fbpx
head wojcik 2023a
Interpretacja wyników analiz statystycznych w badaniach marketingowych. Od zestawień tabelarycznych do sieci neuronowych
9 lutego 2024 r. 
Trener:

Paweł Wójcik (Wydział Zarządzania UW)

Szkolenie poświęcone jest odpowiedziom na pytania: jakie są najważniejsze metody statystyczne wykorzystywane w analizach wyników badań marketingowych? Na czym polega istota/filozofia każdej z tych metod i jak interpretować uzyskane wyniki?

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie – w jakim celu prowadzi się analizy statystyczne, podział na różne kategorie metod statystycznych
  2. Omówienie celów stosowania najważniejszych metod analizy statystycznej na potrzeby marketingu:
    • analiza korespondencji i mapy korespondencji – jak inaczej przedstawić dane tabelaryczne
    • analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B
    • analiza czynnikowa – redukcja nadmiaru informacji
    • analiza klasteryzacja (skupień) czyli podstawa segmentacji
    • korelacja, regresja prosta i regresja wielokrotna czyli główne elementy ekonometrii
    • modelowanie marketingowe czyli opis zależności pomiędzy różnymi wskaźnikami marketingowymi
    • analiza conjoint – próba zrozumienia składowych procesu decyzyjnego konsumenta
    • sieci neuronowe - co z obszaru AI może być użyteczne w statystyce dla marketerów
  3. Podsumowanie

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie jest skierowane do osób, które chciałyby zrozumieć na czym polegają analizy statystyczne realizowane na potrzeby marketingu bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory i wyliczenia.

Korzyści dla uczestników:

  1. Przełamanie lęków związanych z nierozumieniem wyników analiz statystycznych.
  2. Zrozumienie „jak działają” różne metody statystyczne.
  3. Umiejętność interpretacji wyników analiz statystycznych stosowanych w badaniach marketingowych.
  4. Rozwój umiejętności dobierania metod analiz statystycznych do problemów marketingowych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Ilościowe badania marketingowe, metody analiz statystycznych, interpretacja wyników analiz statystycznych w badaniach marketingowych

Forma szkolenia:

Wykłady o każdej z metod analiz statystycznych (75%), dyskusja/ćwiczenia dotycząca interpretacji wyników analiz statystycznych (25%)

Stopień zaawansowania:

Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna żadna wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi”, „jaka jest istota” najważniejszych metod analiz statystycznych i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie ich zastosowania. Wystarczy jeśli uczestnik/czka szkolenia miał(a) lub ma kontakt z wynikami badań ilościowych.

pdf

k wojcik 2023
wojcik
Paweł
Wójcik
Wydział Zarządzania UW
termin: 9 lutego 2024 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 19.I
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz