Wyniki badań
Sport i sponsoring sportu (ARC Rynek i Opinia)
Zainteresowanie sportem najczęściej przejawia się u badanych biernym uczestniczeniem
w rozgrywkach sportowych za pośrednictwem telewizji. Wśród kibiców sportowych w naszym
kraju wciąż większość stanowią "kibice w kapciach", a nie ci, którzy aktywnie
uczestniczą w widowisku sportowym (tylko 28% zadeklarowało uczestnictwo w imprezie
sportowej w roku 2005).
Więcej »
Kulinarne rozterki Polaków (GfK Polonia)
Jedynie 7 proc. badanych Polaków próbowało przejść na dietę w ciągu ostatnich dwóch
lat. Co czwarty z nich stracił tyle kilogramów, ile się spodziewał, natomiast co
dziesiąty stwierdził, że w efekcie stosowania diety udało mu się schudnąć więcej niż
zakładał. Jednak wielu się nie powiodło. Co trzeci stwierdził, że zrzucił mniej
kilogramów niż się spodziewał.
Więcej »
Kluby , dyskoteki, puby - zachowania konsumenckie (Ipsos)
Wbrew potocznym opiniom zjawisko odwiedzania kilku klubów w ciągu jednego wieczoru nie
jest aż tak popularne: tylko jedna czwarta bywalców odwiedza w ciągu wieczoru więcej
niż jeden lokal. Dla warszawiaków bardzo istotne jest, aby odwiedzany lokal był modny.
Średnia długość trwania mody na lokal wynosi ok. 15 miesięcy. Średnie warszawskie
wydatki na wieczór to 90 zł.
Więcej »
Nie lubimy biegać za prasą (TNS OBOP)
Kiosk w pobliżu miejsca zamieszkania, to najczęstsze miejsce zakupu czasopism,
wskazywane przez 61% kupujących tygodniki, dwutygodniki lub miesięczniki, a mały
sklepik osiedlowy - przez dodatkowe 11%. W sumie około 70% tych osób, które kupują
czasopisma, woli robić to w pobliżu domu, niż gdziekolwiek indziej.
Więcej »
Jeśli samochód, to używany (TNS OBOP)
Większość (67%) Polaków zamierzających nabyć samochód chce dokonać zakupu w ciągu
najbliższych 12 miesięcy, 26% odkłada tę decyzję na okres od roku do 2 lat. W jeszcze
dłuższej perspektywie (później niż za 2 lata) zakup planuje 6% respondentów z tej grupy.
Więcej »
Zachowanie zakupowe Polaków w 2005 roku
(Pentor Research International)
56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są
odpowiedzialne za zakup produktów codziennego użytku. Odsetek ten utrzymuje się na
podobnym poziomie od 2000 r. W jednej piątej gospodarstw domowych popularny jest model
wspólnego dokonywania zakupów przez oboje małżonków.
Więcej »
Oceny roku 2005 i prognozy na rok 2006 (CBOS)
Ogólnie rzecz biorąc, rok 2005 był w odczuciu Polaków lepszy od poprzedniego.
Poprawiła się zwłaszcza sytuacja osobista respondentów i ich rodzin, lepiej też niż
przed rokiem oceniali oni sytuację swoich zakładów pracy. W mniejszym stopniu, ale też
wyraźnie, poprawił się bilans mijającego roku dla Polski i świata.
Więcej »
"Jak ten czas szybko leci..." (CBOS)
Dobiegł końca kolejny rok kalendarzowy. Taki moment zawsze skłania do podsumowań,
refleksji egzystencjalnych oraz zadumy nad nieuniknionym procesem upływu czasu oraz
jego skutkami. Upływ czasu jest wyraźnie szybszy w odczuciu kobiet niż mężczyzn.
Więcej »
Opinie o stosunkach polsko-rosyjskich (CBOS)
Zdecydowana większość badanych (73%) uważa zamknięcie przez władze rosyjskie granicy
dla polskiej żywności za działanie skierowane przeciwko Polsce, mające charakter
polityczny, a nie - jak to przedstawia strona rosyjska - porządkowo-sanitarny. Jedynie
15% ankietowanych usprawiedliwia postępowanie Rosji, uznając, że ma ono na celu
ochronę rosyjskiego rynku wewnętrznego.
Więcej »
Samopoczucie Polaków w latach 1988-2005 (CBOS)
Mijający rok przyniósł dalszą poprawę samopoczucia Polaków. Obecnie jest ono najlepsze
w całym analizowanym okresie, obejmującym lata 1988-2005. Obraz nastrojów panujących w
środowisku społecznym badanych jest obecnie najlepszy od 1999 roku, ale nadal gorszy
niż był w roku 1989.
Więcej »
Kto włączył myślenie ten żyje (TNS OBOP)
Ogólnopolska kampania społeczna "Ostatni wyskok", która miała przekonać do
regularnego stosowania pasów bezpieczeństwa, była wyjątkowo skuteczna. Wśród
18-24-latków stanowiących grupę celową, aż 93% badanych zetknęło się z przekazem
kampanii. Młodzi ludzie uznali reklamę za wiarygodną i przemawiającą do wyobraźni oraz
zaczęli częściej zapinać pasy bezpieczeństwa.
Więcej »
Ekonomiczne obawy Europejczyków (TNS OBOP)
Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku, 40%
mieszkańców Unii Europejskiej oraz państw kandydujących sądzi, że w tym roku pogorszy
się sytuacja ekonomiczna ich kraju oraz wzrośnie poziom bezrobocia. 19% badanych
spodziewa się także, że będzie to miało wpływ na ich budżet domowy.
Więcej »
Polacy o wprowadzeniu sądów przyspieszonych (Pentor Research
International dla Polskiego Radia)
Minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro zaproponował wprowadzenie tzw. sądów
przyspieszonych, które miałyby usprawnić karanie sprawców w przypadku lżejszych
przestępstw. Dotyczyłoby to przede wszystkim sytuacji, gdy sprawca jest złapany na
gorącym uczynku. Wyrok mógłby być wydany nawet w ciągu doby od popełnienia przestępstwa.
Więcej »
Polacy wobec kryzysu w sejmie (Pentor Research International dla
Polskiego Radia)
26,5% Polaków twierdzi, że najlepszym rozwiązaniem obecnego kryzysu w Sejmie byłoby
rozwiązanie parlamentu oraz przedterminowe wybory. Jak myślą pozostali?
Więcej »