fbpx
 
vuca 6
Badania w czasach VUCA
- trudnych, zmiennych, nie tylko pandemicznych
17, 18 i 19 listopada 2021 r.
trenerzy:
Anna Mazerant (T-Mobile), Adam Polasz (Difference)
Rok 2020 dość dosadnie uświadomił nam niepewność, zmienność i chaos współczesnego świata. Lockdown, zamrożenie branży, wprowadzone obostrzenia, spowodowały oczywiście ogromny wstrząs i zakłócenie w prowadzeniu projektów. Ale już przed pandemią nasiliły się zjawiska, które zaczęły mieć duży wpływ na jakość realizacji badań. O tym, jakie trudności i wyzwania stoją przed badaczami i badaniami w czasach „nowej normalności” oraz jak stawiać im czoła – chcemy opowiedzieć i podyskutować na szkoleniu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

I - VUCA extreme czyli o badaniach w czasach pandemicznych

  1. Jak pandemia wpłynęła na branżę badań – ujęcie z perspektywy dostępnych danych
  2. Pandemiczny zakres tematyczny - co można badać, czego nie można badać, kiedy świat jest pogrążony w panice/ chaosie / zamieszkach.
    1. Nastawienie respondentów do badań w trudnych czasach - jak zmienia się chęć do współpracy i do udziału w badaniach w wyjątkowych sytuacjach, jak sobie z tym radzić.
    2. Co można i warto badać - jakie tematy, kategorie, marki „nadają się do badania”, a jakich badać nie należy bądź nie warto? Co o tym decyduje? W jaki sposób to oceniać? W jaki sposób konstruować metodologie, scenariusze? W jaki sposób adresować nastroje i emocje w badanych grupach? Jak minimalizować wpływ kontekstu zewnętrznych wydarzeń na wyniki badania?
    3. Wnioskowanie i formułowanie rekomendacji – ocena “potencjału czasowego wyników”, filtrowanie wyników, podejście scenariuszowe.
    4. Badania trackingowe w okresie społecznych zawirowań – Jak te zawirowania mogą wpływać na realizację badań i na wyniki? Zmiany metodologii w trackingu: jak ją przeprowadzić, na co uważać, jak porównywać pomiary sprzed i po zmianie?
  3. Pandemiczna jakościówka - o zastąpieniu wywiadów face2face wywiadami online
    1. Platformy i narzędzia: przegląd dostępnych narzędzi, zastosowania, zalety i ograniczenia; syntetyczne porównanie.
    2. Zasady zdalnego moderowania: wszystkie do’s and dont’s; techniki narzędzia; jak różni się moderacja zdalna od bezpośredniej, jak reagować na niestandardowe sytuacje.
    3. Zasady rekrutacji: rekrutacja online vs. klasyczna, sposoby weryfikacji, przygotowanie respondentów do badania.
    4. Specyfika RODO w badaniach online.
    5. Co tracimy, a co zyskujemy przechodząc na online – o optymalizowaniu konstrukcji różnych projektów.
    6. Cyfrowe wykluczenie – jak rekrutować i badać respondentów z niskimi kompetencjami cyfrowymi.
  4. Pandemiczna ilościówka - utrudnienia w rekrutacji i realizacji badań nie tylko face2face; o wywiadach b2b, dostępności części respondentów, komplikacje audytów standardów obsługi i badań mystery shopper itp.
  5. Współpraca z klientem - jak się warsztatować (bądź nie); jak efektywnie prowadzić proces dwu / trójstronnie.
  6. Metody i tryb pracy na czasy VUCA: Jeszcze bardziej agile, więcej pracy koncepcyjnej, scenariuszowe think tanki, wykorzystanie danych behawioralnych i niestandardowych źródeł danych.
II - VUCA light – o współczesnych kłopotach i wyzwaniach badań poza pandemią
  1. Problemy badawcze “naszych czasów”:
    1. nowi respondenci – jak się zmienili sami badani na przestrzeni lat, jaki jest dzisiejszy respondent, jaki jest jego stosunek i zachowanie względem badań i jak to wpływa na wyniki?
    2. jak budować respondent’s experience
      1. w fokusowni
      2. w badaniach online
      3. niezależnie od metody (rekrutacja, partycypacja, etc.)
      4. wyzwania rekrutacyjne – jak współcześnie dobrze prowadzić zarządzać procesem rekrutacyjnym?
  2. Trendy konsumenckie i lifestyle’owe w kontekście badań: 24/7 czyli pory badań, attention span, pro-sumeryzm 2.0, itp.
  3. Trendy technologiczne i sposób na wykorzystanie w badaniach - np. eyetracking w badaniach CAWI, badania z wykorzystaniem komunikatoró0.w i chat-botów? Czy boty mogą zastąpić badaczy? Czy boty mogą zastąpić respondentów - fraud w badaniach CAWI etc.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie przeznaczone dla klientów, freelancerów powiązanych z rynkiem badawczym. Dla osób z co najmniej podstawowym poziomem wiedzy o badaniach i doświadczeniem w realizacji/korzystaniu z badań konsumenckich – jakościowych i/lub ilościowych.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie zaawansowanych technik, metod i „patentów” badawczych – realizacyjnych, analitycznych, prezentacyjnych – pozwalających na zoptymalizowanie pracy badawczej nie tylko w czasach utrudnień związanych z pandemią, ale również ważnych we współczesnej „praktyce” badawczej
  • Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod w oparciu o realne przykłady
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych trendów i zjawisk społecznych, które mają wpływ na sposób realizacji badań oraz uzyskiwane wyniki
  • Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

metodologie badawcze, techniki, narzędzia online, współczesne platformy badawcze, wnioskowanie, moderowanie online, tracking, RODO, rekrutacja, cyfrowe wykluczenie, agile, trendy, technologia, VUCA.

Forma szkolenia:

Online, w formie 3 półdniowych sesji, seminaryjno-warsztatowa. Będziemy dzielić się własną, usystematyzowaną wiedzą, opowiadać o naszych doświadczeniach (case studies), przepracowywać problemy i zagadnienia, które wniosą uczestnicy. Przewidujemy również 2 większe ćwiczenia.

Stopień zaawansowania:

Co  najmniej podstawowa wiedza i kontakt z badaniami – jakościowymi i/lub ilościowymi.

pdf
vuca 7
mazerant l
Anna
Mazerant
T-Mobile

termin: 17, 18 i 19 listopada 2021 r.
czas trwania: w sumie 12 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-13.00 przez 3 dni
miejsce: ONLINE: ZOOM
Uwaga! Ze względu na panującą pandemię organizator szkolenia zastrzega sobie prawo zmiany miejsca, terminu oraz formuły (stacjonarna/ online) szkolenia. O wszelkich ewentualnych zmianach uczestnicy szkolenia będą informowani na bieżąco.
w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
najlepsza cena: do dnia:
899 zł 27.X
regularna cena:
999 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


ai head
AI w praktyce badacza: odkrywaj możliwości, optymalizuj procesy.
26 i 27 marca 2024 r.
Trener:

Adam Polasz (Delikatesy Badawcze)

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś/eś się, jak technologia sztucznej inteligencji może zmienić świat badań rynkowych? Dołącz do naszego szkolenia i odkryj najnowsze narzędzia i rozwiązania, które przyspieszą i usprawnią Twoje badania, pomogą stworzyć lepsze stimuli i ułatwią pracę nad raportem. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym badaczem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w tej dziedzinie, czy pracujesz w agencji badawczej czy po stronie klienta, nasze szkolenie dostarczy Ci praktycznej wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci wykorzystać pełen potencjał AI i zdobyć kompetencje przyszłości.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji (AI) w badaniach rynkowych.
    1. Definicja i rodzaje AI
    2. Najważniejsze pojęcia z obszaru AI
  2. Przegląd narzędzi AI z różnych kategorii: generatorów tekstu, generatorów obrazu, narzędzi do transkrypcji, obróbki audio, video, tworzenia prezentacji i innych.
  3. Jak w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez narzędzia AI?
    1. Podstawowe prompty
    2. Rola dodatkowego kontekstu
    3. Formułowanie zaawansowanych promptów
    4. Doskonalenie promptów użytkownika z pomocą narzędzia
    5. Wtyczki zwiększające funkcjonalność narzędzi
  4. Możliwości zastosowania narzędzi AI na różnych etapach procesu badawczego:
    1. Planowanie i przygotowywanie badań
    2. Realizacja badań
    3. Analiza wyników
    4. Raport i prezentacja
  5. Ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem różnych narzędzi.
  6. Porównanie mocnych i słabych stron poszczególnych narzędzi.
  7. Etyka i odpowiedzialność w użyciu AI w pracy badacza.
    1. Omówienie kwestii prawnych i etycznych związanych z użyciem AI
    2. Dyskusja: granice etyczne użycia AI w badaniach rynkowych

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do badaczy rynku, zarówno pracujących po stronie agencji badawczych jak i pracowników działów badań, odpowiedzialnych za nadzór nad badaniami bądź wykonujących samodzielne projekty badawcze. Treści przekazywane na szkoleniu będą użyteczne zarówno dla badaczy jakościowych jak i ilościowych – z zastrzeżeniem, że szkolenie nie obejmuje zastosowania AI w ilościowej analizie danych.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia:
  1. Poznają konkretne narzędzia AI, jakie można wykorzystać w badaniach marketingowych.
  2. Poznają możliwości wykorzystania AI w badaniach marketingowych na różnych jego etapach.
  3. Wypróbują wybrane narzędzia AI w praktyce.
  4. Zdobędą praktyczne umiejętności obsługi narzędzi AI, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy zawodowej.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

AI, GPT, LLM, generatory treści, generatory obrazów, uczenie maszynowe, automatyzacja zadań, prompt engineering.

Forma szkolenia:

Szkolenie poprowadzone będzie w formie stacjonarnej i będzie miało charakter warsztatu - przekazywana wiedza będzie od razu utrwalana poprzez liczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli możliwość samodzielnego sprawdzenia możliwości omawianych narzędzi AI i oceny, które z nich najlepiej odpowiadają ich preferencjom i potrzebom.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie kierowane jest do osób, które nie mają jeszcze doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi AI bądź mają je w ograniczonym zakresie. Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu badań marketingowych.

pdf

ai kaf
polasz 2023a
Adam
Polasz
Delikatesy Badawcze
termin: 26 i 27 marca 2024 r.

czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1899 zł 8.III
regularna cena:
2199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


tldr h5
TL;DR… Prezentacja wyników i wizualizacja danych AD 2024. Oczekiwania, standardy, narzędzia
23 i 24 maja 2024 r.
trener:
Adam Polasz (Delikatesy Badawcze)

Liczby nie mówią same za siebie. Ale też nikt nie ma czasu czytać czy słuchać długich opracowań, zwłaszcza podczas spotkań odbywających się zdalnie, kiedy liczne dystraktory utrudniają odbiór prezentacji.

Dlatego, żeby skutecznie przekazać odbiorcom wyniki badań czy analiz, bardziej niż kiedyś potrzebna jest atrakcyjna forma i angażujący sposób komunikacji. 


Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z zabiegami i technikami, które poprawiają atrakcyjność prezentacji, usprawniają proces przekazywania informacji i zwiększają perswazyjność przekazu. Uczestnicy poznają najczęściej popełniane błędy i dobre praktyki, inspirujące przykłady wizualizacji i najnowsze narzędzia do ich tworzenia.

Szczegółowy zakres szkolenia:

1. Perspektywa i oczekiwania odbiorcy.
2. Narracja opowieści – pomysł, konstrukcja i wykonanie.
3. Doskonała prezentacja danych – złote zasady i dobre praktyki.
4. Mniej znaczy więcej – odchudzanie slajdów z korzyścią dla przekazu.
5. Praktyczne tips & tricks.
6. Narzędzia do wizualizacji (w tym AI).
7. Nie tylko Power Point. Inne sposoby prezentowania.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie kierowane jest zarówno do badaczy jak i marketerów – wszystkich, którzy posługują się w swojej pracy prezentacjami i raportami; do wszystkich, którzy chcą prezentować prościej, ciekawiej i nowocześniej.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy dzięki pracy na realnych przykładach i wykonywanym ćwiczeniom będą mieli możliwość udoskonalenia swojego warsztatu i opanowania umiejętności poprawiających jakość tworzonych wizualizacji. Poznają użyteczne narzędzia, nieszablonowe sposoby wizualizacji danych i praktyczne wskazówki usprawniające pracę.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Prezentacja wyników, raportowanie, narracja, komunikacja wyników, wizualizacja danych.

Forma szkolenia:

Online. Szkolenie będzie miało charakter warsztatu - przekazywana wiedza będzie od razu testowana w praktyce. Będą ćwiczenia z Powerpointem i innymi narzędziami do wizualizacji danych.

Stopień zaawansowania:

Doświadczenie uczestników nie ma znaczenia - niedoświadczonym przyda się wyrobienie dobrych nawyków, doświadczonym - wytrącenie z rutyny.

pdf
tldr k3
polasz
Adam
Polasz
Delikatesy Badawcze

termin: 23 i 24 maja 2024 r.
czas trwania: 8 godz. szkoleniowych w godz. 9.00-13.00 w oba dni
miejsce: ONLINE (Zoom)

w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
najlepsza cena: do dnia:
899 zł 30.IV
regularna cena:
999 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


Biznes Online dla Badacza (i Marketera)
17 i 18 czerwca 2021 r.
trenerka:
Krystyna Jarek (Booster of Innovation DESIGN & TECH)

Wykorzystaj Growth Hacking do budowania biznesu online, zdobywaj klientów, buduj wizerunek i skaluj swoje usługi. W biznesie online nie wystarczy założyć stronę internetową, być obecnym w mediach społecznościowych i regularnie publikować. Tak robią wszyscy. Jednak tylko nielicznym udaje się przebić przez szum. Wykorzystaj metody Growth Hacking do budowania biznesu online – skorzystaj z metod wykorzystywanych przez startup’y do rozwoju biznesu.


Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Strategia biznesu, czyli określ fundamenty działania w online. Znajdź swoją niszę i sprawdź ją poprzez digitalowe eksperymenty.
  2. Strategia marki, czyli zdefiniuj swoją grupę odbiorców i sposób komunikacji. Naucz się samodzielnie tworzyć identyfikację wizualną swojej marki, wybierz czcionki i kolory, aby zachować spójność komunikacji.
  3. Strategia produktów, czyli skaluj siebie z wykorzystaniem różnych formatów e-produktów i strategii cenowych w online. Wykorzystaj zalety digtialu i zarabiaj na swojej wiedzy.
  4. Strategia treści, czyli konsekwentnie buduj rozgłos wokół swojej idei i przyciągaj do siebie właściwe osoby. Wykorzystuj sprawdzony mechanizm wzmacniania wyników SEO, dzięki świadomym i celowym krokom.
  5. Strategia promocji, czyli ułatw klientom, aby do Ciebie trafili😊. Nie wystarczy być w online, trzeba budować wirtualne drogowskazy, które będą naprowadzać na Ciebie i Twoją ofertę.
  6. Procesy, automatyzacja i systemy, czyli ułatw sobie pracę w digital i miej czas na budowanie relacji z klientami, a przede wszystkim na pracę kreatywną.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:
  • jesteś freelancerem i chcesz docierać do właściwych klientów ze swoją ofertą.
  • masz już pierwsze produkty, ale sprzedaż nie jest taka, jakiej byś oczekiwał.
  • chcesz zarabiać na swojej wiedzy i potrzebujesz zbudować fundament swojego biznesu w internecie, aby zacząć sprzedawać produkty i usługi.
  • myślisz o budowaniu wizerunku marki osobistej, która będzie w przyszłości okazją do rozwoju biznesu i nie wiesz jak zabrać się do działania.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznasz specyfikę budowania biznesu i marki online dla małej firmy / marki osobistej. Tworzenie biznesu online dla takiej marki rządzi się innymi prawami niż praca w marketingu przez duże M (pracowałam w marketingu Kompanii Piwowarskiej, potem w ING Bank Śląski – więc praktycznie przechodziłam tę zmianę).
  • Nauczysz się jak hackować system, czyli poznasz metody Growth Hacking, które stosują startupy do rozwoju biznesu w początkowych etapach, czyli w momencie testowania pomysłów na biznes, poszukiwania klientów (przy brakujących budżetach i rękach do pracy).
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki, metody i narzędzia, aby od razu wprowadzać w życie pomysły i budować biznes online / swoją markę online.
  • Dowiesz się jak działać w internetach nie będąc programistą oraz bez konieczności zatrudniania ludzi od IT. Poznasz zestaw narzędzi digital, które umożliwiają prowadzenie biznesu w pojedynkę (tzw solo-prenuer).
Uwaga! Szkolenie nie jest dla Tych, którzy wolą zlecić założenie strony www komuś od IT lub myślą, że identyfikację marki może przygotować tylko agencja kreatywna.

Szkolenie jest dla tych, którzy są:
  • gotowi do intensywnej pracy;
  • chętnie przełamują swoje ograniczenia;
  • nie marudzą, że się nie da.
Jednym zdaniem: wiedzą, że innowacja to trudna robota i się jej nie boją!

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Biznes online, marka online, marka osobista, strategia biznesu, strategia gamy e-produktów, strategia treści, promocja digital, automatyzacja, Growth hacking

Forma szkolenia:

Szkolenie 2 x 4 godziny prowadzone zdalnie (Teams). 6 modułów (opisane w szczegółach programu). Każdy moduł jest praktycznie omawiany i jest zakończony kompaktowym warsztatem i zadaniami dla uczestników.

Stopień zaawansowania:

- Odwaga w korzystaniu z narzędzi digital i chęć uczenia się nowych
- Umiejętność radzenia sobie z problemami i poszukiwanie rozwiązań
- Dobrze, jeśli uczestnicy będą pracować nad swoim pomysłem, aby móc efektywnie wykorzystać mini warsztaty w trakcie szkolenia i pracować nad swoim tematem.


pdf
biznes2
jarek l
Krystyna
Jarek
Booster of Innovation DESIGN & TECH
termin: 17 i 18 czerwca 2021 r.
czas trwania: 2 dni w godz. 9.00-13.00
miejsce: ONLINE (Teams)

w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
najlepsza cena: do dnia:
699 zł 27.V
regularna cena:
749 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz