Wyniki badań
Perspektywy rozwoju telewizji internetowej i video na żądanie w Polsce (ARC Rynek i Opinia)
We współpracy z zagranicznymi instytutami badawczymi ARC Rynek i Opinia realizuje badanie:
"Perspektywy rozwoju telewizji internetowej oraz video na żądanie w Polsce", którego celem jest poznanie perspektyw
rozwoju tych technologii w Polsce w kontekście modelu rozwoju w krajach gdzie IPTV i VoD oferowane są już przez firmy
z sektora telekomunikacyjnego, oraz zdobycie opinii potencjalnych i aktualnych użytkowników.
Więcej »
Oceny Brukselskiego szczytu i postrzegany stosunek państw UE do Polski (CBOS)
Społeczne poparcie dla członkostwa Polski w Unii Europejskiej jest obecnie najwyższe od maja 1996 roku.
Do zwolenników obecności naszego kraju w UE zalicza się 80% badanych, a tylko co ósmy (12%) jest jej przeciwnikiem.
Więcej »
Poziom satysfakcji życiowej Polaków w latach 1994-2005 (CBOS)
W 2005 roku zadowolenie Polaków z różnych wymiarów życia prywatnego osiągnęło poziom najwyższy w ostatnich jedenastu latach.
Przy utrzymującej się niemal powszechnej satysfakcji z potomstwa (deklarowanej przez 95% rodziców)
i małżeństwa (86% małżonków) wzrósł w porównaniu z rokiem 2004 poziom zadowolenia z miejsca zamieszkania,
przebiegu pracy zawodowej, ze stanu swojego zdrowia, materialnych warunków bytu.
Więcej »
Korzystanie z internetu (GfK Polonia)
Z Internetu korzysta obecnie ponad 40 procent respondentów. 70 procent z nich łączy się z siecią codziennie
lub prawie codziennie, jedna trzecia poświęca na to więcej niż godzinę dziennie. Wśród nich jest już spora grupa dzieci.
Stanowią one ponad 2 milionową społeczność internetową, która urosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o ponad 100 tysięcy.
Więcej »
Patrząc na Zachód (GfK Polonia)
W miarę trwania procesu integracji w Unii Europejskiej, mieszkańcy nowych krajów członkowskich Europy
Środkowo-Wschodniej (EŚW) w coraz większym stopniu przypominają ludność krajów starej piętnastki.
Mimo istotnych różnic w poziomie zamożności i stopniu rozpowszechnienia określonych stylów życia,
konsumenci w obu częściach Europy wykazują daleko idące podobieństwa w poglądach na świat.
Więcej »
Coraz więcej obaw po wejściu do Unii (GfK Polonia)
Mieszkańcy nowych krajów członkowskich mają mieszane uczucia wobec szans i zagrożeń powstałych po wejściu ich państw
do Unii Europejskiej. Po ponad półtora roku od momentu podpisania traktatów akcesyjnych, respondenci cieszą się z
dodatkowych możliwości zatrudnienia i pojawienia nowych szans edukacyjnych. Jednak nawet w porównaniu do rezultatów
z roku 2005, przeważająca część wyraża coraz większe obawy związane z perspektywami znaczącej podwyżki cen,
pogorszenia poziomu opieki zdrowotnej, wzrostu korupcji i bezrobocia.
Więcej »
Polacy chcą się szkolić (Ipsos)
Korzystanie ze szkoleń jest normą w większości firm w Polsce: ze szkoleń korzysta
90 proc. firm zatrudniających powyżej 9 pracowników. Wyjątek stanowią firmy mikro (zatrudniające od 1 do 9 osób):
szkolenia pracownicze organizuje tylko 59 proc. takich firm. W równym stopniu wykorzystywane są szkolenia zewnętrzne
jak i wewnętrzne.
Więcej »
RadioTrack (MillwardBrown SMG/KRC)
Ostatnie badania Radia przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC pokazują, że najchętniej słuchanymi stacjami
radiowymi są: Radio RMF FM (21,5% badanych), Radio Zet (18,7% badanych) oraz Polskie Radio Program 1 (14,6% badanych).
Więcej »
Jeden urząd nadzoru (Pentor Research International)
Zamysł stworzenia w Polsce jednej instytucji nadzorczej dla rynków finansowych wzbudza spore kontrowersje i
jest obiektem licznych polemik. O stanowisko w tej newralgicznej kwestii zapytaliśmy bezpośrednio zainteresowanych
reprezentantów banków i specjalistów rynków kapitałowych. W sondażu wzięli udział menedżerowie oddziałów i placówek
bankowych oraz analitycy, maklerzy i doradcy inwestycyjni.
Więcej »
Europejczycy za wspólną polityką Unii (TNS OBOP)
Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku,
ponad trzy czwarte (77%) mieszkańców Unii Europejskiej deklaruje poparcie dla programu wspólnej
polityki obronnej państw członkowskich, a 68% badanych opowiada się za wspólną polityką zagraniczną względem innych krajów.
Więcej »
Tańczące gwiazdy na topie (TNS OBOP)
Pierwszy odcinek trzeciej edycji programu, z udziałem m.in. Aleksandry Kwaśniewskiej i bohaterów serialu
"M jak miłość" obejrzało ok. 5,5 mln widzów. W porównaniu do pierwszych emisji poprzednich wydań "Tańca z gwiazdami"
jest to najwyższy wynik oglądalności.
Więcej »
Angielski im wystarcza (TNS OBOP)
Wyniki badania TNS Opinion & Social przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku pokazują,
iż Wielka Brytania pozostaje daleko w tyle za innymi krajami unijnym w kwestii motywowania obywateli do nauki drugiego
języka. Ponad połowa mieszkańców Europy (56%) włada biegle dwoma językami (wzrost o 9 punktów procentowych w stosunku
do 2001 roku), a 28% zna dobrze trzy języki (w tym język ojczysty).
Więcej »
Polskie cztery kółka (TNS OBOP)
Połowa (50%) gospodarstw domowych w Polsce posiada jeden samochód, a jedynie 6% deklaruje,
że jest właścicielem dwóch lub więcej aut. Nieco mniej niż połowa (44%) gospodarstw domowych nie dysponuje żadnym samochodem.
Więcej »
Kto chce rozszerzenia Unii (TNS OBOP)
Niemal połowa (49%) mieszkańców obecnych państw członkowskich jest za tym, by w najbliższych latach
nastąpiło rozszerzenie Unii Europejskiej. Sprzeciwia się temu 39% respondentów, co oznacza, że od wiosny
2005 roku w postawach społecznych w tym zakresie zaszła jedynie niewielka zmiana.
Więcej »
|
Preferencje polityczne Polaków
PGB
|
|
|