fbpx
 
statystyka h
Statystyka dla marketerów
19 maja 2023 r.
trener:
Paweł Wójcik (Wydział Zarządzania UW)


W czasach „BIG DATA” umiejętność wyciągania wniosków ze zgromadzonych danych oraz formułowania rekomendacji marketingowych w oparciu wyniki analiz statystycznych jest kluczowa dla każdego marketera. W zdobyciu tych umiejętności pomoże zrozumienie podstawowych pojęć stosowanych w statystyce oraz poznanie głównych narzędzi analitycznych.
W czasie szkolenia opowiem o tym:
- na czym polega istota/filozofia statystyki, jakie założenia znajdują się u jej podstaw
- jakie są najważniejsze narzędzia statystyczne wykorzystywane w analizach danych marketingowych
- jak interpretować wyniki analiz  statystycznych

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Próba, populacja i wnioskowanie statystyczne.
  2. Kiedy jakiś wynik analiz ma znaczenie – co to jest istotność statystyczna i dlaczego jest taka ważna.
  3. Analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B.
  4. Poszukiwanie związków/zależności pomiędzy różnymi działaniami marketingowymi – korelacja, regresja i ekonometria.
  5. „Od segmentacji do personalizacji” – co to jest klasteryzacja i najważniejsze zasady budowy typowych modeli predykcyjnych.
  6. Sieci neuronowe w statystyce – co z obszaru AI może być użyteczne w statystyce dla marketerów.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie jest skierowane do osób, które:
- chciałyby zrozumieć na czym polegają analizy statystyczne realizowane na potrzeby działów marketingu bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory i wyliczenia
- w swojej pracy podejmują decyzje dotyczące działań marketingowych na podstawie wyników (różnych) analiz statystycznych.

Korzyści dla uczestników:

  1. Uzyskanie swobody w rozumieniu i odbiorze raportów / wyników analiz statystycznych.
  2. Zrozumienie na czym polega wnioskowanie statystyczne bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory matematyczne.
  3. Odkrycie, że wiedza ze statystyki potrzebna marketerowi do podejmowania decyzji w większości przypadków nie jest skomplikowana.
  4. Odczucie pewności siebie, kiedy uczestniczymy w prezentacji wyników analiz statystycznych.
  5. Umiejętność zadawania sensownych pytań analitykowi danych statystycznych na potrzeby marketingu.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

statystyka, dobór próby, wnioskowanie statystyczne, istotność statystyczna, analiza wariancji, korelacja, regresja, ekonometria, testy A/B, prognozowanie, segmentacja, analiza skupień

Forma szkolenia:

Szkolenie będzie obejmowało część wykładową i ćwiczeniową w proporcjach 75/25. W trakcie części ćwiczeniowej uczestnicy będą proszeni o zinterpretowanie wyników analiz statystycznych prowadzonych na potrzeby działu marketingu.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie podstawowe. Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna wcześniej nabyta wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi” w statystyce i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie analiz statystycznych.

pdf

statystyka k
wojcik
Paweł
Wójcik
Wydział Zarządzania UW
termin: 19 maja 2023 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 28.IV
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


czy mleko h1
Czy mleko sojowe motywuje?
Jak badać pracowników i prowadzić komunikację wewnętrzną
17 listopada 2023 r. 
trenerzy:

Przemysław Huk (K+Research by Insight Lab)
Michał Matusiewicz (K+PR)

Zjawiska nawiedzające naszą codzienność wpływają coraz mocniej na nasze życie, również na aspekt pracy. Czasy niepewności zwiększają dynamikę zmian w mentalności i nastawieniu pracowników, a także to jak kreują się ich potrzeby względem miejsca i warunków pracy.
To czy zdobywamy wiedzę o pracownikach w sposób systematyczny i odpowiedni – dobrze dostosowując metody do pytań wydaje się obecnie kluczowe. Niemniej istotne jest przełożenie zebranej wiedzy na rzeczywiste działania, które biorą pod uwagę specyfikę pracodawcy i dają wymierne korzyści dla pracowników.
Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy o badaniach pracowników, ma pozwolić na bezproblemowe poruszanie się w tematach założeń, metodologii, tworzenia narzędzi i raportów badawczych.
Dowiesz się jak skutecznie budować strategię badań pracowników w organizacji, jak realizować projekty i finalnie jak wyciągać wartościowe insighty, a wyniki badań komunikować z pracownikami.
Stabilizacja to aktualnie cel wielu firm, dotyczy ona każdego z obszarów funkcjonowania organizacji, dowiedz się jak wspomagać rozwój badaniami pracowników i jak komunikować się z nimi w sposób najbardziej efektywny.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Badania, a cykl życia pracownika. Jakie dane zbierać? Kiedy prowadzić projekty?
  2. Mam problem, potrzebuje wiedzy, jakie podejście badawcze powinnam/powinienem zastosować?
  3. Jak odpowiednio zadać pytania i tworzyć efektywne narzędzia badawcze?
  4. Uwaga realizuję badanie! – Czym wspomagać badanie od strony komunikacji?
  5. Rola czasu w projekcie – kiedy być zadowolonym z response rate?
  6. Mam wyniki badań…ale co mam teraz z nimi zrobić? Jak tworzyć raporty i mówić o wynikach.
  7. Przekładanie wyników badań na realne działania komunikacyjne/EB/strategiczne – gdzie w czasach niepewności możemy skorzystać z wiedzy uzyskanej od pracowników?

Do kogo kierowane jest szkolenie:

  1. Przedstawicieli działów HR/PR/Komunikacji wewnętrznej oraz osób, które na co dzień odpowiadają w firmie za zarządzanie zasobami ludzkimi.
  2. Osób, które uczestniczą w prowadzeniu badań pracowników i tworzą projekty z obszaru komunikacji wewnętrznej.
  3. Właścicieli firm.

Korzyści dla uczestników:

  1. Wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z obecną sytuacją rynkową dotyczącą procesów badawczych w firmach oraz komunikacji wewnętrznej.
  2. Zapoznanie z metodami badawczymi, które służą poznawaniu i słuchaniu pracownika w całym cyklu życia pracownika.
  3. Praktyczna wiedza jak tworzyć efektywne narzędzia badawcze.
  4. Praktyczne zastosowanie wiedzy o pracownikach w komunikacji wewnętrznej.
  5. Zapoznanie z dobrymi praktykami w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.
  6. Poznanie case study – inspiracja do własnych działań.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Badania pracownicze, HR, badania pulsowe, komunikacja wewnętrzna, cykl życia pracownika

Forma szkolenia:

Całość szkolenia prowadzona jest w formie dyskusji i wymiany wiedzy. W ciągu szkolenia omawiamy liczne case study, oceniamy je i modyfikujemy. Części wykładowe są przeplatane z ćwiczeniami i praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

Stopień zaawansowania:

Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań pracowników, komunikacji wewnętrznej.

pdf

czy mleko k
huk p
Przemysław
Huk
K+Research by Insight Lab
czy mleko k
matusiewicz l
Michał
Matusiewicz
K+PR
termin: 17 listopada 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 27.X
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


head wojcik 2023a
Interpretacja wyników analiz statystycznych w badaniach marketingowych. Od zestawień tabelarycznych do sieci neuronowych
9 lutego 2024 r. 
Trener:

Paweł Wójcik (Wydział Zarządzania UW)

Szkolenie poświęcone jest odpowiedziom na pytania: jakie są najważniejsze metody statystyczne wykorzystywane w analizach wyników badań marketingowych? Na czym polega istota/filozofia każdej z tych metod i jak interpretować uzyskane wyniki?

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie – w jakim celu prowadzi się analizy statystyczne, podział na różne kategorie metod statystycznych
  2. Omówienie celów stosowania najważniejszych metod analizy statystycznej na potrzeby marketingu:
    • analiza korespondencji i mapy korespondencji – jak inaczej przedstawić dane tabelaryczne
    • analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B
    • analiza czynnikowa – redukcja nadmiaru informacji
    • analiza klasteryzacja (skupień) czyli podstawa segmentacji
    • korelacja, regresja prosta i regresja wielokrotna czyli główne elementy ekonometrii
    • modelowanie marketingowe czyli opis zależności pomiędzy różnymi wskaźnikami marketingowymi
    • analiza conjoint – próba zrozumienia składowych procesu decyzyjnego konsumenta
    • sieci neuronowe - co z obszaru AI może być użyteczne w statystyce dla marketerów
  3. Podsumowanie

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie jest skierowane do osób, które chciałyby zrozumieć na czym polegają analizy statystyczne realizowane na potrzeby marketingu bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory i wyliczenia.

Korzyści dla uczestników:

  1. Przełamanie lęków związanych z nierozumieniem wyników analiz statystycznych.
  2. Zrozumienie „jak działają” różne metody statystyczne.
  3. Umiejętność interpretacji wyników analiz statystycznych stosowanych w badaniach marketingowych.
  4. Rozwój umiejętności dobierania metod analiz statystycznych do problemów marketingowych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Ilościowe badania marketingowe, metody analiz statystycznych, interpretacja wyników analiz statystycznych w badaniach marketingowych

Forma szkolenia:

Wykłady o każdej z metod analiz statystycznych (75%), dyskusja/ćwiczenia dotycząca interpretacji wyników analiz statystycznych (25%)

Stopień zaawansowania:

Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna żadna wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi”, „jaka jest istota” najważniejszych metod analiz statystycznych i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie ich zastosowania. Wystarczy jeśli uczestnik/czka szkolenia miał(a) lub ma kontakt z wynikami badań ilościowych.

pdf

k wojcik 2023
wojcik
Paweł
Wójcik
Wydział Zarządzania UW
termin: 9 lutego 2024 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 19.I
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


wstep ux h2
Customer Experience - od mapowania przez projektowanie do zarządzania doświadczeniami klientów
8 marca 2024 r. 
trener:
Tomasz Opalski (Senior CX / UX Expert, ING Bank Śląski)

O tym, jak istotne jest kształtowanie pozytywnych doświadczeń u klientów wiedzą już wszystkie dobrze prosperujące firmy. Aby zdobyć wysoką pozycję rynkową, wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć grono stałych i zadowolonych klientów, nie wystarczy już świetnej jakości produkt czy usługa, świetny marketing, konkurencyjne ceny albo unikatowy i skuteczny kanał dystrybucji. Zdecydowana większość klientów chce związać się z marką, czuć przynależność do niej i czerpać satysfakcję oraz przyjemność z kontaktów z nią. Jak spowodować, żeby mieć takich właśnie klientów i taką właśnie markę? O tym jest to szkolenie, w którym nie zabraknie teorii, najlepszych praktyk rynkowych, wspólnej dyskusji, ale tez wspólnego praktykowania na globalnie uznanych narzędziach CX.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie do Customer Experience (podstawowe pojęcia, rola CX w firmie, narzędzia CX, najlepsze CX-owe praktyki rynkowe)
  2. Mapowanie, zrozumienie i pomiar doświadczeń klienta (m.in. Customer Journey Map, diagnozowanie oczekiwań i doświadczeń klientów, badania CX, Customer Voice w firmie, najlepsze praktyki rynkowe)
  3. Projektowanie doświadczeń klientów
  4. Zarządzanie i strategia CX w firmie (Customer Experience Management, jego obszary, cykl zarządzania doświadczeniami klientów, strategie CX, fazy dojrzałości CX, kluczowe warunki sukcesu i mierniki dla CX)
  5. Budowanie kultury firmy skupionej na klientach - rola pracowników w tworzeniu pozytywnych doświadczeń klientów (m.in. employee experience, employer branding i employee engagement, rynkowe przykłady modeli wspierania pracowników w budowaniu CX)

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców:
  • specjalistów i menedżerów zespołów Customer Experience (CX), którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tematyką zarządzania doświadczeniami klientów (CEM)
  • badaczy CX/UX, którzy chcą sobie poukładać/poszerzyć wiedzę z zakresu badań CX/UX, poznać najlepsze praktyki rynkowe w zakresie miar CX/UX oraz narzędzi badawczych, jak i samych badań
  • specjalistów i ekspertów obszaru UX, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę o metodach pracy i narzędziach wykorzystywanych przy projektowaniu i wdrażaniu klientocentrycznych rozwiązań w biznesie
  • projektantów UX/UI/service design, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty z zakresu CX
  • marketingowców, pracowników obsługi klienta, analityków, developerów i wszystkich tych, którzy przygotowują się do objęcia w organizacji ról związanych z CEM lub też pragną pogłębić swoją wiedzę w tym obszarze

Korzyści dla uczestników:

  1. Zrozumienie podstawowych zagadnień obszaru CX
  2. Umiejętność samodzielnego planowania działań w obszarze CX (projektowanie, mierzenie, zarządzanie)
  3. Umiejętność świadomego doboru miar CX do monitorowana doświadczeń klientów i ulepszania ich w ramach współpracy klient – firma
  4. Umiejętność zaplanowania badań CX
  5. Umiejętność tworzenia i posługiwania się mapą podróży klienta (CJM)

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Customer Experience, User Experience, klientocentryczność, proces projektowy, Persona, mapa empatii, Customer Journey Map, Customer Experience Map, Customer Experience Management, Customer Voice, miary CX, NPS, promotorzy, neutralsi, detraktorzy, Customer Satisfaction, First Contact Resolution, Customer Effort Score, badania na etapie wdrożenia, utrzymania i rozwoju produktu, badania ilościowe, badania jakościowe, strategia Customer Experience, lojalność klienta, Employee Experience

Forma szkolenia:

Szkolenie w formie wykładu wsparte najlepszymi praktykami rynkowymi, różnymi formami interaktywnych, praktycznych ćwiczeń, które pozwolą lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.

Wymagana jest przynajmniej podstawowa wiedza / doświadczenie w pracy z klientami, czy to w obszarach sprzedaży i/lub obsługi klienta, czy to w zespołach odpowiedzialnych za zarządzanie jakością, zarządzanie procesowe etc.

pdf

wstep ux k2
opalski
Tomasz
Opalski
ING Bank Śląski
termin: 8 marca 2024 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 16.II
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz