Atak robotów - czy marketingowcy mogą spać spokojnie?

swiatek maciej

Maciej Świątek

Director, Client Leadership
w Mindshare

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.

Karierę rozpoczynał w 2007 roku na stanowisku asystenckim w dziale prasowym w CR Media Consulting, gdzie zajmował się kampaniami prasowymi.

Do zespołu Mindshare dołączył w 2008 roku jako Junior Media Planner. Od 2012 obejmuje stanowisko Director w pionie Client Leadership i prowadzi jeden z zespołów klienckich. Jednocześnie zarządza działalnością domu mediowego The Media Insight. Pracuje dla takich marek jak Eurocash, Fox Network, Haribo, RMF FM, Booking.com, TK Maxx czy Grupa Savencia. Dodatkowo, wspiera wszelkie projekty OOH i kinowe realizowane dla wszystkich Klientów Mindshare oraz The Media Insight.

Wśród najciekawszych projektów, jakie do tej pory realizował jest m.in. pierwsza przedokładka w Rzeczpospolitej w Polsce dla HSBC Bank. Pracował również przy kampaniach video dla Maspexu z wykorzystaniem Mastheada 360, prowadził niestandardowe działania z influencerami dla Fox Networks, czy działania cross brandowe dla całego portfolia marek Eurocash (MegaLoteria, Megakonkurs).


serafin anitajpg

Anita Serafin

Director, Invention
w Mindshare

Absolwentka kierunków Finanse i Bankowość oraz Marketing i Zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej.

Do zespołu Mindshare dołączyła w 2006 roku jako Junior w dziale Interaction, gdzie zaczynała pracę przy kampaniach internetowych. Następnie wraz ze strategią wzmacniania kompetencji digitalowych przeszła do jednego z zespołów klienckich, gdzie nauczyła się efektywnego planowania kampanii 360.

Anita pracowała w Mindshare do 2009 roku, awansując na stanowisko Managera. Na 5 lat odeszła do Agory, gdzie zdobywała doświadczenie w dziale projektów specjalnych i zajmowała się niestandardowymi rozwiązaniami dla klientów Gazeta.pl oraz rozwojem produktu reklamowego. W 2014 roku wróciła do Mindshare, zaczynając pracę w dziale Invention, którego dyrektorem została już w połowie 2016 roku. Jej zespół wspiera teamy klienckie przy niestandardowych projektach z obszarów contentu, social media, współpracy z influencerami, produkcji materiałów reklamowych oraz innych nietypowych działań.

 

Myśl przewodnia:

Coraz więcej mówi się w marketingu o automatyzacji. Czy poza wartością jaką niesie jest także dla nas zagrożeniem? Kto i kiedy straci przez nią pracę, czy marketingowcy są gatunkiem zagrożonym i czy dalej powinni spać spokojnie?

Korzyści:

Na przykładzie analiz realizowanych przez różne instytuty i osoby chcemy pokazać gdzie automatyzacja i robotyzacja jest naszym sprzymierzeńcem a gdzie ryzykiem/wyzwaniem, którego trzeba już teraz być świadomym aby móc sie na nie przygotować.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Pokażemy:

  • gdzie roboty już zabrały nam pracę (często nie jesteśmy tego nieświadomi)
  • gdzie powinniśmy rozwijać swoje kompetencje aby "przetrwać na rynku pracy"
  • jak ma to się do innych branży

Opis badania:

Chcemy się oprzeć na paru źródłach mówiących o zjawisku straty pracy, np na badaniach przeprowadzonych przez Caral Benedikta Frey'a and Michaela A. Osborne'a (https://www.oxfordmartin.ox.ac.uk/publications/view/1314) oraz ich nowszych interpretacji i komentarzy (np Natalii Hatalskiej czy Mariano Mammertimo)

Dodatkowe informacje:

Temat interesujący dla osób związanych nie tylko z marketingiem z dwóch powodów: dotyczy ich bezpośrednio ale i jest próba przewidzenia przyszłości rynku mediów i roli człowieka w niej.

powrót do programu