Kiedy warto realizować konsumenckie badania etnograficzne (a kiedy nie!) i jak je smartnie zrobić (oszczędzając czas i pieniądze). Jak zaplanować i zrealizować badanie etnograficzne w domu konsumenta, w kanale sprzedaży lub innym kluczowym touchpoincie tak, by organizacja wyciągnęła z niego maksimum korzyści.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- PRE-TASK Ponieważ najlepiej pracuje się na palących case'ach, każda osoba biorąca udział w szkoleniu zostanie poproszona o przeprowadzenie obserwacji konsumenckiej PRZED przyjściem na spotkanie. Jakiej obserwacji?!!! Spokojnie 😊 Dostaniesz instrukcję i kanwę do wypełnienia.
- Wprowadzenie do konsumenckich badań etnograficznych – co to, po co i dla kogo oraz kiedy nie warto, ponieważ są lepsze (tańsze, szybsze, bardziej efektywne) alternatywy. Best practice etnografii na użytek marketingu – techniki.
- Praca w grupach – ćwiczenia na case'ach z wykorzystaniem materiałów z pre-tasku. Projektowanie badania etnograficznego w odpowiedzi na wyzwanie swojej organizacji.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Zapraszamy:
- Osoby zajmujące się dopasowaniem działań marketingowych do zachowań i sposobu myślenia konsumentów
- Osoby poszukujące nowych technik wydobycia świeżych insightów
- Marketerki i marketerów, którym klasyczne techniki badawcze i analizy rynkowe nie dostarczyły inspiracji w odpowiedzi na bieżące wyzwania biznesowe
Korzyści dla uczestników:
- Poznasz zalety i wady badań etnograficznych – dowiesz się, na jakie wyzwania biznesowe są najlepszą, na jakie średnią, a na które nieoptymalną odpowiedzią
- Nauczysz się planować badania etnograficzne maksymalizując korzyści dla swojej organizacji
- Wcielisz się w rolę badacza/badaczki
- Zainspirujesz się etnograficznymi best practice polowania na konsumenckie insighty
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Badania etnograficzne, badania netnograficzne, techniki badawcze: obserwacja jawna i niejawna, wywiad etnograficzny, analiza faktów niemych i innych treści kultury.Forma szkolenia:
Szkolenie poprzedzone zostanie zadaniem wykonania obserwacji dot. własnego wyzwania biznesowego. Dzięki temu część wykładowa będzie oparta na Waszych, współczesnych (być może nawet „palących”) case’ach. W części ćwiczeniowej będziemy projektować proces badawczy i optymalizować go pod kątem efektywności czasowo-kosztowej i korzyści dla Waszych organizacji.Stopień zaawansowania:
Szkolenie wymaga minimum średniej wiedzy z zakresu marketingu (znajomości pojęć takich jak insight, pozycjonowanie marki, koncept czy target) oraz podstawowej wiedzy dot. badań marketingowych (choćby pobieżnego orientowania się w technikach badań jakościowych i ilościowych).Szutowicz
Y&LOVERS
Kamińska
Y&LOVERS
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.30-17.00
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz