Wirusowy kwiecień - plecień
Moi Drodzy,
Ostatnie tygodnie to czas zawirowań w życiu społecznym i biznesowym. Być może zastanawiacie się, jak mają się projekty i wydarzenia planowane przez PTBRiO w tym roku… W imieniu zarządu PTBRiO przesyłam krótkie podsumowanie statusu bieżących projektów Towarzystwa oraz wideo-wiadomość, w której staramy się odnieść do pytań i komentarzy dotyczących naszej pracy, a także realizacji projektów, w tym nietypowym okresie.
Życzę Wam zdrowia i spokoju,Mateusz Galica
Kongres badaczy – przedłużamy call for papers
Przed nami XXI Kongres Badaczy - coroczne święto wszystkich osób wnioskujących o świecie i człowieku. Przygotowania do tego wydarzenia rozpoczęliśmy już w lutym. Powołaliśmy Radę Kongresową w składzie: Michał Dubrawski, Anna Karczmarczuk, Michał Kociankowski, Łukasz Mazurkiewicz, Kasia Piwowarczyk, Michał Protasiuk, Iza Rudak, Leszek Szycman. Intensywnie działamy, aby przygotować dla Was call for papers. Oczekujcie maila w połowie kwietnia. W związku z obecną sytuacją związaną z pandemią przewidujemy dłuższy czas na przygotowanie zgłoszeń. Wykorzystajcie dobrze ten czas na obserwacje postaw i zachowań człowieka.
Bądźmy w kontakcie!
Ania Gorączka
Konsument 2020 (K20) – wielkie wydarzenie online
Nie ustajemy, elastycznie reagujemy na sytuację i wraz z opiekunami poszczególnych obszarów badawczo-analitycznych przygotowujemy opis konsumentów i konsumpcji w Polsce. Ogromne podziękowania dla Oli Trojanowskiej, Ani Rychlik, Basi Zajączkowskiej, Krzyśka Polaka, Oskara Żyndula oraz Arka Wódkowskiego i ich grup projektowych! Roboczym tytułem tegorocznego K była Redefinicja – analizując pierwsze znaleziska i testując hipotezy nie przypuszczaliśmy jak bardzo będzie to tytuł na czasie. K wraca do korzeni, pierwsza edycja z 2009 roku powstała wokół kryzysu ekonomicznego, po 11 latach analizujemy świat w obliczu pandemii. Szykujcie się na czerwiec (04.06.2020)! Zapewne nie spotkamy się osobiście, ale z pewnością dostarczymy Wam wiele ciekawych obserwacji, tematów do rozmów i wskazówek do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych.
Agnieszka Warzybok
Walne zebranie członków i wybór władz Towarzystwa
– sprawdzamy możliwości
Walne zebranie członków PTBRiO jest przewidziane na czerwiec tego roku. Bacznie przyglądamy się sytuacji, z wielką nadzieją że nie trzeba będzie tego spotkania przekładać. Sprawdzamy alternatywy, jeśli większe zgromadzenia nadal będą zabronione, a zaproszenie członków miałoby narazić ich na niebezpieczeństwo. W najbliższych tygodniach podejmiemy decyzję, w jaki sposób optymalnie, zgodnie z prawem i statutem przeprowadzić spotkanie. Wszyscy trzymamy kciuki, by walne i wybory odbyły się w terminie i bez zakłóceń.
Mateusz Galica
Zbadaj.to – rekrutacja trwa, działamy na razie bez zmian
19 marca po raz 10 wystartował konkurs studencki Zbadaj.to. W tym roku naszym patronem merytorycznym jest Mastercard. Wraz z kapitułą konkursu: Agatą Romaniuk, Kasią Święciak, Adamem Polaszem, Arturem Czajką, Mateuszem Galicą, Tomaszem Jędrkiewiczem, Leszkiem Szycmanem i Michałem Lutostańskim gorąco zachęcamy to przekazywania informacji o konkursie znajomym wykładowcom i studentom oraz śledzenia działań konkursowych na profilach zbadaja w social mediach. Pamiętajcie, że i Wy możecie mieć swój udział w konkursie – czekamy na oferty od stażodawców (w tej sprawie odzywajcie się do Iwony Ziółkowskiej ).
Agnieszka Warzybok
Insight Clash – odwołane, wracamy w drugiej połowie roku
To pierwsza ofiara koronawirusa w PTBRIO. Niestety z dużym żalem musieliśmy zaprzestać przygotowania do dwóch planowanych wydarzeń: marcowego oraz majowego. Bardzo dziękujemy zespołowi Marka Toboty oraz Ani Martenki za ich dotychczasową pracę. Wrócimy do tematów w drugiej połowie roku.
Ania Gorączka
Szkoła Consumer Intelligence – działamy zgodnie z planem
Przeprowadziliśmy krótkie badanie wśród absolwentów Szkoły. Wyniki wskazują, że program jest dobrze dopasowany, wprowadzamy tylko drobną korektę do rozkładu godzinowego zajęć. Trwają przygotowania do kolejnej edycji, w ciągu miesiąca planowane jest rozpoczęcie naboru uczestników.
Agnieszka Łebkowska
Szkolenia – działamy zgodnie z planem,
możliwe przesunięcia
Najbliższe szkolenia stacjonarne zaplanowane są na maj. Czekamy do Świąt na rozwój sytuacji, bierzemy pod uwagę przeniesienie szkoleń na późniejszy termin. Trwają prace nad uruchomieniem szkoleń online: w wersji interaktywno-warsztatowej, nagrań umieszczonych na platformie VOD oraz w wersjach hybrydowych. Mamy nadzieję zaprosić Was na pierwsze z nich w ciągu kilku tygodni.
Agnieszka Łebkowska
Współpraca PTBRiO z Wydawnictwem Naukowym
PWN – działamy zgodnie z planem
Staramy się intensywnie działać w obszarach, które obecna sytuacja umożliwia. Jednym z nich jest działalność wydawnicza PTBRiO oraz nasza współpraca z Wydawnictwem Naukowym PWN. Wierzymy, że po naszej publikacji z 2018 roku „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” napisanej przez grono naszych ekspertów: Mateusza Galicę, Anię Karczmarczuk, Michała Protasiuka, Leszka Szycmana, Michała Lutostańskiego, Anię Gorączkę, Kubę Piwowara, Pawła Ciacka i Arka Wódkowskiego, w 2020 roku uda nam się wydać dwie kolejne pozycje. Pierwsza to „Gamification. Jak zdobyć uwagę respondenta?” autorstwa Ani Gorączki i Michała Protasiuka – książka przechodzi obecnie fazę recenzji. Druga pozycja to zbiorowa praca kilkudziesięciu ekspertów naszego Towarzystwa „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” pod redakcją Michała Lutostańskiego, Agnieszki Łebkowskiej i Michała Protasiuka. Będzie to holistyczny podręcznik badań rynku. Mamy już zebrane ponad 20 rozdziałów – ostatnie spływają i w kwietniu podręcznik przekażemy do drugiej recenzji (pierwsza na bieżąco jest w toku).
Trzymajcie kciuki!
Michał Lutostański