fbpx
 
wolumen fmcg h2
Analizy i badania wolumenowe na rynku FMCG - klucz do określenia pozycji marki i poznania zachowań zakupowych nabywców
2 czerwca 2023 r. 
trenerka:
Monika Hasslinger-Pawlak (GfK Polonia)
Wolumen / wartość i ich dynamika to miary (wskaźniki) opisujące sukces lub porażkę marki na rynku. Warto wiedzieć, jak można oddziaływać w swojej pracy na wskaźniki „budujące” wolumen. Celem szkolenia jest pokazanie, po co badać wolumen, jak można podejść do zagadnienia badania wolumenu i jakie czynniki wpływają na wielkość wolumenu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Co to jest wolumen
  2. Wolumen to precyzyjna informacja o kondycji mojej marki – czyli po co badać wolumen…
  3. Różne metody badania wolumenu
  4. Wolumen to nie wszystko – elementy (czyli między innymi liczba nabywców, częstotliwość zakupów, czy wielkość koszyka) czyli zachowania zakupowe wpływające na wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe
  5. Case study - pogłębienie wiedzy o zachowaniach zakupowych w celu pozyskania wskazówek do budowania strategii marketingowych dla marki – budowanie penetracji, zwiększanie koszyków zakupowych, zwiększanie częstotliwości zakupów albo aktywowanie najbardziej „wartościowych” konsumentów mojej marki…- przykłady

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Osoby zarządzające marką i trade marketingiem – Brand, Insight i Category Managerowie. Inne osoby, które wykorzystują w pracy informacje o wielkości wolumenu i elementów, które wpływają na wielkość wolumenu – czy to na poziomie kategorii, na poziomie poszczególnych marek / graczy w kategorii z poziomu kraju, kanałów.

Korzyści dla uczestników:

  1. Poznanie różnych źródeł informacji o wielkości wolumenu
  2. Zrozumienie różnic estymacji wolumenu FMCG w różnych badaniach, a tym samym prawidłowego wykorzystania wyników w dalszych procesach i uniknięcia potencjalnych błędów w interpretacji czy prostych pułapek związanych z różnym źródłem informacji o wolumenie
  3. Uzyskanie wiedzy, jakie elementy wpływają na finalną wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe oraz jak można badać te elementy, by zrozumieć co dzieje się na rynku
  4. Poznanie różnych przykładów – jak można wykorzystać wiedzę o wolumenie w konkretnych działaniach / sytuacjach rynkowych
  5. Uzyskanie wiedzy, dlaczego wolumen może być wskazówką o pozycji marki

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

wolumen, wolumen sprzedażowy, wolumen zakupowy, retail audit, Panel Gospodarstw Domowych, badania ad hoc, penetracja, koszyk, koszyk zakupowy

Forma szkolenia:

Głównie forma wykładu połączona z ćwiczeniami mającymi na celu zrozumienie różnic w wartościach wolumenu pokazywanego z różnych badań, jak również pokazanie wpływu poszczególnych elementów na wartość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe.

Stopień zaawansowania:

Na udziale w szkoleniu szczególnie zyskają osoby posiadające umiejętność logicznego wiązania faktów jak również analizy danych liczbowych.

pdf

wolumen fmcg k2
hasslinger
Monika
Hasslinger-Pawlak
GfK Polonia
termin: 2 czerwca 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych od 9.00 do 16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 12.V
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz