fbpx
 
Rocznik 2019 2020
Rocznik PTBRiO
Jedyne w Polsce wydawnictwo pokazujące najnowsze zjawiska konsumenckie i trendy w badaniach.
 
Rocznik PTBRiO jest bezpłatną publikacją skierowaną do badaczy rynku i opinii oraz marketerów, do osób zajmujących się reklamą i mediami, do przedstawicieli świata nauki oraz do wszystkich osób zainteresowanych zjawiskami konsumenckimi.

Najnowsza edycja Rocznika PTBRiO zawiera zbiór felietonów ekspertów branży Consumer Intelligence, które z badawczą uważnością i dociekliwością opisują świat konsumenta. Zapraszamy do poznania fascynujących historii, które jak w soczewce skupiają najważniejsze trendy i zjawiska. Warto zajrzeć także do bogatej części analitycznej, prezentującej współczesny rynek badań marketingowych w liczbach.

Rocznik składa się z 3 części:
  • opisu aktualnych zjawisk konsumenckich i trendów w branży badawczej
  • wizytówek osób współtworzących siłę i energię Towarzystwa
  • prezentacji firm badawczych
 

Zobacz rocznik w wersji PDFprawo


Zamów archiwalne wydaniaprawo


rocznik
 
twoje badania semiotyczne
Polskie Badania Wyborcze
Serwis prezentujący najważniejsze tematy związane z pomiarem preferencji wyborczych.
 
Portal jest wspólną inicjatywą OFBOR i PTBRiO. Jest kompendium wiedzy na temat metodologii przeprowadzania sondaży oraz publikacji ich wyników.

W serwisie zawarto materiały wideo tłumaczące w zwięzły i przystępny sposób niuanse metodologii badawczej. Znajdują się tam także stale aktualizowane wyniki wszystkich sondaży realizowanych przez certyfikowane ośrodki badawcze.

Przejdź do strony projektuprawo

 
twoje badania semiotyczne
Źródła Wiedzy
Wspólny projekt badawczy PTBRiO i OFBOR o źródłach wiedzy wykorzystywanych przy podejmowaniu decyzji.
 
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele decyzji. Decydujemy co kupimy na obiad, czy pójść do kina, czy na wakacje pojedziemy nad morze czy w góry. Wielu z nas podejmuje decyzje biznesowe. Niezależnie od tego czy robimy to jako konsumenci, obywatele, pracownicy czy pracodawcy za każdą decyzją stoi wiedza, która pozwala nam dokonać wyboru. Ciekawe, że jeszcze do niedawna nikt w Polsce nie zbadał z jakich źródeł wiedzy korzystamy przy podejmowaniu decyzji.

Źródła Wiedzy to pierwszy w Polsce kompleksowy, niekomercyjny projekt badawczy, który ma na celu poznanie źródeł wiedzy, na podstawie których podejmowane są decyzje konsumenckie, obywatelskie i biznesowe. Jego inicjatorami są Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – dwie niezależne organizacje pozarządowe skupiające firmy i osoby zaangażowane w pozyskiwanie informacji rynkowych i społecznych.
Partnerami projektu byli Harvard Bussines Review Polska oraz Konfederacja Lewiatan



 

Poznaj projekt i pobierz prezentacjęprawo

cyber
 
twoje badania semiotyczne
Światła Małego Miasta
Projekt badawczo-reporterski opisujący życie w najmniejszych polskich miasteczkach.
 
Światła Małego Miasta to projekt badawczo-reporterski, którego celem było zbadanie i opisanie życia codziennego w najmniejszych polskich miasteczkach, czyli takich, w których żyje mniej niż 20 tysięcy mieszkańców. Projekt prowadził Instytut Reportażu i Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii przy wsparciu Orange i PBS. Z 704 miast poniżej 20 tysięcy mieszkańców zostały wybrane te, które są oddalone przynajmniej 80 kilometrów od najbliższego miasta wojewódzkiego i nie mają charakteru turystycznego ani innych specyficznych cech (np. leżą na granicy) czy konotacji historycznych. W wyniku wspólnego wysiłku powstał ogólnodostępny raport i zbiór reportaży.
 

Poznaj projekt i pobierz materiałyprawo