Paweł Wójcik (Wydział Zarządzania UW)
W czasach „BIG DATA” umiejętność wyciągania wniosków ze zgromadzonych danych oraz formułowania rekomendacji marketingowych w oparciu wyniki analiz statystycznych jest kluczowa dla każdego marketera. W zdobyciu tych umiejętności pomoże zrozumienie podstawowych pojęć stosowanych w statystyce oraz poznanie głównych narzędzi analitycznych.
- na czym polega istota/filozofia statystyki, jakie założenia znajdują się u jej podstaw
- jakie są najważniejsze narzędzia statystyczne wykorzystywane w analizach danych marketingowych
- jak interpretować wyniki analiz statystycznych
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Próba, populacja i wnioskowanie statystyczne.
- Kiedy jakiś wynik analiz ma znaczenie – co to jest istotność statystyczna i dlaczego jest taka ważna.
- Analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B.
- Poszukiwanie związków/zależności pomiędzy różnymi działaniami marketingowymi – korelacja, regresja i ekonometria.
- „Od segmentacji do personalizacji” – co to jest klasteryzacja i najważniejsze zasady budowy typowych modeli predykcyjnych.
- Sieci neuronowe w statystyce – co z obszaru AI może być użyteczne w statystyce dla marketerów.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie jest skierowane do osób, które:Korzyści dla uczestników:
- Uzyskanie swobody w rozumieniu i odbiorze raportów / wyników analiz statystycznych.
- Zrozumienie na czym polega wnioskowanie statystyczne bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory matematyczne.
- Odkrycie, że wiedza ze statystyki potrzebna marketerowi do podejmowania decyzji w większości przypadków nie jest skomplikowana.
- Odczucie pewności siebie, kiedy uczestniczymy w prezentacji wyników analiz statystycznych.
- Umiejętność zadawania sensownych pytań analitykowi danych statystycznych na potrzeby marketingu.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
statystyka, dobór próby, wnioskowanie statystyczne, istotność statystyczna, analiza wariancji, korelacja, regresja, ekonometria, testy A/B, prognozowanie, segmentacja, analiza skupieńForma szkolenia:
Szkolenie będzie obejmowało część wykładową i ćwiczeniową w proporcjach 75/25. W trakcie części ćwiczeniowej uczestnicy będą proszeni o zinterpretowanie wyników analiz statystycznych prowadzonych na potrzeby działu marketingu.Stopień zaawansowania:
Szkolenie podstawowe. Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna wcześniej nabyta wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi” w statystyce i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie analiz statystycznych.Wójcik
Wydział Zarządzania UW
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz