fbpx
vuca 6
Badania w czasach VUCA
- trudnych, zmiennych, nie tylko pandemicznych
17, 18 i 19 listopada 2021 r.
trenerzy:
Anna Mazerant (T-Mobile), Adam Polasz (Difference)
Rok 2020 dość dosadnie uświadomił nam niepewność, zmienność i chaos współczesnego świata. Lockdown, zamrożenie branży, wprowadzone obostrzenia, spowodowały oczywiście ogromny wstrząs i zakłócenie w prowadzeniu projektów. Ale już przed pandemią nasiliły się zjawiska, które zaczęły mieć duży wpływ na jakość realizacji badań. O tym, jakie trudności i wyzwania stoją przed badaczami i badaniami w czasach „nowej normalności” oraz jak stawiać im czoła – chcemy opowiedzieć i podyskutować na szkoleniu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

I - VUCA extreme czyli o badaniach w czasach pandemicznych

  1. Jak pandemia wpłynęła na branżę badań – ujęcie z perspektywy dostępnych danych
  2. Pandemiczny zakres tematyczny - co można badać, czego nie można badać, kiedy świat jest pogrążony w panice/ chaosie / zamieszkach.
    1. Nastawienie respondentów do badań w trudnych czasach - jak zmienia się chęć do współpracy i do udziału w badaniach w wyjątkowych sytuacjach, jak sobie z tym radzić.
    2. Co można i warto badać - jakie tematy, kategorie, marki „nadają się do badania”, a jakich badać nie należy bądź nie warto? Co o tym decyduje? W jaki sposób to oceniać? W jaki sposób konstruować metodologie, scenariusze? W jaki sposób adresować nastroje i emocje w badanych grupach? Jak minimalizować wpływ kontekstu zewnętrznych wydarzeń na wyniki badania?
    3. Wnioskowanie i formułowanie rekomendacji – ocena “potencjału czasowego wyników”, filtrowanie wyników, podejście scenariuszowe.
    4. Badania trackingowe w okresie społecznych zawirowań – Jak te zawirowania mogą wpływać na realizację badań i na wyniki? Zmiany metodologii w trackingu: jak ją przeprowadzić, na co uważać, jak porównywać pomiary sprzed i po zmianie?
  3. Pandemiczna jakościówka - o zastąpieniu wywiadów face2face wywiadami online
    1. Platformy i narzędzia: przegląd dostępnych narzędzi, zastosowania, zalety i ograniczenia; syntetyczne porównanie.
    2. Zasady zdalnego moderowania: wszystkie do’s and dont’s; techniki narzędzia; jak różni się moderacja zdalna od bezpośredniej, jak reagować na niestandardowe sytuacje.
    3. Zasady rekrutacji: rekrutacja online vs. klasyczna, sposoby weryfikacji, przygotowanie respondentów do badania.
    4. Specyfika RODO w badaniach online.
    5. Co tracimy, a co zyskujemy przechodząc na online – o optymalizowaniu konstrukcji różnych projektów.
    6. Cyfrowe wykluczenie – jak rekrutować i badać respondentów z niskimi kompetencjami cyfrowymi.
  4. Pandemiczna ilościówka - utrudnienia w rekrutacji i realizacji badań nie tylko face2face; o wywiadach b2b, dostępności części respondentów, komplikacje audytów standardów obsługi i badań mystery shopper itp.
  5. Współpraca z klientem - jak się warsztatować (bądź nie); jak efektywnie prowadzić proces dwu / trójstronnie.
  6. Metody i tryb pracy na czasy VUCA: Jeszcze bardziej agile, więcej pracy koncepcyjnej, scenariuszowe think tanki, wykorzystanie danych behawioralnych i niestandardowych źródeł danych.
II - VUCA light – o współczesnych kłopotach i wyzwaniach badań poza pandemią
  1. Problemy badawcze “naszych czasów”:
    1. nowi respondenci – jak się zmienili sami badani na przestrzeni lat, jaki jest dzisiejszy respondent, jaki jest jego stosunek i zachowanie względem badań i jak to wpływa na wyniki?
    2. jak budować respondent’s experience
      1. w fokusowni
      2. w badaniach online
      3. niezależnie od metody (rekrutacja, partycypacja, etc.)
      4. wyzwania rekrutacyjne – jak współcześnie dobrze prowadzić zarządzać procesem rekrutacyjnym?
  2. Trendy konsumenckie i lifestyle’owe w kontekście badań: 24/7 czyli pory badań, attention span, pro-sumeryzm 2.0, itp.
  3. Trendy technologiczne i sposób na wykorzystanie w badaniach - np. eyetracking w badaniach CAWI, badania z wykorzystaniem komunikatoró0.w i chat-botów? Czy boty mogą zastąpić badaczy? Czy boty mogą zastąpić respondentów - fraud w badaniach CAWI etc.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie przeznaczone dla klientów, freelancerów powiązanych z rynkiem badawczym. Dla osób z co najmniej podstawowym poziomem wiedzy o badaniach i doświadczeniem w realizacji/korzystaniu z badań konsumenckich – jakościowych i/lub ilościowych.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie zaawansowanych technik, metod i „patentów” badawczych – realizacyjnych, analitycznych, prezentacyjnych – pozwalających na zoptymalizowanie pracy badawczej nie tylko w czasach utrudnień związanych z pandemią, ale również ważnych we współczesnej „praktyce” badawczej
  • Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod w oparciu o realne przykłady
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych trendów i zjawisk społecznych, które mają wpływ na sposób realizacji badań oraz uzyskiwane wyniki
  • Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

metodologie badawcze, techniki, narzędzia online, współczesne platformy badawcze, wnioskowanie, moderowanie online, tracking, RODO, rekrutacja, cyfrowe wykluczenie, agile, trendy, technologia, VUCA.

Forma szkolenia:

Online, w formie 3 półdniowych sesji, seminaryjno-warsztatowa. Będziemy dzielić się własną, usystematyzowaną wiedzą, opowiadać o naszych doświadczeniach (case studies), przepracowywać problemy i zagadnienia, które wniosą uczestnicy. Przewidujemy również 2 większe ćwiczenia.

Stopień zaawansowania:

Co  najmniej podstawowa wiedza i kontakt z badaniami – jakościowymi i/lub ilościowymi.

pdf
vuca 7
mazerant l
Anna
Mazerant
T-Mobile

termin: 17, 18 i 19 listopada 2021 r.
czas trwania: w sumie 12 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-13.00 przez 3 dni
miejsce: ONLINE: ZOOM
Uwaga! Ze względu na panującą pandemię organizator szkolenia zastrzega sobie prawo zmiany miejsca, terminu oraz formuły (stacjonarna/ online) szkolenia. O wszelkich ewentualnych zmianach uczestnicy szkolenia będą informowani na bieżąco.
w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
najlepsza cena: do dnia:
899 zł 27.X
regularna cena:
999 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz