fbpx
 
twoje badania semiotyczne
Raport idealny
Wyniki badania oraz poradnik dla profesjonalistów
 
Esencja wiedzy, jak stworzyć raport idealny, pochodząda od ekspertów zajmujących się na co dzień badaniami rynku i marketingiem

Czy istnieje raport idealny? Raczej nie. A czy istnieje budynek idealny? Też nie, jednak wszystkich architektów obowiązują zasady, których powinni przestrzegać, kreując swoje dzieła. To opracowanie powstało na podstawie wiedzy i opinii kilkudziesięciu ekspertów zajmujących się na co dzień badaniami rynku, marketingiem i komunikacją. Korzystaliśmy z doświadczenia osób, które w zawodowym życiu tworzą raporty, bądź starają się na ich podstawie podejmować biznesowe decyzje. Rozmawiając z odbiorcami informacji marketingowej z różnych branż, usłyszeliśmy wiele dobrych, ale też i cierpkich słów pod adresem raportów badawczych. Okazało się, że jakość raportowania agencji badawczej ma duży wpływ na przebieg procesów biznesowych w firmie klienta. Dobry raport jest w stanie dużo zbudować, a zły może wiele popsuć. Warto podkreślić, że w tym projekcie nie dotykaliśmy kwestii merytorycznej jakości pracy agencji badawczych i badaczy (choć przy okazji wielokrotnie usłyszeliśmy dobre opinie na ten temat). Skupiliśmy się całkowicie na procesie powstawania i użytkowania raportu z badań rynku i opinii. Praktyki godne pochwały, ale i te godne potępienia, zebrane zostały w formie 11 rozdziałów, które pomogą zarówno badaczom, jak i ich klientom we wspólnym tworzeniu dobrych opracowań z badań marketingowych.

Podziękowania

Niniejszy poradnik, a także inne owoce projektu Raport Idealny, nie powstałyby bez zaangażowania grona ekspertów, którzy zgodzili się podzielić swoją wiedzą i czasem, by podnieść jakość dostarczania informacji z badań marketingowych w Polsce. 
Dziękuję Magdzie Chojnowskiej, Agacie Grabowskiej, Ani Karczmarczuk, Kasi Gawlik, Adamowi Polaszowi, Kubie Piwowarowi i Tomkowi Jędrkiewiczowi za pomoc w przeprowadzeniu poszczególnych etapów badań i dostarczenie użytecznych wniosków. 
Szczególne podziękowania kieruję do Marty Szycman, Ani Karczmarczuk, Kuby Piwowara i Leszka Szycmana za wnikliwą analizę wyników badań, chęć do dyskusji i przełożenie przemyśleń na niniejsze opracowanie.
Ilościowe badanie opinii klientów nie odbyłoby się bez pomocy i zaangażowania firmy CADAS Software, za które pragnę również podziękować. 
Dziękuję wreszcie sponsorowi, firmie Orange Polska, za zainteresowanie jakością dostarczania wyników przez branżę badawczą i pomoc w realizacji całego projektu.

Mateusz Galica
PTBRiO
Pobierz Raport idealny

Podaj nam swój adres email, abyśmy mogli wysłać Ci plik

Pobierz ×
 
Pobierz Ścieżkę tworzenia dobrego raportu

Podaj nam swój adres email, abyśmy mogli wysłać Ci plik

Pobierz ×

 
twoje badania semiotyczne
Konsument 2016
Poznaj wyniki minionej edycji największego badania trendwatchingowego.
Czy zachłyśnięcie się światem i zwrot w kierunku tego co bliskie i znane, to zachowania wykluczające się nawzajem? Jak pogodzić ze sobą postępującą automatyzację i jednocześnie coraz większe zainteresowanie konsumpcją typu DIY? Dlaczego warto przyjrzeć się bacznie przemianom zachodzącym w obszarze zachowań związanych ze zdrowiem i aktywnością fizyczną? I jak się to wszystko ma do wszechobecnego poczucia kryzysu rzeczy trwałych, niezmiennych, na których można polegać dziś i w przyszłości? Na te pytania odpowiada raport K16.

 

Poznaj wyniki projektu i pobierz materiałyprawo

 
twoje badania semiotyczne
Dołącz do społeczności entuzjastów wnioskowania o rynku i człowieku. Dołącz do PTBRiO. 
 
 
 

Dołączenie do PTBRiO to tylko trzy kroki:

  • Musisz mieć przynajmniej dwa lata branżowego doświadczenia i rekomendacje dwóch członkiń/członków PTBRiO (z których co najmniej jeden nie jest
    zatrudniony w tym samym co kandydat podmiocie). Listę członkiń i członków PTBRiO znajdziesz tutaj
  • Wypełnij deklaracje członkowską opisując nam swoje doświadczenie zawodowe i powody, dla których chcesz dołączyć do PTBRiO.
  • Poczekaj na decyzję zarządu. Zbieramy się raz w miesiącu, zwykle w pierwszy poniedziałek.

    Roczna składka członkowska wynosi 350 zł. W przypadku płatności do końca marca, składka wynosi 300 zł. 

Gotowe! Teraz możesz się cieszyć licznymi korzyściami, które przygotowaliśmy dla naszych członkiń i członków:


  • Możesz współtworzyć każdy z projektów, które mamy w swoim portfolio, a co więcej rozwinąć swój własny projekt. Zapewnimy Ci wsparcie finansowe, organizacyjne i komunikacyjne.
  • Dostaniesz certyfikat w ładnej ramce, znak członkowski do wykorzystania na Twojej stronie www, profilach społecznościowych czy stopce maila.
  • Twój profil członkowski na ptbrio.pl 
  • Bezpłatny dostęp do serwisu pośrednictwa pracy, na wypadek gdybyś chciał/chciała zmienić ścieżkę swojej kariery
  • Masz zawsze pierwszeństwo udziału w darmowych wydarzeniach PTBRiO. Dowiesz się o nich, zanim zaprosimy na nie kogokolwiek innego.
  • Voucher o wartości 200 zł, który na wybranych eventach potrafimy podwoić!
  • Dla Uczestniczek i Uczestników płatnych wydarzeń PTBRiO, dwa razy dłuższy dostęp VOD
  • Doceniamy tych, którzy się angażują, dlatego aktywiści w PTBRiO mogą otrzymać 100% zniżki na nasze eventy.

    Ponadto:
  • Możliwość uczestnictwa w wielu branżowych wydarzeniach - wydarzenia, którym Towarzystwo patronuje często mają specjalną ofertę dla naszych członkiń i członków.
  • Współpracę z ciekawymi ludźmi z branży, inspirujące dyskusje i wzbogacające warsztaty.
  • Angażowanie się w ogólnopolskie projekty.
  • Nawiązywanie długotrwałych relacji biznesowych z ludźmi z branży.

cert 749

Zasady przetwarzania danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii

W ramach naszej statutowej działalności niezbędne jest przetwarzanie podstawowych danych osobowych, przede wszystkim danych kontaktowych. Poniżej przedstawiamy zbiór zasad, dzięki którym
Twoje dane (jeśli nam je przekazałeś lub zrobisz to w przyszłości) są bezpieczne:

1) Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii z siedzibą przy ul. Szarotki 11 w Warszawie.

2) W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można się skontaktować z administratorem pod adresem e – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także w formie papierowej lub osobiście pod adresem: ul.
Szarotki 11, 02 - 609 Warszawa.

3) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się:
a) na podstawie art. 6 ust. 1. lit. b Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (dalej RODO) (niezbędności do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem), czyli
kiedy uczestniczysz w organizowanym przez nas wydarzeniu lub przesyłamy Ci zamówione publikacje w wersji elektronicznej lub papierowej
b) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgody osoby, której dane dotyczą) w celu przyszłych kontaktów, o ile wyrazisz na to zgodę,
c) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnionych interesów administratora danych):
i) w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów,
ii) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami,
d) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek nałożony prawem na administratora):
i. w celu realizacji żądań organów ścigania i na potrzeby postępowań sądowych,
ii. w celu dopełnianie wymaganych prawem obowiązków: księgowych, podatkowych.

4. Odbiorcą Twoich danych:
a) mogą być instytucje państwowe uprawnione na podstawie przepisów prawa,
b) mogą być podmioty zewnętrzne działające w imieniu i na zlecenie PTBRiO, w szczególności w
celu prowadzenia bieżącej działalności oraz realizacji celów statutowych; powierzone dane
wykorzystywane będą tylko w zakresie i celu wskazanym przez PTBRiO

5. Przechowujemy Twoje dane:
a) przetwarzane na podstawie zgody, do czasu wycofania przez Ciebie zgody,
b) przetwarzane w celu wykonania umowy, do czasu przedawnienia roszczeń powstałych na jej podstawie przez czas niezbędny do ich dochodzenia lub obrony,
c) przetwarzane na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu administratora przez czas niezbędny do osiągnięcia celu lub zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu,
d) przetwarzane na podstawie przepisu prawa przez okres wynikający z aktów prawa powszechnie obowiązującego,

6. Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu, skargi do organu nadzorczego.

7. Wyrażona przez Ciebie zgoda może zostać wycofana w każdej chwili. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych osobowych, którego dokonano na podstawie
wyrażonej przez Ciebie zgody, przed jej wycofaniem. Oświadczenie o wycofaniu zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych należy kierować na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub do naszego biura przy ul. Szarotki 11 w Warszawie.

8. W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f w celach wskazanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje
dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam
niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

9. Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych osobowych.

10. Twoje dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

11. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy (udziału w wydarzeniu lub przesłania materiałów) oraz wymogiem umownym natomiast dla celów przetwarzania opartego na Twojej zgodzie podanie danych jest dobrowolne.