Wykładowcy i tutorzy


mazerant aniaMarek Biskup
Client Service Director, Millward Brown
Od dwudziestu lat zajmuje się doradztwem marketingowym w oparciu o różnorodne: tradycyjne i innowacyjne badania rynku. Koordynował wiele krajowych oraz międzynarodowych projektów m.in. dla: BP, Coca-Cola, Coty, Gerber, Johnson&Johnson, ITI, Levi Strauss, Mars, Motorola, Nestlé, Orange, P&G, Philip Morris, Philips, Polkomtel, PTC, SAB Miller, TVP, Unicredito, Unilever. Psycholog społeczny ze specjalizacją w zakresie komunikacji niewerbalnej. Specjalizuje się w badaniach jakościowych wspierających procesy: doradztwa strategicznego, budowania architektury marki, wypracowywania strategii komunikacyjnej oraz technikach myślenia twórczego, a także badaniach etnograficznych. Wcześniej wykładowca i trener we Francuskim Instytucie Zarządzania, w Krajowej Izbie Gospodarczej i w firmie Profesja. Współpracował przy tworzeniu Biura Reklamy Radia Z. W 1991 roku prowadził projekty badawcze dla Demoskopu.
mazerant ania
Tomasz Dulinicz
współzałożyciel, smartscope
Zajmuje się badaniami rynku i opinii od 1999 roku. W 2013 roku powstała firma smartscope, której jest współzałożycielem. Specjalizuje się w badaniach ilościowych, takich jak badania nowych usług i produktów, badania satysfakcji klientów oraz pracowników, badania związane z marką oraz komunikacją. Jest entuzjastą wykorzystania w badaniach nowych technologii: Internetu, telefonów komórkowych, pasywnych źródeł informacji. Na co dzień tworzy wiele kwestionariuszy w różnych kategoriach produktów i na potrzeby zróżnicowanych typów projektów.
mazerant aniaAnna Forycka-Zawadka
Consumer Insight & Market Intelligence Manager, Nestle Polska
Z badaniami marketingowymi związana jest od 20 lat. Pracowała w agencjach Demoskop, Iqs and Quant Group i Ipsos Marketing. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi, poprzez konstruowanie próby i narzędzi aż po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenia w badaniach rynku zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.
mazerant aniaMateusz Galica
Strategy Director, TNS Polska
W branży komunikacji marketingowej od 1998 roku. Od 1999 r. w TNS Polska, od 2000 r., jako szef marketingu, a następnie dyrektor strategiczny pracuje nad dopasowaniem oferty badawczej agencji do potrzeb biznesowych klientów. Wiceprezes Zarządu PTBRiO. Publikował w Brief, Marketing w Praktyce, Harvard Business Review, Businessman Magazine, Marketing przy Kawie, Media i Marketing Polska, Puls Biznesu. Członek Akademii PR. Laureat nagrody “Najlepszy zespół komunikacji marketingowej w Polsce” Akademii PR.  
mazerant aniaKatarzyna Gawlik,
wiceprezes, PTBRiO
Badaczka z kilkunastoletnim doświadczeniem. Obecnie specjalizuje się w badaniach użyteczności, user experience i customer experience, pracując blisko z projektantami usług i produktów, głównie cyfrowych. Z wykształcenia antropolog kulturowa, studiowała też socjologię oraz podyplomowo filozofię i strategie marketingowe. Absolwentka Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ. Doktorantka w zakresie nauk o zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego. W PTBRiO opiekuje się konkursem studenckim zbadaj.to i koordynuje projekt Konsument.
mazerant aniaAnna Gorączka
kierownik działu badań i analiz, Żabka Polska
Od 10 lat związana z badaniami dla branży FMCG. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej wpierając dział Innowacji. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska jako kierownik działu badań i analiz. Trener PTBRiO, prowadzi szkolenia z zakresu badań innowacji, gamification i ekonomii behawioralnej. Częsty prelegent na kongresach.
mazerant aniaTomasz Jędrkiewicz
Market Research Manager, T-Mobile Polska
Badaniami rynku zajmuje się od 1994 roku. W latach 2008-2011 prowadził agencję badawczą NUQ Research specjalizującą się w badaniach etnograficznych. Od 2012 pracuje w T-Mobile Polska, obecnie, jako kierownik działu badań rynku.
kocianMichał Kociankowski
właściciel, Synergion
Badacz rynku i strateg z 20 letnim doświadczeniem. Zawodowo związany najpierw z ARC Rynek i Opinia później Grupa IQS, gdzie pracował między innymi nad tworzeniem nowych narzędzi badawczych oraz rozwijał dział Research Consulting. W latach 2008-2010 dyrektor działu strategii w Young & Rubicam Warsaw. Poszukiwacz i popularyzator nowych zjawisk rynkowych i marketingowych, autor wielu nagradzanych wystąpień na konferencjach i kongresach branżowych. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia na temat badań roli badań konsumenckich w zarządzaniu markami i produktami na studiach podyplomowych SGH. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Marketingu Interaktywnego SAR, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz Szkoły Badań Rynku PTBRiO, trener PTBRiO. W latach 2008-2012 oraz obecnie Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Juror EFFIE oraz Superbrands.
mazerant aniaAgnieszka Łebkowska
dyrektor zarządzająca, Mands
Badacz, trener. Absolwentka psychologii, w branży od 1998. Pracowała w PBS DGA (od badacza po pełnomocnika zarządu) oraz TNS OBOP (lider sektora technology). W Grupie Onet S.A. była dyrektorem działu badań i analiz, odpowiadała za wszystkie projekty badawcze i analityczne dotyczące użytkowników oraz wspierające sprzedaż. Jako projektant badań ceni podejście strategiczne oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów. Koncentruje się na dwóch obszarach: badaniach online oraz badaniach dla obszaru HR (employer branding, kultura organizacyjna, badania pracowników, efektywność rozwoju zawodowego). Lubi dziwne pytania i nietypowe projekty.
mazerant aniaDominika Maison
prezes, MAISON & PARTNERS
Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Psychologii Osobowości na Wydziale Psychologii UW. W pracy naukowej zajmuje się nieświadomymi procesami konsumenckimi, badaniami motywacji oraz zachowaniami finansowymi. Od lat 90. z powodzeniem łączy działalność naukową z psychologią stosowaną w obszarze badań konsumenckich i badań marketingowych. Założycielka Domu Badawczego Maison specjalizującego się w strategicznych badaniach jakościowych. Autorka licznych publikacji z zakresu badań konsumenckich, marketingowych i reklamy. W latach 2003-2007 była Prezesem Zarządu PTBRiO. Od 2009 roku przedstawiciel ESOMAR na Polskę.
mazerant aniaAnna Mazerant
Qualitative Insights Director, 4P research mix 
Z badaniami marketingowymi związana od 1999 roku. Specjalizuje się w badaniach jakościowych, zwłaszcza o charakterze eksploracyjnym i badaniach komunikacji. Poza realizowaniem projektów zajmuje się również rozwijaniem i wdrażaniem nowych metodologii badawczych (metafory, narzędzia internetowe). Prowadzi również warsztaty i szkolenia z badań rynku, jest członkiem PTBRiO. 
pawelecDorota Pawelec
TVN
Socjolożka, od ponad 15 lat związana z branżą badawczą. Pracę zawodową zaczęła od sopockiej agencji badawczej PBS, od ponad 10 lat pracuje w TVN. Na co dzień koncentruje się przede wszystkim na analizie strategii programowych, tematyce newsów (telewizja & internet), obszarze nowych mediów i metodologii ich pomiaru oraz badaniach UX. Tematem, który obecnie zajmuje ją szczególnie, jest Big Data, a przede wszystkim praktyczne wykorzystanie potencjału gromadzonych danych i informacji.
mazerant aniaAdam Polasz
dyrektor badań i analiz, ONE ELEVEN
Od ponad 10 lat zajmuje się badaniami marketingowymi, do niedawna po stronie klienta jako Insight Manager w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej główny specjalista ds. badań rynku w T-mobile/Erze. Obecnie w pracowni strategicznej ONE ELEVEN, gdzie odpowiada za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii marek i komunikacji.
mazerant aniaMichał Protasiuk
Manager ds. strategii, Kompania Piwowarska
Pracuje w Kompanii Piwowarskiej od 2004 roku, obecnie na stanowisku Managera ds. Strategii. Zawodowo zaangażowany przede wszystkim w  strategiczne projekty insightowe oraz krzewienie wiedzy na temat konsumenta w firmie. Po godzinach pracuje nad rozwojem metodologii badawczych oraz pisze powieści.
mazerant aniaArkadiusz Wódkowski
prezes, AMPS
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniach rynku od 1990 roku; obecnie jest prezesem zarządu AMPS, firmy zajmującej się wyłącznie pomiarami Mystery Shopper. Prowadzi szkolenia w zakresie badań marketingowych w The Chartered Institute of Marketing przy Questus; jest autorem skryptu "Marketing usług"; autor rozdziału "Mystery Shopping - badanie jakości usług" w podręczniku "Badania marketingowe". W latach 2008-2012 prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii; rocznik 1969; żona Eliza, córki: Weronika i Wanda; hobby: koszykówka, brydż, sport na żywo, teatr, podróże nie tylko sportowe i kulinarne. 
mazerant aniaJan Zając
prezes, Sotrender / adiunkt, UW
Psycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.