fbpx
 
Avatar

Michał Lutostański

Kantar | SGH | PTBRiO

Strategy Business Director

Skontaktuj się ze mną
Doktor nauk społecznych. Socjolog. Strategy Business Director w Kantar Polska. Prezes PTBRiO. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata. Współautor książek: „Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, „Modern leisure society – consumer behavior” oraz „O zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu”.
Kierownik Studiów Podyplomowych Konsument we Współczesnym Marketingu na SGH. Wykłada Marketing, Marketing of Places i Customer Behavior. Publicysta Brief.pl oraz Marketer +. Występował na takich konferencjach jak TEDx, Golden Marketing Conference, Insummit – Festiwal Insightów i Innowacji, Europejskie Forum Nowych Idei, Data Science Summit, Insummit Youth, Blix Awards czy Data Analytics Forum. Otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy. W Kantarze zajmuje się strategią z dwóch stron. Jedna to realizacja strategii przez Kantara. Druga to wspieranie klientów w obszarach podejmowania długoterminowych decyzji i działań z zakresu strategii, pozycjonowania marek, optymalizacji portfolio, analizy szans i zagrożeń, wytwarzania innowacji, poszukiwania kolaboracji między markami, czy tworzenia wizji kategorii.

Specjalizuję się w

branżach:


Administracja / sektor publiczny
AGD i RTV
Agencje reklamowe / domy mediowe / PR
Banki
Budowlana

Farmaceutyczna

FMCG

Informatyczna
Internetowa
Komunalne
Media elektroniczne
Medyczna
Motoryzacja
Pocztowe, kurierskie, spedycyjne
Prasa
Przemysł
Rolnictwo
Sieci handlowe
Telekomunikacja
Transport pasażerski
Ubezpieczenia
Wyższe uczelnie

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)
Media
Produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)
Prognozowanie i modelowanie
Reklama (post-, pre-testy)
Retail (sprzedaż, dystrybucja)
Social media
Sondaże i opinia publiczna
U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje)
Zarządzanie organizacją (satysfakcja pracowników)
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


Bulletin Board Discussion
CAPI
CATI
CAWI
CL central location
Diady/triady
Etnografia
Eye Tracking
FGI
FGI realizowane on-line
IDI
IDI realizowane on-line
Internetowe metodą emisji ankiet (RTS)
MAPI - mobile assisted personal interviews (smartfony, tablety)
Mystery shopping
Oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy
OOH (badania reklamy zewnętrznej)
Panele internautów
PAPI
Semiotyka
Telemetria
Wywiady w miejscach publicznych
Zautomatyzowane pomiary zachowań