Czy algorytmy zastąpią badacza w budowaniu strategii marki pracodawcy?

zych barbara

Barbara Zych

CEO
w Employer Branding Institute

na co dzień zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem strategii pozyskiwania oraz retencji pracowników dla największych pracodawców w Polsce opartych o dane; Autorka narzędzi z obszaru analityki talentów (ebnavi.com) i angażowania pracowników w procesy biznesowe (pepperto.com). Wykładowca akademicki, autorka książek z obszaru HR. Na co dzień przekonuje Polaków do tego, że można być szczęśliwym w pracy w ramach akcji pracujebolubie.pl.

Więcej na www.barbarazych.com


Karpiuk Martyna

Martyna Karpiuk

Marketing Specialist
w Employer Branding Institute

Specialista ds. marketingu w Employer Branding Institute. Absolwentka zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonatka marketingu międzynarodowego, nowych technologii i narzędzi opartych o analitykę danych i AI, z kilkuletnim doświadczeniem w projektach na rynkach zagranicznych. Obecnie odpowiedzialna za marketing międzynarodowy / B2B w EBnavi.


Myśl przewodnia:

Strategiczne pozycjonowanie marki pracodawcy na współczesnym rynku pracy to podstawowe zagadnienie każdej organizacji dbającej o pozyskanie i retencję talentów w organizacji. To zadanie wielopłaszczyznowe z pogranicza HR, OD, marketingu, badań i komunikacji, opierające się o kilkaset krytycznych procesów i wskaźników, wymagające integracji danych z wielu źródeł. W obliczu rozwoju big data oraz maszynowego uczenia się proces wypracowania strategii może skrócić się z kilku miesięcy do 1 dnia, dając większa trafność wniosków i rekomendacji niż zespół badawczy pracujący przez kilka miesięcy. O tym jak to jest możliwe opowiemy na przykładzie algorytmu opracowanego przez Employer Branding Institute.

Korzyści:

Odbiorcy wystąpienia mogą dowiedzieć się:

  • jak wygląda proces przygotowania strategii employer branding
  • jakie dane potrzebne są do jej wyznaczenia
  • w jaki sposób analizować je systematycznie
  • jak przygotować automatyczny system ekspercki bazujący na danych
  • jak maszynowe uczenie się może zmienić pracę badacza
  • jak skalować wiedzę w biznesie

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Markę pracodawcy da się skwantyfikować za pomocą aż 250 procesów i 500 wskaźników

Strategia dla marki pracodawcy może być przygotowana w 1 dzień

Rozproszoną wiedzę ekspercką z zakresu badań i strategii da się spakować w skalowalny produkt

Opis badania:

Analiza danych pozyskanych z firm zatrudniających 5000-50000 osób w Polsce

Dodatkowe informacje:

Prezentowany zakres wystąpienia bazuje na doświadczeniach pracy nad narzędziem eksperckim, powstałym na bazie 100 projektów strategicznych dla największych pracodawców, nagradzanym w konkursach za innowacyjność i biznesowe podejście do produktu. Ostatnim wyróżnieniem jest miejsce na liście TOP5 pomysłów w MIT EF Poland oraz udział w międzynarodowej edycji wydarzenia w Bostonie. Z rozwiązania korzystają polskie i zagraniczne firmy.
powrót do programu