fbpx
 
employer branding
Kim jesteśmy? Po co badać i jak badać tożsamość organizacji.
8 maja 2020 r.
trenerzy:
Bartłomiej Brach, brightlight i Anna Mazerant, 4P
zgłoś się
Kim jesteśmy? Jak działamy? Co nas wyróżnia? To pytania, które zadaje sobie coraz więcej organizacji. Nie tylko dlatego, że specjaliści od employer brandingu próbują opowiedzieć o sobie coś ciekawego na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy. Również dlatego, że specjaliści od komunikacji wewnętrznej chcą mówić o tym co dla pracowników ważne, a menadżerowie podejmować decyzje uwzględniające specyfikę firmy. Skąd jednak organizacje mają wiedzieć jaką mają tożsamość?

Można zapytać wprost pracowników, ale wtedy ryzykujemy, że nie dowiemy się niczego ciekawego. Praca nie jest dla nas abstrakcyjna – jest zbiorem bardzo konkretnych czynności. Rzadko zastanawiamy się przecież czym albo kim firma jest i jak ją opisać. Możemy poprosić o odpowiedź zarządzających – ci myślą przede wszystkim abstrakcyjnie. Jak jednak zagwarantować, że to czym dla nich jest organizacja będzie prawdziwe dla działających kilka szczebli pod nimi?
W trakcie jednodniowego warsztatu zapoznamy uczestników z zaawansowanymi metodami i technikami badania tożsamości organizacji: metaforami, storytellingiem, Lego® Serious Play. Każda z nich jest w stanie generować wglądy, do których nie da się dotrzeć klasycznymi metodami ilościowymi (ankieta) lub jakościowymi (klasyczny wywiad indywidualny lub grupowy). Co to za wglądy, jak do nich dotrzeć i jak je interpretować? O szczegółach, bazując na przeprowadzonych projektach, opowiemy już na warsztacie.

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Klasyczne metody badawcze – czego się (nie) spodziewać?
  2. Kim jest Twoja organizacja?
    1. Metafory w badaniu organizacji.
    2. Storytelling w badaniu organizacji.
    3. Lego® Serious Play w badaniu organizacji.
  3. Planowanie badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.
  4. Interpretacja wyników badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • pracownicy działów HR, employer brand managerzy czy specjaliści komunikacji wewnętrznej
  • badacze realizujący projekty dotyczące employee branding / employee experience / corporate culture and climate, etc.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zaawansowanych metod badawczych (metafory, storytelling, 
    Lego® Serious Play) użytecznych przy badaniach tożsamości organizacji
  • Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod na podstawie kilku studiów przypadku – przygotowujących do samodzielnej realizacji projektów dedykowanych diagnozie organizacji
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych nurtów i „gorących” tematów dla zarządzania marką pracodawcy i kulturą organizacyjną
  • Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

tożsamość organizacji, zaawansowane narzędzia badawcze, metafory, storytelling, Lego® Serious Play, misja, wizja i wartości organizacji

Forma szkolenia

Szkolenie o charakterze warsztatowym; część wykładowa uzupełniona kilkoma case-studies, uzupełniona kilkoma dłuższymi ćwiczeniami (do każdego bloku).

Stopień zaawansowania

  • Podstawowa znajomość technik badawczych wykorzystywanych w badaniach konsumenckich – wywiad indywidualny i grupowy, ankieta
  • Zainteresowanie zagadnieniami zarządzania znaczeniem w organizacji


pdf
fantomowe
brach l
Bartłomiej
Brach
brightlight
fantomowe
mazerant l
Anna
Mazerant
4P
termin: 8 maja 2020 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 17.IV
regularna cena:
990zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz