fbpx
 
wolumen fmcg h2
Analizy i badania wolumenowe na rynku FMCG - klucz do określenia pozycji marki i poznania zachowań zakupowych nabywców
2 czerwca 2023 r. 
trenerka:
Monika Hasslinger-Pawlak (GfK Polonia)
Wolumen / wartość i ich dynamika to miary (wskaźniki) opisujące sukces lub porażkę marki na rynku. Warto wiedzieć, jak można oddziaływać w swojej pracy na wskaźniki „budujące” wolumen. Celem szkolenia jest pokazanie, po co badać wolumen, jak można podejść do zagadnienia badania wolumenu i jakie czynniki wpływają na wielkość wolumenu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Co to jest wolumen
  2. Wolumen to precyzyjna informacja o kondycji mojej marki – czyli po co badać wolumen…
  3. Różne metody badania wolumenu
  4. Wolumen to nie wszystko – elementy (czyli między innymi liczba nabywców, częstotliwość zakupów, czy wielkość koszyka) czyli zachowania zakupowe wpływające na wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe
  5. Case study - pogłębienie wiedzy o zachowaniach zakupowych w celu pozyskania wskazówek do budowania strategii marketingowych dla marki – budowanie penetracji, zwiększanie koszyków zakupowych, zwiększanie częstotliwości zakupów albo aktywowanie najbardziej „wartościowych” konsumentów mojej marki…- przykłady

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Osoby zarządzające marką i trade marketingiem – Brand, Insight i Category Managerowie. Inne osoby, które wykorzystują w pracy informacje o wielkości wolumenu i elementów, które wpływają na wielkość wolumenu – czy to na poziomie kategorii, na poziomie poszczególnych marek / graczy w kategorii z poziomu kraju, kanałów.

Korzyści dla uczestników:

  1. Poznanie różnych źródeł informacji o wielkości wolumenu
  2. Zrozumienie różnic estymacji wolumenu FMCG w różnych badaniach, a tym samym prawidłowego wykorzystania wyników w dalszych procesach i uniknięcia potencjalnych błędów w interpretacji czy prostych pułapek związanych z różnym źródłem informacji o wolumenie
  3. Uzyskanie wiedzy, jakie elementy wpływają na finalną wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe oraz jak można badać te elementy, by zrozumieć co dzieje się na rynku
  4. Poznanie różnych przykładów – jak można wykorzystać wiedzę o wolumenie w konkretnych działaniach / sytuacjach rynkowych
  5. Uzyskanie wiedzy, dlaczego wolumen może być wskazówką o pozycji marki

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

wolumen, wolumen sprzedażowy, wolumen zakupowy, retail audit, Panel Gospodarstw Domowych, badania ad hoc, penetracja, koszyk, koszyk zakupowy

Forma szkolenia:

Głównie forma wykładu połączona z ćwiczeniami mającymi na celu zrozumienie różnic w wartościach wolumenu pokazywanego z różnych badań, jak również pokazanie wpływu poszczególnych elementów na wartość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe.

Stopień zaawansowania:

Na udziale w szkoleniu szczególnie zyskają osoby posiadające umiejętność logicznego wiązania faktów jak również analizy danych liczbowych.

pdf

wolumen fmcg k2
hasslinger
Monika
Hasslinger-Pawlak
GfK Polonia
termin: 2 czerwca 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych od 9.00 do 16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 12.V
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


cenyhead3
Badania cenowe w praktyce
20 października 2023 r. 
trenerzy:
Maria Otmar-Szymańska (Versuni - poprzednio Philips Domestic Appliances)
Rafał Neska (WiseRabbit)


Marketerzy często ignorują znaczenie strategii cenowej, tymczasem jej optymalizacja (w tym wartości oferowanej konsumentom/klientom) ma dużo większe przełożenie na generowany zysk niż cięcia kosztów czy działania marketingowe zmierzające do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszego szkolenia, w oparciu o przykłady odwołujące się zarówno do kategorii FMCG, dóbr trwałego użytku jak i usług, opowiemy o różnych technikach, których umiejętne stosowanie pozwolą uniknąć sytuacji, w której produkt jest sprzedawany po cenie nie odzwierciedlającej jego pełnej wartości.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
  2. Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
  3. Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
  4. Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
  5. Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.

Korzyści dla uczestników:

  1. Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
  2. Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
  3. Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
  4. Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Strategia cenowa, PSM (Price Sensitivity Meter), DPA (Direct Price Acceptance ), Conjoint, Value Based Pricing, Willingness to Pay (Skłonność do zapłaty)

Forma szkolenia:

Szkolenie będzie obejmowało zarówno część wykładową, jak i ćwiczenia praktyczne, w ramach których zadaniem uczestników będzie zaplanowanie procesu badawczego (case studies).

Stopień zaawansowania:

Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu badań marketingowych.

pdf

ceny kaf2
otmar2
Maria
Otmar-Szymańska
Versuni (poprzednio Philips Domestic Appliances)
ceny kaf2
neska
Rafał
Neska
WiseRabbit
termin: 20 października 2023 r.


czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 3.X
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


uxcx head 3
Badania w służbie
User i Customer Experience (UX i CX)
11 i 12 stycznia 2024 r. 
trener:
Tomasz Opalski (Senior CX / UX Expert, ING Bank Śląski)

UX i CX robią obecnie w świecie szeroko pojętego biznesu zawrotną karierę, zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce. Prognozy co do dalszego rozwoju tych obszarów są bardzo obiecujące. Podejścia te, w których to doświadczenia odpowiednio użytkownika i klienta są kluczowe w projektowaniu produktów i usług nie mogą istnieć bez badań. Wielu badaczy rynkowych i marketingowych zaczyna więc przechodzić na stronę badań UX i CX widząc w nich swoją przyszłość. Widać tez sporą rzeszę nowych badaczy na rynku, którzy od razu pierwsze kroki badawcze stawiają w badaniach UX i CX. Czym są badania UX i CX? Jaką pełnią rolę? Dlaczego jest na nie taki hype na rynku? Na ile różnią się od klasycznych badań? Jakie są najlepsze praktyki badawcze w tych obszarach? Jak mierzyć te obszary? Na te i na inne pytania pozwalające odkryć te obszary badań odpowiemy sobie na tym szkoleniu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Czym jest UX i CX – definicje, różnice i podobieństwa, rola, geneza, przyszłość
  2. Proces projektowy, a proces badawczy UX/CX
  3. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych na różnych etapach życia produktu/usługi - teoria i praktyka
  4. Przegląd zdalnych narzędzi do realizacji badań UX/CX
  5. Customer Journey Map (CJM) jako podstawowe narzędzie pracy w podejściu CX i rola badań w nim
  6. Testy użyteczności jako najbardziej popularna technika badawcza w świecie UX – jak je przygotować, przeprowadzić i wykorzystać w pracy projektowej
  7. Heurystyki Nielsena w teorii i praktyce
  8. Mierniki UX na tle mierników CX (przegląd, porównanie, wady i zalety zastosowania) - teoria i praktyka

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców:
  • przyszłych badaczy UX/CX, którzy dopiero zaczynają swoją badawczą karierę lub pracują w badaniach innego typu i są otwarci na nowe kierunki rozwoju
  • badaczy UX/CX, którzy chcą sobie poukładać/poszerzyć wiedzę z zakresu badań UX/CX, poznać najlepsze praktyki rynkowe w zakresie miar UX/CX oraz narzędzi badawczych, jak i samych badań
  • projektantów UX/UI/service design, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty badawcze
  • marketingowców, pracowników obsługi klienta, analityków, developerów i wszystkich tych, którzy chcą poznać podejście UX i CX od strony badawczej

Korzyści dla uczestników:

  1. Umiejętność zaplanowania badań UX i CX na przestrzeni całego procesu projektowego / cyklu życia produktu / usługi – prawidłowego doboru metod, technik i narzędzi, zaplanowania badań od strony operacyjnej oraz dostarczenia efektów badań w formie optymalnie wspierającej prace nad produktem / usługą.
  2. Umiejętność optymalnego przygotowania i zorganizowania testów użyteczności.
  3. Umiejętność świadomego doboru miar UX/CX do monitorowana doświadczeń klientów i ulepszania ich  w ramach współpracy klient – firma

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

User Experience, Customer Experience, użyteczność (usability), product design, proces projektowy, badania potrzeb, persony, testy użyteczności, sortowanie kart, eye-tracking, badania na etapie wdrożenia, utrzymania i rozwoju produktu, Customer Journey Map, Heurystyki Nielsena, miary CX, miary UX, NPS, SUS, UEQ, miary poprocesowe, narzędzia zdalne do realizacji badań UX/CX

Forma szkolenia:

Szkolenie w formie wykładu z licznymi przykładami rynkowymi, najlepszymi praktykami wspierane różnymi formami praktycznych ćwiczeń, które mają pozwolić lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.

Wymagana jest przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu badań marketingowych, rynkowych, społecznych, UX, CX i innych.

pdf

uxcx k 3
opalski
Tomasz
Opalski
ING Bank Śląski
termin: 11 i 12 stycznia 2024 r.

czas trwania: 8 godzin w dwa dni od 9.00 do 13.00
miejsce: ONLINE (Zoom)

w cenie: udział w szkoleniu, materiały i certyfikat w formacie elektronicznym
najlepsza cena: do dnia:
849 zł 31.XII
regularna cena:
999 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


ai h
Wszystko co chcielibyście wiedzieć o AI w badaniach i marketingu, ale nie mieliście czasu zapytać
data 2023 r. 
trenerzy:
Marcin Pawilno-Pacewicz
Maciej Sobczyński

Odpowiedź na każde pytanie (nie zawsze poprawna), grafika na dowolnie zadany temat (nie zawsze trafna), gotowy tekst do opublikowania lub przesłania dalej (czasem wymagający edycji).

Temat „sztucznej inteligencji” („Artificial Intelligence”, „AI”) zyskuje na popularności, a ostatnie miesiące ukazują jego ogromny potencjał. Rozwiązania bazujące na algorytmach tego typu są już obecne również w świecie badań i marketingu. Jak mogą nas wesprzeć? W czym (na razie) nas nie wesprą?Szkolenie zostało przygotowane przez badaczy-fascynatów, którzy zanurzyli się w świat „algorytmów AI” i rozwiązań tworzonych na ich bazie. Zapraszamy.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Co kryje się pod pojęciem „AI”? Odczarujmy je, wyjaśniając jakie mechanizmy i zastosowania możemy wyróżnić.
  2. Wpływ „AI” na nasze życie i pracę: kluczowe branże i najważniejsi gracze
  3. Mapa kompetencji „AI”: ogólna oraz wspierająca badania i marketing. Zagadnienia związane z przetwarzaniem treści, rozpoznawaniem i kreowaniem obrazu, predykcją, optymalizacją i modelowaniem.
  4. Kluczowe kategorie, w których „AI” może wesprzeć badacza/marketera (każdorazowo część teoretyczna oraz praktyczne zastosowanie i sprawdzanie, jak działa dane rozwiązanie):
    • Rozwiązania wspierające analizę i tworzenie treści
    • Rozwiązania wspierające analizę i tworzenie obrazu
    • Rozwiązania służące optymalizacji wydatków
    • Rozwiązania przydatne w biznesie i codziennej pracy
  5. Na zakończenie przekażemy uczestnikom naszą mapę potrzeb marketingowca vs oferowane rozwiązania -> jak AI może pomóc Ci w biznesie.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

  • Badaczy, którzy szukają wsparcia AI w swoich analizach
  • Marketerów, którzy chcą się odnaleźć w świecie AI i skorzystać z możliwości, które oferuje
  • Każdej osoby, która chce dowiedzieć się, co oferuje AI w badaniach i marketingu, a nie jest ekspertem w obszarze AI

Korzyści dla uczestników:

Praktyczne zastosowania rozwiązań w sesjach live ze skupieniem na analizach i badaniach, ale również innych obszarach przydatnych w marketingu
Aktualna mapa rozwiązań opartych o AI i wspierających marketing i badania

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

#AI #mapa #marketing #badania

Forma szkolenia:

30% wykład / 70% realne case’y i ćwiczenia na platformach AI.

Stopień zaawansowania:

Umiejętności wymagane do udziału w szkoleniu:
  • Zainteresowanie tematem AI
  • Chęć uzupełnienia wiedzy o możliwościach AI w marketingu i badaniach
  • Posługiwanie się komputerem
Szkolenie skierowane jest do osób o podstawowym lub zerowym poziomie wiedzy o rozwiązaniach AI w marketingu i badaniach


pdf

ai k
pawilno l
Marcin
Pawilno-Pacewicz
ai k
sobczynski
Maciej
Sobczyński
termin: data 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00 do 16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 11.V
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz