku startuje konkurs studencki zbadaj.to. W dotychczasowych trzech edycjach zbadaj.to wzięło udział ponad 800 studentów z całej Polski, a w bliskim kontakcie zawodowym z branżą badawczą pozostało kilkadziesiąt otwartych, fajnych, nieprzeciętnych młodych ludzi. Jak dotychczas zarówno uczestnicy konkursu, jak i współ- pracujące z nimi firmy, entuzjastycznie oceniali te przygodę.

Organizatorami konkursu zbadaj.to jak zwykle są PTBRiO i OFBOR, a w tym roku rozwój młodych i zdolnych będziemy wspierać razem z LOTTO. Zapowiada się na to, ze zbieżność celów zbadaj.to i kierunków zaangażowania społecznego naszego partnera merytorycznego zagwarantują studentom kawał solidnej wiedzy, a nam grono cennych młodych badaczy. Rozpoczynająca się rejestracja on-line konkursu dzieli się na 3 etapy, a jego zwieńczeniem są niezapomniane trzydniowe warsztaty badawcze zorganizowane dla dwudziestu finalistów. Najlepsi maja także dostęp do płatnych staży, oferowanych przez firmy (nie tylko) badawcze oraz wstęp na arcywydarzenie badawczego świata - Kongres Badaczy. Więcej na www.zbadaj.to


Mateusz Galica

członek zarządu PTRiO



Cyberresearch3.0 - 18 i 19 kwietnia
Nowinki ze świata cyber, ciekawe i inspirujące wystąpienia. To wszystko i znacznie więcej czeka na Ciebie już podczas kwietniowego eventu. Szczegółowy program konferencji Cyberresearch3.0 jest już dostępny tutaj . Nie czekaj i już teraz skorzystaj z atrakcyjnej oferty cenowej obowiązującej do 8 marca! Więcej.


QualBuzz
Program wznowionej po 11 latach dyskusji na temat badań jakościowych już do wglądu! Na konferencję zaprosiliśmy liderów opinii w tym segmencie. Pojawią się wybitne postaci z rynku polskiego m.in. prof. Dominika Maison jak i goście zagraniczni tacy jak Rebecca Wyneberg (CEO Global Qualitative Research, TNS). Chcesz wiedzieć więcej o konferencji - kliknij tutaj . Zapoznaj się już teraz z programem tej długo oczekiwanej konferencji tutaj . Dokonaj zgłoszenia na konferencję tutaj .


Strefa b
Za nami styczniowa dyskusja o Warszawie oraz lutowa dyskusja o przymusie bycia szczęśliwym. Więcej o bezpłatnych strefach b dowiesz się tutaj .


Zbadaj.to - Wspólnie wspieramy rozwój z LOTTO - Partnerem Merytorycznym IV edycji konkursu
Już w marcu rusza branżowy konkurs skierowany do studentów. Przedsięwzięcie jest inicjatywą Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Tegoroczna 4 edycja zbadaj.to jest współorganizowana przez Partnera Merytorycznego - LOTTO pod hasłem "Wspólnie wspieramy rozwój". Zbadaj.to to oczywiście ciekawe casy przeznaczone dla studentów, praktyczne podejście badaczy przy przygotowywaniu części merytorycznej oraz super nagrody: staże w renomowanych agencjach badawczych oraz wejściówki na Kongres Badaczy. Dodatkowym benefitem są 3-dniowe Warsztaty Badawcze dla 20 finalistów konkursu. Jeśli jesteś studentem lub absolwentem studiów (maks. 1 rok od zakończenia) i nie pracowałeś jeszcze w dziale badawczym to taka okazja nie może Cię ominąć! Zapraszamy do uważnego śledzenia strony zbadaj.to oraz profilu na Facebooku tutaj


Raport Idealny - szkolenia zamknięte
Dobry raport to podstawa dla decyzji podejmowanych przez Twojego klienta. Ważne jest, by przekazać mu wartościowe informacje w przejrzysty sposób. My dowiedzieliśmy się jak to zrobić. W kompleksowym projekcie badawczym, zapytaliśmy badaczy ze strony klientów o to jaki powinien być dobry raport. W naszym szkoleniu umieściliśmy etap tworzenia raportu w przebieg całego procesu badawczego. Zebrana wiedza koresponduje z aktualną sytuacją rynkową. Odwołuje się do wymogów stawianych przez klientów - decydentów. Zarezerwuj udział w szkoleniu lub prezentacji. Dowiedz się więcej, pisząc na adres: szkolenia@ptbrio.pl.


Rocznik PTBRiO 2012/2013

Zachęcamy do złożenia zamówienia na bezpłatny rocznik PTBRiO Badania marketingowe tutaj


Szwedzki Dzień Badań Rynku

Szwedzki Dzień Badań Rynku (SMRD) odbędzie się w tym roku 14 marca w Sztokholmie. Jest to największe wydarzenie branży badawczej w Skandynawii, ale z każdym rokiem o coraz większym zasięgu międzynarodowym (prelegenci i uczestnicy). Konferencja ta jest organizowana już od 7 lat i, podobnie jak konferencje organizowane przez PTBRiO, kierowana do zarówno do badaczy marketingowych, jak i odbiorców badań. Tegoroczne spotkanie będzie dotyczyło próby odpowiedzi na kluczowe dla badań marketingowych pytania, przede wszystkim dotyczące przyszłości badań konsumenckich oraz wpływu nauki i zmian społecznych na marketing i badania marketingowe. Więcej informacji na stronie www.smrd.se




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.
Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami
tutaj



Konferencji ESOMAR-u CEE Research Forum 2013.
CEE Research Forum 2013 odbędzie się w dniach 17 i 18 marca br. w Pradze. Miło nam poinformować, że członkiem Rady Programowej tegorocznej konferencji jest prezes PTBRiO - Izabela Rudak. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia, który jest dostępny tutaj .
Zapraszamy do wypełnienia formularza rejestracyjnego dostępnego tutaj .
Więcej informacji o konferencji znajdziecie Państwo tutaj .

Seminarium PRCH RETAIL TRENDS
Polska Rada Centrów Handlowych zaprasza menadżerów i specjalistów ds. marketingu, badań rynkowych oraz rozwoju centrów i sieci handlowych na II edycję seminarium PRCH Retail Trends. 18 marca w Warsaw Marriott Hotel zaproszeni eksperci omówią najnowsze trendy w zakresie badań, rozwoju i inwestycji w centrach i sieciach handlowych. Czynniki te będą miały znaczący wpływ na rozwój branży retail w najbliższych miesiącach. Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele Tchibo, Roland Berger Strategy Consultants, POPAI The Global Association for Marketing-at Retail, ToolboxMarketing i wielu innych. Więcej .



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Piotr Lutek, Łukasz Pyfel, Monika Kaczmarska i Karol Zyskowski .



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 4 lutego 2013 r.

Dodatkowe benefity dla członków towarzystwa
Dla naszych członków przygotowaliśmy specjalną ofertę obowiązującą przy okazji zgłoszenia uczestnictwa na konferencjach Cyberresearch3.0 (18-19 kwietnia 2013 r.) oraz QualBuzz (21 marca 2013 r.). Już teraz życzymy Wam wielu inspiracji i poszerzania horyzontów badawczych! Więcej informacji znajdziecie tutaj .

Nowości dla członków
W zakładce DLA CZŁONKÓW szukajcie aktualności, wydarzeń, informacji o benefitach i dużo innych opcji, z których możecie korzystać jako członkowie. Pamiętajcie o specjalnej ofercie przy zamówienia szkolenia Nowe nurty w badaniach jakościowych prowadzonego przez Dominikę Maison oraz Darię Affeltowicz. Więcej informacji tutaj .



Zapraszamy do przeglądu naszych nowych propozycji szkoleniowych.

Warsztat o warsztatach.
Termin: 12 i 26 marca 2013 r.
Trener: Magdalena Dobrowolska Sagan(Prowokacje Strategiczne) oraz Katarzyna Piwowarczyk-Atys (Kompania Piwowarska)

Badania jakościowe online.
Termin: 13 marca  2013 r.
Trenerzy: Katarzyna Gawlik (TNS Polska),

Kreatywne warsztaty strategiczne i wdrożeniowe.
Termin: 18 i 19 marca 2013 r.
Trener: Aleksander Szojer(Vision Seed Coaching) oraz Jolanta Michałkiewicz (IPSOS) 

Premiery Szkoleniowe.
Czyli autorskie szkolenia z zakresu badań marketingowych, jakich nie spotkacie nigdzie indziej. Zapraszamy do zapoznania się z listą premierowych szkoleń branżowych organizowanych przez PTBRiO.
1. Badania rynkowe z wykorzystaniem technologii mobilnych. 20 lutego 2013 r.
2. Warsztat o warsztatach. 12 marca oraz 26 marca 2013 r.
3. Kreatywne warsztaty strategiczne i wdrożeniowe. 18 i 19 marca 2013 r.
4. Nowe nurty w badaniach jakościowych. 10 i 11 kwietnia 2013 r.
5. IDI - sztuka prowadzenia wywiadu. 12 kwietnia, 26 kwietnia oraz 17 maja 2013 r.
6. Co-create sukces z zespołem. 22 i 23 kwietnia 2013 r.
7. Trash research. 25 i 26 kwietnia 2013 r.
8. Metody badania nieświadomości w badaniach marketingowych - od technik projekcyjnych do pomiarów biometrycznych. 6 i 7 czerwca 2013 r.
Szczegółowe programy znajdują się tutaj .




"Innowacyjność - Przepis na sukces. Model "od A do F"
Recenzja Anny Kuberackiej z Frost & Sullivan


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl