Co nowego, w dobie Big Data i sztucznej inteligencji, można odkryć w tradycyjnym badaniu mediowym Gemius/PBI

Niemczyk Marcin

Marcin Niemczyk

Kierownik Zespołu Analiz Marketingowych
w Ringier Axel Springer Polska
Z branżą medialną związany od wielu lat. W Onet.pl od sierpnia 2005 roku, wcześniej przez 8 lat specjalista ds. reklamy i analiz marketingowych w Radiu Kraków SA. Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz University of Teesside w Middlesbrough w Wielkiej Brytanii. W Ringier Axel Springer Polska zajmuje się analizami rynku medialnego w Polsce i na świecie. Współtworzy także standard badania Internetu w Polsce pracując w Stałym Zespole Metodologicznym PBI.
 

Myśl przewodnia:

Big Data i sztuczna inteligencja to słowa klucze odmieniane przez wszystkie przypadki na każdej konferencji dotyczącej świata cyfrowego. Często marketerzy zapominają jednak o tym, że są to narzędzia niedoskonałe, a wnioski z nich dotyczą tylko części, niekoniecznie reprezentatywnej, rynku. W wystąpieniu spróbuję pokazać, jak stosując niekonwencjonalne analizy i własne wskaźniki można dowiedzieć się o współczesnym konsumencie treści internetowych dużo więcej niż tylko ranking jego ulubionych stron internetowych.

Korzyści:

Mam nadzieję, że wnioski skłonią uczestników konkurencji do częstszego i bardziej efektywnego posługiwania się badaniami audience'owymi.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Pokaże jak praktycznie używamy danych z badania Gemius/PBI w codziennych działaniach jednego z największych Wydawców internetowych w Polsce

Opis badania:

Analiza jakościowa grup FGI oraz BBD z badania na użytkownikach banków.

Analiza ilościowa badania przeprowadzonego za pomocą CAWI na użytkownikach banków.

Dane statystyczne ogólnodostępne pokazujące dynamikę zjawiska cyberprzestępczości.

Opis badania:

Badanie Gemius/PBI jest standardem pomiaru widowni internetowej w Polsce. Jest wykorzystywane przez właścicieli serwisów internetowych do mierzenia ruchu w serwisach, porównywania się z konkurencyjnymi firmami i konstruowania ofert reklamowych. Reklamodawcy na bazie pomiaru widowni internetowej mogą z kolei porównywać parametry ofert różnych wydawców.

powrót do programu