Fortnite - współczesne podwórko młodego pokolenia

Bombol piotrek

Piotr Bombol

CEO
w Gameset
Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską. Pasjonat gier komputerowych i e-sportu. Najpierw w DDB&tribal odpowiadał za strategię interaktywną oraz prowadził dział social media. Następnie w Deloitte Digital tworzył usługi na pograniczu reklamy i consultingu. Obecnie we własnej agencji marketingu gamingowego Gameset, która zajmuje się łączeniem marek ze społecznościami graczy. Główny prelegent DDB Digital Academy. Występował między innymi na Forum IAB, Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, CyberRE oraz Game Industry Conference. Juror MIXX Awards 2017.

Stapor kasia

Katarzyna Stąpór

Brand Consultant
w BNA
Absolwentka Instytutu Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w CPC Brand Consultants, gdzie zajmowała się badaniami oraz analizą. Od 2017 roku jako brand consultant wspiera BNA - najbardziej doświadczoną agencję brand design.
 

Myśl przewodnia:

Gra Fortnite pełniąc rolę współczesnego podwórka, ma istotny wpływ na środowisko i społeczną tożsamość najmłodszego odbiorcy.

Korzyści:

Zlatan Ibrahimović, Antoine Griezmann, Drake. Co ich łączy? Tak jak 200 milionów innych graczy można ich spotkać w Fortnite. Najpopularniejsza gra na Youtube i Twitch odbiła się szerokim echem nie tylko wśród graczy, ale też osób na co dzień niezainteresowanych tą wirtualną rozrywką. Kto nie zetknął się z wypromowanym przez grę Floss Dance?

Masowy wpływ produkcji na młodą grupę graczy i ich otoczenie rzuca nowe światło na temat gier online. Fortnite stał się bardzo ważnym elementem kultury młodych, którzy nie tylko chcą spędzać w świecie gry każdą wolną chwilę, ale też wynoszą jej elementy do życia offline. Atrakcyjność Fortnite wynika z nowatorskiej formy, która łączy elementy gry, widowiska sportowego, animowanej bajki, której fabuła ciągle odgrywa się na nowo oraz nowego medium społecznościowego. Gra pozwala bowiem grupom rówieśników z całego świata zarówno na wchodzenie w rolę uczestników zabawy, jak i obserwatorów z możliwością komentowania wydarzeń związanych z grą (i nie tylko).

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Wystąpienie skupi się na wyjaśnieniu fenomenu gry Fortnite, która stała się internetową areną spotkań dla najmłodszych i pełni rolę współczesnego podwórka. Prezentacja odpowie na pytanie, w jaki sposób młodzi korzystają z gry oraz, co w przedstawionej konstrukcji i narracji świata ich urzeka i przywiązuje. Zdefiniuje charakter reguł rządzących grą oraz ich wpływ na tożsamość społeczną i kulturę młodych, rozważając przy tym pozytywne i negatywne konsekwencje tego zjawiska. Na koniec, prezentacja podejmie refleksję na temat relacji Fortnite i mediów społecznościowych – czy gra może zastąpić Facebooka i Instagrama wśród młodych? Czy może zredefiniować kształt tych mediów?

Opis badania:

Wystąpienie oparte będzie na analizie materiałów zastanych (analiza treści na Youtube, Facebook i Twitch) oraz wywiadach eksperckich z graczami/streamerami.
powrót do programu