Design przekazu
– media społecznościowe, publikacje cyfrowe, grafika informacyjna, druk
10 i 11 października 2019 r.
trener:
Jacek Gałązka, exPress
Znajomość „języka designu” publikacji drukowanych (np. ulotek, broszur. foderów) i cyfrowych (np. wpisów na FB, Twitterze, Instagramie, banerów, czy grafiki informacyjnej...) jest kluczem do porozumiewania się w przesyconym obrazami świecie mediów.

Mając to na uwadze przygotowałem szkolenie DESIGN PRZEKAZU adresowane do marketerów, badaczy rynku i innych „ludziach słowa”, by pomóc im zrozumieć wzajemną zależność między treścią i formą graficzną we współczesnym komunikowaniu się. Uczestnicy dwudniowego spotkania nauczą się dostrzegać graficzny potencjał ukryty w treści/tekście oraz poznają sposoby wzmacniania przekazu za pomocą środków wizualnych: odpowiednich fontów, zdjęć, układów typograficznych. Pokażę także na licznych przykładach trendy i mody designu przekazu, różnorodność stylów projektowania.

Myślałem początkowo o tych, którzy jedynie współpracują z grafikami przy tworzeniu wizualnej strony publikacji, ale… dzięki powszechnie dostępnym graficznym aplikacjom sieciowym (jak Canva, Visme, Venngage, Crello, Pictochart i wiele innych) autor przekazu może stosunkowo łatwo stać się również twórcą formy graficznej. Wykorzystując powyższe aplikacje mogłem zwiększyć wymiar zajęć warsztatowych oraz zadedykować szkolenie także tym, którzy próbowali albo chcieliby samodzielnie projektować graficznie swoje komunikaty, posty, publikacje.

Szczegółowy zakres szkolenia:

— Dobry i zły design przekazu. Kryteria oceny funkcjonalnej i estetycznej layoutu graficznego. Zróżnicowanie stylistyczne, modne rozwiązania. Nauka rozmowy o layoucie, dostrzegania cech istotnych dla komunikowania się z odbiorcą. Zasady projektowania typograficznego: kontrast, hierarchia i rytm layoutu – jak możemy na nie wpływać.
— Prezentacja wizualna na co dzień. Stosowanie zasad typografii w prostych przekazach. Pokaz rozwiązań, ćwiczenie oceny i projektowania dokumentów Worda, prezentacji Power Pointa, wpisów na Facebooku, Instagramie , Twitterze, itp.
— Zastosowania designu przekazu. Pokaz rozwiązań w gazetach i magazynach, stronach internetowych, aplikacjach mobilnych, mediach społecznościwych, ulotkach, banerach, broszurach, raportach... Prezentacja mód i trendów designu przekazu.
— Design przekazu w infografice. Istota infografiki, rodzaje infografik, zastosowanie infografiki. Żródła inspiracji, zjawiska i osoby ważne w świecie infografiki. Kreowanie pomysłów i warunek powstawania dobrych infografik. Wizualna prezentacja danych a infografika. Ćwiczenia kreatywne.
— Fotografia i ilustracja. Źródła zdjęć i liustracji, prawa autorskie, koszty, zdjęcia własne. Ocena przydatności ilustracji (co to jest dobre zdjęcie?). Kadrowanie, korekta techniczna — dostępne aplikacje. Zastosowanie zdjęć w layoucie.
— Narzędzia dostępne każdemu. Żródła informacji o darmowych narzędziach do przygotowania prezentacji wizualnej przekazu. Przedstawienie listy wybranych narzędzi wraz z oceną ich przydatności. Instruktaż pracy nad layoutem w niektórych aplikacjach sieciowych. Kompilacja narzędzi – poszerzenie możliwości projektowania.
— Praktyka designu. Ćwiczenia projektowania przy użyciu wybranego narzędzia. Publiczna prezentacja, ocena i omówienie przydatności narzędzia. Testowa publikacja prac w sieci (w miarę możliwości).

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych marketerów, wydawców mediów, dziennikarzy, urzędników, pracowników PR, analityków rynku, sprzedawców, nauczycieli — każdej osoby zawodowo komunikującej się za pomocą mediów drukowanych i cyfrowych.

Korzyści dla uczestników:

— zdobycie umiejętności kreowania pomysłów na wizualną prezentację treści oraz zasad oceny i korekty/poprawy layoutu informacji,
— poznanie zasad tworzenia tytułów, leadów, śródtytułów i innych elementów wyróżnionych typograficznie, by dobrze służyły przekazowi,— zdobycie umiejętności fachowej oceny doboru fontów i ich wpływu na charakter publikacji,
— poznanie prostych sposobów graficznej prezentacji liczb i znajdowania pomysłów na infografiki,
— poznanie profesjonalnych zasad doboru i używania zdjęć w publikacji,
— okazja do ćwiczenia samodzielnego projektowania graficznego przy użyciu wybranych darmowych aplikacji internetowych; nauka oceny przydatności tych aplikacji.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Nowoczesne komunikowanie się, typograficzne projektowanie przekazu, design przekazu, wizualna prezentacja treści, graficzna forma przekazu informacji, kreowanie infografiki, fotoedycja, wpisy graficzne w mediach społecznościowych, trendy i mody designu informacji.

Forma szkolenia:

Prezentacje multimedialne, pokaz rozwiązań graficznych, pokaz żródeł inspiracji i wiedzy o graficznej prezentacji treści w sieci, ćwiczenia projektowania przy komputerze, inne ćwiczenia.

Stopień zaawansowania:

Udział w szkoleniu nie wymaga umiejętności graficznych, przyda się jednak łatwość uczenia się nowych aplikacji. Biegła znajomość programów MS Word i Power Point nie będzie przeszkodą. Każdy uczestnik powinien mieć własny laptop.

pdf
Anna Mazerant
mazerant l
Jacek
Gałązka
exPress

termin: 10-11 października 2019 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 19.IX
regularna cena:
1699 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com