
Każdy z nas jest pracownikiem. Pracujemy dla siebie, dla kogoś. W pracy spędzamy średnio 43,5 godziny tygodniowo żeby zarobić, osiągnąć zawodowy sukces, aby spełniać swoje marzenia – motywacje są różne. Ta różnorodność pokazuje jak bardzo różnią się nasze oczekiwania. Zarówno styl pracy jak i nasza codzienność może wpływać na to jakim pracownikiem jestem.
Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy na temat komunikacji z pracownikami, monitorowania nastrojów pracowniczych oraz tego w jaki sposób pracodawca może słuchać głosu pracowników. Dotkniemy tego jak globalne pojęcia/zjawiska, np. demotywacja, wypalenie zawodowe, kryzys i recesja dotykają obszaru pracowniczego.
Dowiesz się jak skutecznie planować proces poznawania potrzeb pracowniczych, budować persony pracownicze i wykorzystywać wiedzę o pracownikach w procesach rekrutacyjnych oraz w budowaniu wizerunku pracodawcy.
Wchodząc w buty osób, które pracują w działach HR, zajmują się rekrutacją, EB oraz komunikacją wewnętrzną pokażemy jak łączyć w procesie marketingu rekrutacyjnego badania i employer branding i jak to połączenie pracuje na rzecz zmniejszenia rotacji w firmie, ustabilizowania procesów rekrutacyjnych oraz budowania wizerunku pracodawcy.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Pracownik w dzisiejszych czasach – kim jest co o nim wiemy? Jak zdobywamy tę wiedzę?
- Rynek pracownika, czy rynek dobrego pracodawcy? Jakie były 2-3 ostatnie lata, co przyniosła pandemia i wojna w Ukrainie, jakie zjawiska, zmiany?
- Co ich kręci co ich podnieca? Czyli o motywacji w pracy.
- Co demotywuje pracowników i prowadzi do wypalenia zawodowego?
- Jak prowadzić partnerski dialog z pracownikiem – narzędzie MIA oraz angażująca komunikacja wewnętrzna.
- Cebula ma warstwy, pracownik też ma warstwy… - tworzenie person pracowniczych oraz wykorzystanie ich w strategii budowania marki pracodawcy.
- Twój pracownik to Twój najlepszy ambasador. Jak włączyć zaangażowanie pracowników w budowanie marki pracodawcy? Case study.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
- Do przedstawicieli działów HR oraz osób, które na co dzień odpowiadają za procesy rekrutacyjne w firmie.
- Do pracowników odpowiedzialnych w firmach za komunikację wewnętrzną oraz budowanie wizerunku pracodawcy (działania employer branding).
- Badaczy, którzy chcą zrozumieć, jak łączyć badania z biznesem i jaki mają wpływ na zmniejszenie rotacji w firmach.
- Właścicieli firm.
Korzyści dla uczestników:
- Wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z obecną sytuacją rynkową dotyczącą procesów rekrutacyjnych i badawczych w firmach oraz komunikacji wewnętrznej.
- Praktyczna wiedza jak słuchać głosu pracownika i odpowiadać na jego potrzeby (metody, praca z wynikami i wiedzą jaką dostaniemy) oraz jak włączać zaangażowanie pracownika w budowanie wizerunku pracodawcy.
- Praktyczna wiedza jak wykorzystać persony pracownicze w procesach rekrutacyjnych.
- Praktyczne zastosowanie wiedzy o pracownikach w komunikacji wewnętrznej i w budowaniu wizerunku pracodawcy.
- Inspiracja do pracy z ambasadorami marki pracodawcy, jak wykorzystać ich potencjał?
- Poznanie case study – inspiracja do własnych działań.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Badania pracownicze, HR, rekrutacja, rotacja pracowników, demotywacja, wypalenie zawodowe, EB, employer branding, wizerunek pracodawcy, ambasador marki pracodawcy, badania pulsowe, komunikacja wewnętrznaForma szkolenia:
Całość szkolenia prowadzona jest w formie dyskusji i wymiany wiedzy. W ciągu szkolenia omawiamy liczne case study, oceniamy je i modyfikujemy. Części wykładowe są przeplatane z ćwiczeniami i praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy.Stopień zaawansowania:
Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań pracowników, komunikacji wewnętrznej oraz znajomość podstawowych terminów związanych z Employer Brandingiem.


Eron
K+Research by Insight Lab


Kolęda
K+PR
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz