Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

"PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE" to cykliczne seminarium poświęcone praktycznym aspektom wykorzystania badań marketingowych. Celem spotkań jest prezentacja i dyskusja nad przykładami praktycznego zastosowania metod, technik i narzędzi badawczych w zarządzaniu wiedzą o konsumencie. Swoje doświadczenia prezentują przedstawiciele agencji badawczych. Tematyka prelekcji dotyczy między innymi innowacyjnych narzędzi badawczych wykorzystywanych w gromadzeniu i analizie informacji o współczesnym konsumencie.

W tym roku współpracujemy z Instytutem Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, a spotkanie inaugurujące sezon odbędzie się 17 listopada:

2017 11 17 www

Badania marketingowe są dziś powszechnym elementem wspierającym decyzje biznesowe organizacji, składającym się na budowanie silnej marki.

Z jednej strony organizacje wykorzystujące badania ufają „tradycyjnym” metodom badawczym, nierzadko są do nich przywiązane, z drugiej – chciałyby doświadczyć czegoś nowego, świeżego, pozyskać dane w sposób dla nich atrakcyjny i angażujący. W związku z tym rynek badań zmienia się oferując nowe techniki i narzędzia, tworząc nową jakość.

Pierwsze spotkanie cyklu przybliży różne podejścia do badań marketingowych, łączenie technik i narzędzi i efekty jakie to przynosi organizacjom w kontekście rozwoju biznesu.

Podczas prezentacji słuchaczom zostaną przybliżone następujące zagadnienia:

- Jak dobrze zaprojektować badanie, aby przybliżyć klienta do realizacji celów biznesowych?

- Jakie techniki i narzędzia warto stosować w różnych typach projektów i co z tego wynika?

- Analiza, raport i co dalej?

- Dobre i złe praktyki

Prezentacja wsparta będzie studium przypadku. 

Haczewska Wierzbicka Katarzyna
Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, badaczka z 14 letnim doświadczeniem i facylitatorka warsztatów. Kierowała jakościowym zespołem badawczym w IQS, gdzie liderowała projektom syndykatowym poświęconym generacji Y i Z. Obecnie, jako manager w zespole Brand Strategy & Consumer Research, odpowiada za badania jakościowe w Deloitte Polska oraz wspiera przekuwanie insightów konsumenckich w strategie marek oraz wzmacnianie biznesu klientów.

 

Spotkanie odbędzie się 17 listopada 2017 r. o godz. 13.15 w sali 0.310 Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, ul. prof. S. Łojasiewicza 4, Wstęp wolny. Zapraszamy! 

 Więcej informacji i formularz rejestracyjny.

 

 

CSR studia podyplomowe

Na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego powstały nowe studia podyplomowe z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu: Nowy konsument – psychologiczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Dwusemestralny program zajęć został stworzony przez prof. UW dr hab. Dominikę Maison, byłą prezes PTBRiO i członkinię honorową PTBRiO, we współpracy z Małgorzatą Gresztą (CSR Consulting). Dzięki takiemu połączeniu podejść studia prezentują wszechstronne spojrzenie na zagadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Studia w nowatorski sposób przedstawiają spojrzenie na CSR od strony konsumenta. Ich celem jest przedstawienie procesów psychologicznych leżących u podłoża zachowań konsumenckich, mechanizmów psychologicznych warunkujących różne reakcje wobec CSR-u. Studia te pozwalają na zdobycie wiedzy na temat roli badań marketingowych w planowaniu działań CSR i umiejętności planowania kampanii CSR. Ważnym elementem studiów jest pokazanie, że CSR to nie tylko jedno z narzędzi marketingowych firmy, ale przede wszystkim element etyki biznesu powiązany z jej wartościami.

Zajęcia będą prowadzić także: dr Katarzyna Sekścińska, Aleksandra Furman, Artur Nowak-Gocławski, Mirella Panek-Owsiańska, Paweł Prochenko, Malina Wieczorek, Małgorzata Zdzienicka.

Rozpoczęcie studiów już 14 października 2017 r. (rekrutacja trwa do 30 września 2017 r.)

Członkom PTBRiO przysługuje specjalna zniżka w opłacie za studia.

 

Więcej informacji: csr.psychologia.pl

 

 

   

2017 05 18 small

Firmy osiągają przewagę konkurencyjną m.in. dzięki tworzeniu personalizowanej komunikacji oraz dzięki budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta. Kluczem do osiągnięcia sukcesu w obu obszarach jest dogłębne zrozumienie klientów (lub potencjalnych klientów), jak również umiejętność aplikacji tej wiedzy w praktyce. Ciekawym i skutecznym narzędziem, pomocnym w osiągnięciu tego celu, są persony. 

Podczas prezentacji słuchaczom zostanie przybliżony obszar tworzenia person i ich wykorzystania, a w szczególności:

  • Czym jest persona, a czym nie jest?
  • Zastosowanie praktyczne – kiedy tworzyć persony?
  • Do czego służy persona?  W jaki sposób można ją wykorzystać? Jakie cele pozwoli nam osiągnąć? 
  • Jak stworzyć personę? – metodyka i źródła danych (m.in. badania konsumenckie, monitoring zachowań online, analityka mediów społecznościowych, dane sprzedażowe i inne)
  • Co zrobić, jeśli brakuje danych i budżetu?
  • Dobre i złe praktyki

Prezentacja wsparta będzie studium przypadku. 

Anna Kuberacka - dr Nauk o Zarządzaniu, Consumer Insight Manager na Europę Centralną w Oriflame Polska. Absolwentka SGH oraz Studiów Podyplomowych: Marketing Internetowy (SGH) i Psychologia Zachowań Rynkowych (UW, Wydział Psychologii). Ma 17 letnie doświadczenie w projektowaniu, organizowaniu i prowadzeniu badań jakościowych i ilościowych.  Obecnie, w Oriflame Polska, zajmuje się poszukiwaniem insightów konsumenckich oraz bierze udział w projektach związanych z transformacją cyfrową.

Spotkanie odbędzie się 18 maja 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej: gmach C aula I, przy Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego) w godz. 9.50-13.20.

Wstęp wolny. Zapraszamy! 

2017 04 20 medium

Przyjdź i dowiedz się na przykładzie systemu reklamowego Facebooka oraz narzędzi Google jakimi danymi dysponują reklamodawcy. W czasie spotkania odpowiemy na takie pytania jak: czy opierając się na danych z Facebooka/Google można zrezygnować z tradycyjnych badań rynku? Czy dane z systemów analityki internetowej są trafne? W jakim sposób można łączyć dane digitalowe z badaniami rynku? W jakich przypadkach firmy nigdy nie będą w stanie się obejść bez wsparcia agencji badawczych?


Przemysław Rosa, Paid Social Manager w SalesTube. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Na co dzień zarządza kilkunastoosobowym zespołem specjalistów prowadzących kampanie w mediach społecznościowych. Dzięki bezpośredniej współpracy z Facebookiem posiada najbardziej aktualną wiedzę na temat badań rynku dostępnych na Facebooku. Jedna z nielicznych osób w Polsce łącząca wiedzę na temat digital marketingu i badań rynku (dzięki ponad 5 letniemu doświadczenie w największych agencjach badawczych: TNS Polska, GfK Polonia). Autor bloga PaidSocial.pl na temat zakupu mediów w social media.

Spotkanie odbędzie się 20 kwietnia 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej: gmach C aula I, przy Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego) w godz. 9.50-13.20.

Wstęp wolny. Zapraszamy! 

2017 03 23 01

Ludzie nie robią tego co mówią, nie mówią tego co myślą i nie myślą tego co czują.

Niewłaściwe pytania zadane w niewłaściwy sposób niewłaściwym ludziom potrafią zwieść na manowce. Rzecz o pułapkach badawczych i ich konsekwencjach z punktu widzenia twórców reklamy.

 

Anna Maria Sowińska
Ma ponad 20-letnie doświadczenie w reklamie – w działach client service agencji Publicis i Leo Burnett, od 2008 szefowa strategii Mather Communications, a Od 2012 – Ogilvy Brand Consulting. Opracowywała strategie dla marek z wielu kategorii , wielokrotnie nagradzanych nagrodą Effie. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii komunikacji oraz długofalowym zarządzaniu marką. Posiada duże doświadczenie w projektach dotyczących repozycjonowania oraz opracowywania zintegrowanych platform komunikacyjnych łączących działania ATL, BTL, digital, PR, etc. (np. Bank Millennium, PKN Orlen, Unilever).

Elżbieta Twardowska
Ma 18-letnie doświadczenie w reklamie. Od 2010 roku kieruje zespołem strategicznym w Ogilvy & Mather. Opracowywała strategie dla marek z wielu kategorii m.in. pracowała przy kampanii wprowadzającej na rynek nju mobile, Liberty Direct czy Kropla Beskidu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii komunikacji oraz długofalowym zarządzaniu marką. Posiada duże doświadczenie w projektach dotyczących repozycjonowania oraz opracowywania zintegrowanych platform komunikacyjnych łączących działania ATL, BTL, digital, PR, etc. (np. Żywiec, platforma n, Link 4 czy Saturn).

 

Spotkanie odbędzie się 23 marca 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej: gmach C aula I, przy Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego) w godz. 9.50-13.20.

Wstęp wolny. Zapraszamy! 

 

2017 02 16q 01 mniejszy

 

16 lutego 2017 r., Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodeległości 128 (róg Madalińskiego), gmach C, aula 1 

Praktyczne aspekty prowadzenia badań jakościowych online za pomocą dedykowanych społeczności badawczych (MROC).

Agenda:
• możliwości technologiczne,
• aplikowalność w różnych problemach biznesowych,
• sposoby analiz zebranych zdanych,
• metody rekrutacji i wynagradzania członków społeczności,
• case studies

Piotr Idzik, Managing Director w MASMI Poland
Od ponad 10 lat profesjonalny badacz rynku. W MASMI od roku 2009, od 5 lat w roli kierującego polskim biurem. Poprzednie doświadczenia zbierał w Polsce (TNS OBOP) i zagranicą (GfK Ukraine). Zrealizował dziesiątki badań w kraju i regionie CEE.
Członek Polskiego Towarzystwa Rynku i Opinii i ESOMAR. Ukończył studia wyższe w obszarach socjologii, marketingu i zarządzania oraz stosunków międzynarodowych.
Za cel zawodowy stawia sobie uprzyjemnianie badań trzem głównym zaangażowanym grupom: klientom, respondentom i badaczom. Z chęcią łączy badania offline z nowoczesnymi metodami badawczymi.
Prywatnie uwielbia czytać (na Kindle), oglądać filmy (w kinie), słuchać muzyki (na żywo, analogowo i cyfrowo) i spędzać czas z rodziną (tylko w realu). Ze sportów preferuje oglądać piłkę nożną (na stadionie i w tv) oraz grać w squasha (na Deskach).

Szanowni Państwo,

W ubiegłym roku akademickim Zakład Badań Zachowań Konsumentów Instytutu Zarządzania (Kolegium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa) wraz z Arkadiuszem Wódkowskim z Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii zapoczątkowali cykl miesięcznych seminariów zatytułowanych "Badania marketingowe. Nauka Praktyce. Praktyka Nauce". Chcieliśmy stworzyć wydarzenie, które będzie okazją do zaprezentowania nowych trendów w badaniach, popartych praktycznymi przykładami wyjętymi z szerokiego doświadczenia prelegentów, którzy reprezentują czołowe firmy badawcze. Po drugiej stronie zasiedli przedstawiciele nauki, wykładowcy uczelni, szczególnie ekonomicznych i instytutów naukowo-badawczych z całego kraju, ale także doktoranci i studenci.  Bogaty materiał, jaki został zaprezentowany podczas comiesięcznych spotkań był inspiracją do wzbogacania treści wykładów, a także do ciekawych dyskusji.

Zapraszamy Państwa do zgłaszania swojego udziału w projekcie w tym roku.

Czekamy na zgłoszenia tematów i prelegentów w różnych blokach tematycznych jest to możliwość zaprezentowania naukowcom swoich narzędzi oraz dyskusja o nich z akademikami. Proponowane bloki tematyczne:

- badania w procesie biznesowym

- badania marki

- badania komunikacji

- badania w punkcie sprzedaży

- badania satysfakcji

- szczególna rola badań jakościowych

- badania vs. "nowe" źródła danych

- ewolucja badań marketingowych - w Polsce i na świecie

- inne zaproponowane przez Państwa.

Terminarz kolejnych spotkań: 24.XI.2016, 15.XII.2016, 12.I.2017, 16.II.2017, 23.III.2017, 20.IV.2017, 18.V.2017. 

Seminaria odbywają się w SGH, Al. Niepodległości 128 , aula I w gmachu C w godz. 9.50-13.00.

Zgłoszenia w formie kilkuzdaniowego opisu proponowanego wystąpienia, zawierającego m.in. tytuł wystąpienia i dane prelegenta, prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zapraszamy i liczymy na Państwa udział!

Treść zaproszenia w pliku do pobrania znajduje się tutaj.

Z pozdrowieniami,

Michał Jan Lutostański

Członek Zarządu PTBRiO

 

 

2017 01 12

12 stycznia odbędzie się kolejne spotkanie współorganizowane przez PTBRiO i SGH. Michał Gmurek (Brainlab) i Tomasz Soluch (ISA) opowiedzą o możliwościach łączenia różnych technik badawczych jakościowych (etnografia, obserwacje uczestniczące) i ilościowych (ankiety on-line i mobile) z pomiarami pasywnymi (eyetrackingiem, GSRem oraz monitoringiem przepływu i zachowań klientów w zadanych obszarach z wykorzystaniem nadajników BTS, kamer przemysłowych i algorytmów do rozpoznawania scen wizyjnych). 

Michał Gmurek - współwłaściciel i Client Service Director w Brainlab. Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Od 14 lat z niesłabnącym entuzjazmem zajmuje się badaniami marketingowymi. Wiedzę i doświadczenie zdobywał zarówno po stronie agencji badawczych (m.in. TNS, PBS), jak i po stronie Klienta. Pracował m.in. dla mBanku, Tesco, PGE, Danone, jak również agencji reklamowych i domów mediowych. Prywatnie pasjonat nowych technologii, gier fabularnych i planszowych, w czasie wolnym uwielbia żeglować (latem) i jeździć na desce (zimą).

Tomasz Soluch - Research Director w ISA – Institute of Sensory Analysis. Absolwent SGGW, z pracą magisterską dotyczącą wpływu kompozycji zapachowych na reakcje psychofizjologiczne człowieka. Ukończył studia podyplomowe realizowane na UW: Badania Rynku i Społeczne. Pierwsze badania okulograficzne wykonał prawie 10 lat temu, w momencie pojawienia się pierwszego mobilnego eye trackingu w Polsce. Prowadzi szkolenia i warsztaty na temat zastosowania eye trackingu w badaniach marketingowych i naukowych. Współorganizator i prelegent Polskiej Konferencji Eye trackingowej. Zrealizowane projekty m.in. dla: Orange, BMW, mBank, Avans, Media Expert, K-Consult, Ceramika Paradyż i wiele innych.

Rudak Iza 2016
Iza Rudak została nową przedstawicielką ESOMAR na Polskę. Gratulujemy Izie, byłej dwukrotnej prezes PTBRiO, która objęła funkcję ESOMAR representative for Poland. Dziękujemy także Dominice Maison, która pracowała społecznie na tym stanowisku przez minionych kilka lat. W tym czasie PTBRiO i ESOMAR zrealizowało razem wiele bardzo udanych projektów, a nie ukrywamy, że myślimy o kolejnych wspólnych przedsięwzięciach.

Więcej. 

 

Już w czwartek odbędzie się pierwsze w nowym sezonie spotkanie z cyklu PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE. Ponownie we współpracy ze Szkołą Główną Handlową. Zachęcamy firmy badawcze do aktywnego transferu swoich doświadczeń do pracowników naukowych i studentów. Podczas najbliższego spotkania Robert Bajek i Piotr Chojnowski opowiedzą o mierzeniu emocji.

PRAKTYKA NAUCE NAUKA PRAKTYCE

Robert Bajek - Account Director w Kantar TNS. Z badaniami rynku związany od 10 lat. Specjalizuje się w badaniach marki i komunikacji oraz w badaniach innowacji. Wcześniej pracownik naukowy w polskich (IGIPZ PAN), międzynarodowych (International Institute for Applied Systems Analysis] i zagranicznych [Disaster Prevention Research Institute – Uniwersytet Kioto, Japonia] instytucjach naukowych.

Piotr Chojnowski - Account Director w Kantar TNS  Z badaniami związany od 1997 roku. Prowadził lub współprowadził ponad  tysiąc projektów badawczych. W TNS od czerwca 2009 roku. Obecnie zarządza 15-osobowym zespołem badawczym. Głównie prowadzi projektu dla największych klientów z sektora telco, nowych technologii  i agd / rtv na polskim rynku. Koordynuje także projekty międzynarodowe. Specjalizuje się w projektach dotyczących B&C (marka i komunikacja), NPD (wprowadzanie nowych produktów i optymalizacja już obecnych na rynku). Członek PTBRiO. 

 

Oświadczenie Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii
w sprawie publikacji wyników badań przez Telewizję Polską

Warszawa, dnia 12 maja 2016 r.

Telewizja Polska S.A.

Biuro Zarządu

ul. Jana Pawła Woronicza 17

00-999 Warszawa

Szanowny Pan Jacek Kurski

Prezes Zarządu Telewizji Polskiej

Szanowny Panie,

Zarząd Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wobec faktu opublikowania przez TVP w dniu 10 maja 2016 r. wyników badań w sposób wprowadzający w błąd opinię publiczną, a także propagowania przez publicznego nadawcę treści godzących w dobre imię zawodu badacza, czuje się w obowiązku oświadczyć, że:

  1. Bezpośrednie porównywanie wyników badań zrealizowanych różnymi metodami, w tym m.in. metodami pomiaru pasywnego i deklaratywnymi, może prowadzić do sformułowania nieuzasadnionych wniosków oraz istotnych nadinterpretacji. Na gruncie metodologii badań społecznych i rynkowych takie porównanie jest traktowane jako poważny błąd merytoryczny.
  2. Powszechnie przyjętym na świecie i rekomendowanym przez ESOMAR (Światową Organizację Badaczy Rynku i Opinii) standardem pomiaru oglądalności telewizji jest panelowe badanie telemetryczne. Kwestionariuszowe badania telefoniczne typu „day after recall”, oparte na deklaracji z pamięci, a nie na faktycznym pomiarze widowni, nie mogą być traktowane per se jako badanie oglądalności i wiarygodnie porównywane z wynikami pomiarów telemetrycznych.
  3. Istotą profesji badacza jest zachowanie bezstronności i obiektywizmu w stosunku do przedmiotu badania. Kategorycznie stwierdzamy, że przypisywanie badaczom poglądów tożsamych z wynikami prowadzonych przez nich badań jest całkowicie nieuprawnione. Propagowanie przez media publiczne takiego schematu myślowego podważa zaufanie do wszelkich badań, co w dłuższej perspektywie może znacząco utrudnić lub wręcz uniemożliwić realizacje pomiarów postaw i oczekiwań społecznych, a przez to obrócić się przeciwko interesowi publicznemu. Uważamy takie działania za nieodpowiedzialne.

Misją PTBRiO jest troska o zachowanie wysokich standardów prowadzenia badań demoskopijnych, działanie na rzecz prawidłowego rozumienia, interpretacji i wykorzystania wyników badań oraz dbanie o dobre imię zawodu badacza. Wyrażamy nadzieję, że w dyskursie publicznym wyniki badań będą wykorzystywane we właściwy sposób jako bezstronne źródło wiedzy o społeczeństwie oraz  instrument dialogu. Oczekujemy, że jako dobro wspólne badania pozostaną wolne od partykularnych interesów i interpretacyjnych nadużyć.

Z poważaniem,

W imieniu zarządu PTBRiO,

Izabela Rudak

Prezes

zarzad wybrany 15 06 2016 xii kadencja

Podczas Walnego Zebrania Członków PTBRiO w 15 czerwca 2016 r. wybrano nowego Prezesa oraz Zarząd Towarzystwa. W tej kadencji działać i opiekować się zespołami projektowymi będą:

Mateusz Galica - Prezes

Katarzyna Gawlik

Michał Kociankowski

Michał Lutostański

Agnieszka Łebkowska

Adam Polasz

Nadzór nad działaniami Zarządu bedzie sprawować Komisja Rewizyjna w składzie:

Agata Grabowska

Krzysztof Kamil Jurków

Izabela Rudak

Natomiast w skład Sądu Koleżeńskiego weszli:

Piotr Gąsienica-Daniel

Tomasz Jędrkiewicz

Dorota Pawelec

Podział funkcji wśród wybranych władz zostanie dokonany na pierwszych spotkaniach.

Wszyscy zgromadzeni na Walnym Zebraniu członkowie zdecydowali również o nadaniu, ustępującej po 2 kadencjach dotychczasowej Prezes, Izie Rudak Członkostwa Honorowego. 

Wszystkim serdecznie gratulujemy!

 

 

Publikujemy poniżej podpisany m.in. przez nasze Towarzystwo list otwarty stowarzyszeń branżowych, skierowany do Sz.P. Jacka Kurskiego, Prezesa Zarządu Telewizji Polskiej. 

 

LIST OTWARTY ORGANIZACJI BRANŻOWYCH DO TVP

Warszawa, dnia 10 maja 2016 r.

Telewizja Polska S.A.

BIURO ZARZĄDU

ul. Jana Pawła Woronicza 17

00-999 Warszawa

Szanowny Pan Jacek Kurski

Prezes Zarządu Telewizji Polskiej

 

Szanowny Panie,

Organizacje branżowe zrzeszające polskie i międzynarodowe agencje mediowe, reklamowe, firmy badawcze i media,
z
dużym zdziwieniem odbierają wypowiedzi władz TVP podważające wiarygodność badań telemetrycznych na polskim rynku.

Prowadzone przez AGB Nielsen badania mediowe dostarczają podstawowych wskaźników, które od wielu lat są podstawą w rozliczeniach kampanii reklamowych w telewizji. Ich wiarygodność i rzetelność jest gwarantem profesjonalizmu świadczonych usług reklamowych oraz marketingowych. Stanowią one także podstawowe narzędzie codziennej pracy osób zatrudnionych w tej branży.

Na wszystkich rozwiniętych rynkach badania mediowe są przedmiotem wspólnej oceny organizacji branżowych i często podlegają audytowi wykonywanemu w imieniu mediów, reklamodawców i agencji mediowych. Badanie telewizji AGB Nielsen w Polsce jest jednym ze starszych na rynku, mające swoją renomę oraz tradycję, a także reprezentujące uznany na świecie standard. Jest ono przeprowadzane na 30 różnych rynkach, a jego rzetelność była i jest wielokrotnie potwierdzana przez niezależnych audytorów.

Doceniamy wszelką troskę o wiarygodność i jakość dostępnych na polskim rynku badań, ale nie rozumiemy powodów jej aktualnego podważania. Dlatego jako organizacje branżowe, którym zależy na jak najlepszych relacjach pomiędzy uczestnikami rynku reklamy oraz przestrzeganiu standardów, jesteśmy gotowi uczestniczyć w rozmowach, które wyjaśnią zgłaszane wątpliwości. Służymy w tym zakresie doświadczeniem najbardziej uznanych w kraju specjalistów, którzy współtworzyli i współtworzą polski rynek reklamy i badań, aby wspólnie przyjrzeć się tym kwestiom.

Zapraszamy do spotkania i rozmów wyrażając nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.

Paweł Tyszkiewicz

Pełnomocnik Zarządu

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

 

Izabela Rudak

Prezes Zarządu

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii

 

Tomasz Sławiński

Pełnomocnik Zarządu

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku

 

 

 

 

 

 nl