fbpx
 
co ich h1
Co ich kręci, co ich podnieca?
Skąd czerpać wiedzę o pracowniku – skuteczna rekrutacja i zmniejszenie poziomu rotacji w firmie
24 listopada 2023 r. 
Trenerzy:

Ewa Eron (K+Research by Insight Lab)
Sebastian Kolęda (K+PR)

Każdy z nas jest pracownikiem. Pracujemy dla siebie, dla kogoś. W pracy spędzamy średnio 43,5 godziny tygodniowo żeby zarobić, osiągnąć zawodowy sukces, aby spełniać swoje marzenia – motywacje są różne. Ta różnorodność pokazuje jak bardzo różnią się nasze oczekiwania. Zarówno styl pracy jak i nasza codzienność może wpływać na to jakim pracownikiem jestem.

Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy na temat komunikacji z pracownikami, monitorowania nastrojów pracowniczych oraz tego w jaki sposób pracodawca może słuchać głosu pracowników. Dotkniemy tego jak globalne pojęcia/zjawiska, np. demotywacja, wypalenie zawodowe, kryzys i recesja dotykają obszaru pracowniczego.
Dowiesz się jak skutecznie planować proces poznawania potrzeb pracowniczych, budować persony pracownicze i wykorzystywać wiedzę o pracownikach w procesach rekrutacyjnych oraz w budowaniu wizerunku pracodawcy.
Wchodząc w buty osób, które pracują w działach HR, zajmują się rekrutacją, EB oraz komunikacją wewnętrzną pokażemy jak łączyć w procesie marketingu rekrutacyjnego badania i employer branding i jak to połączenie pracuje na rzecz zmniejszenia rotacji w firmie,  ustabilizowania procesów rekrutacyjnych oraz budowania wizerunku pracodawcy.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Pracownik w dzisiejszych czasach – kim jest co o nim wiemy? Jak zdobywamy tę wiedzę?
  2. Rynek pracownika, czy rynek dobrego pracodawcy? Jakie były 2-3 ostatnie lata, co przyniosła pandemia i wojna w Ukrainie, jakie zjawiska, zmiany?
  3. Co ich kręci co ich podnieca? Czyli o motywacji w pracy.
  4. Co demotywuje pracowników i prowadzi do wypalenia zawodowego?
  5. Jak prowadzić partnerski dialog z pracownikiem – narzędzie MIA oraz angażująca komunikacja wewnętrzna.
  6. Cebula ma warstwy, pracownik też ma warstwy… - tworzenie person pracowniczych oraz wykorzystanie ich w strategii budowania marki pracodawcy.
  7. Twój pracownik to Twój najlepszy ambasador. Jak włączyć zaangażowanie pracowników w budowanie marki pracodawcy? Case study.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

  1. Do przedstawicieli działów HR oraz osób, które na co dzień odpowiadają za procesy rekrutacyjne w firmie.
  2. Do pracowników odpowiedzialnych w firmach za komunikację wewnętrzną oraz budowanie wizerunku pracodawcy (działania employer branding).
  3. Badaczy, którzy chcą zrozumieć, jak łączyć badania z biznesem i jaki mają wpływ na zmniejszenie rotacji w firmach.
  4. Właścicieli firm.

Korzyści dla uczestników:

  1. Wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z obecną sytuacją rynkową dotyczącą procesów rekrutacyjnych i badawczych w firmach oraz komunikacji wewnętrznej.
  2. Praktyczna wiedza jak słuchać głosu pracownika i odpowiadać na jego potrzeby (metody, praca z wynikami i wiedzą jaką dostaniemy) oraz jak włączać zaangażowanie pracownika w budowanie wizerunku pracodawcy.
  3. Praktyczna wiedza jak wykorzystać persony pracownicze w procesach rekrutacyjnych.
  4. Praktyczne zastosowanie wiedzy o pracownikach w komunikacji wewnętrznej i w budowaniu wizerunku pracodawcy.
  5. Inspiracja do pracy z ambasadorami marki pracodawcy, jak wykorzystać ich potencjał?
  6. Poznanie case study – inspiracja do własnych działań.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Badania pracownicze, HR, rekrutacja, rotacja pracowników, demotywacja, wypalenie zawodowe, EB, employer branding, wizerunek pracodawcy, ambasador marki pracodawcy, badania pulsowe, komunikacja wewnętrzna

Forma szkolenia:

Całość szkolenia prowadzona jest w formie dyskusji i wymiany wiedzy. W ciągu szkolenia omawiamy liczne case study, oceniamy je i modyfikujemy. Części wykładowe są przeplatane z ćwiczeniami i praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

Stopień zaawansowania:

Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań pracowników, komunikacji wewnętrznej oraz znajomość podstawowych terminów związanych z Employer Brandingiem.

pdf

co ich k
eron r
Ewa
Eron
K+Research by Insight Lab
co ich k
koleda
Sebastian
Kolęda
K+PR
termin: 24 listopada 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 3.XI
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


head lebkowska 2023a
Badacz(ka) po stronie klienta – jak skutecznie wspierać firmy klientocentryczne
8 grudnia 2023 r. 
Trenerka:

Agnieszka Łebkowska (Head of Business & Customer Intelligence, Cyfrowa Foto)

In God we trust, all others bring data.” — W Edwards Deming

Rola badacza po stronie klienta różni się od roli badaczy „agencyjnych”. Poza znajomością metodologii, statystyki, narzędzi analitycznych oraz wiedzy dziedzinowej („o moim biznesie”) wymaga także dodatkowej wiedzy i umiejętności, które pozwalają:

  • zorganizować skuteczny proces badawczy we współpracy z zewnętrznymi agencjami badawczymi,
  • zorganizować skuteczny proces badawczy klientów swojej firmy przy wykorzystaniu zasobów wewnętrznych,
  • podejmować decyzje „co badamy sami, a co zlecamy na zewnątrz” aby zapewnić jakość, dotrzymać terminu i optymalizować koszty badań,
  • zarządzić procesem wykorzystywania wyników badań i analiz (data driven decisions & actions),
  • zarządzić „jakością” pracy na wiedzy, aby firma rzeczywiście z niej korzystała i nie poprzestawała na poziomie fasadowym.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Praca z agencjami badawczymi: zapraszanie do współpracy, prowadzenie projektów z agencjami, ewaluacja projektów. Rola klientów wewnętrznych we współpracy z agencjami: jak organizować proces, na co warto pozwalać a na co nie, na co uważać.
  2. Układanie procesu badawczego klientów swojej firmy: badania z klientami versus badania danych wewnętrznych. Badania własnych klientów vs badania z osobami spoza firmy. Skąd się biorą „dobrzy” respondenci, jak układać z nimi współpracę. Planowanie czasu trwania projektu, zarzadzanie harmonogramem. Zarządzanie projektami badawczymi w zgodzie z cyklem życia produktu, cyklem budżetowym firmy. Rola badań w prognozowaniu.
  3. Zarządzanie listą projektów badawczych firmy: jak powstaje lista projektów, jak są wybierane do realizacji, jak są koordynowane, jak są uzupełniane wiedzą ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych (desk research). Jak powstaje budżet badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz plan rozwoju kompetencji badawczych.
  4. Przekazywanie wyników badań klientom wewnętrznym. Dostęp do danych i informacji. Narzędzia business itelligence jako wsparcie komunikacji oraz analiz. Demokratyzacja wiedzy. Rola badacza-klienta, rola ekspertów zewnętrznych, rola menedżerów, rola zarządu firmy. Klientocentryczność w praktyce.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Do osób pracujących po stronie firm zamawiających badania, które chcą rozwijać podejście data driven decisions.

Korzyści dla uczestników:

  • Nabycie umiejętności planowania współpracy z agencjami z perspektywy badacza po stronie klienta.
  • Nabycie umiejętności oceny szans skuteczności projektów badawczych.
  • Przykłady dobrych i złych praktyk w prowadzeniu projektów badawczych oraz podejmowaniu decyzji w oparciu o dane z badań i analiz.
  • Wymiana doświadczeń, możliwość zderzenia własnych opinii z doświadczeniami uczestników szkolenia.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

data driven decisions & actions; brief dla agencji, wewnętrzny brief badawczy lub analityczny; plan badań; budżet badań; harmonogram badań i analiz; kompetencje badawcze; koordynacja projektów badawczych i analiz; zarządzanie wiedzą organizacji; demokratyzacja danych; klientocentryczność

Forma szkolenia:

Wykład wsparty case studies z najlepszymi praktykami rynkowymi, uzupełniony o ćwiczenia praktyczne, które pozwolą lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Wcześniejsze doświadczenie będzie przydatne, ale nie jest konieczne.

pdf

k lebkowska 2023
lebkowska l
Agnieszka
Łebkowska
Cyfrowa Foto
termin: 8 grudnia 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 17.XI
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


netno head
I Ty możesz zostać netnografem
19 kwietnia 2024 r.
trener:
Marek Tobota (Data Tribe) 

Powszechność mediów społecznościowych, spowodowała, że wartościowe insighty są dziś na wyciągnięcie ręki. Opinie, dyskusje, zdjęcia, wideo – to wszystko można analizować w dowolnym momencie i odkrywać aktualne trendy. Warto jednak pamiętać, że samo przewijanie Facebooka to jeszcze nie netnografia. Z drugiej strony mamy coraz więcej aplikacji, które pomagają zbierać i kategoryzować duże zasoby treści, ale monitoring internetu to co najwyżej początek netnograficznej drogi, którą przejdziemy razem podczas szkolenia.


Szczegółowy program:

  1. Co zrobiłby Malinowski na TikToku, czyli o antropologicznych korzeniach metody netnograficznej
  2. Social media monitoring, listening, intelligence, a netnografia
  3. Co i po co można badać w internecie
    • strategia marki i komunikacji
    • CX
    • trendy konsumenckie i potencjał rynkowy
  4. Potencjał netnograficzny wybranych platform społecznościowych
  5. Narzędziownik netnografa z przykładami wybranych rozwiązań, w tym social media listening, search listening i audience analytics
  6. Cyfrowa zabawa terenowa i przetestowanie wiedzy w praktyce

Do kogo kierowane jest szkolenie:

  • Marketerów poszukujących nowych źródeł wiedzy o rynku, trendach i konsumentach
  • Badaczy zainteresowanych nowymi technikami
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację w social media

Korzyści dla uczestników:

  1. Przyswojenie założeń netnografii według Kozinetsa na tle innych podejść do badań na bazie analizy social media
  2. Praktyczne przykłady wykorzystania netnografii
  3. Poznanie narzędzi przydatnych w prowadzeniu badań netnograficznych
  4. Nauka planowania badania netnograficznego i łączenia analiz ilościowych z jakościowymi w pracy z danymi z social media
  5. Wcielenie się w netnografa
  6. Szkolenie, na którym będzie można w końcu z pełnym przyzwoleniem posiedzieć na socialu :)
  7. Godzina bezpłatnych konsultacji do wykorzystania w ciągu kwartału od zakończenia szkolenia.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Netnografia, social media monitoring, social media listening, social media intelligence, serach listening, pop-up communities, mikrokultury, trendy, fady, media społecznościowe.

Forma szkolenia:

Szkolenie stacjonarne, w którym teoria będzie połączona z praktyką.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu marketingu oraz badań marketingowych.

pdf
netno kaf
tobota l
Marek
Tobota
Data Tribe

termin: 19 kwietnia 2024 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 29.III
regularna cena:
1199 zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


etno bg2
Jak robić efektywniejszy marketing dzięki wejściu w konsumenckie kapcie. Szkolenie z badań etnograficznych
23 lutego 2024 r. 
Trenerki:

Anna Maria Szutowicz (Y&LOVERS)
Klaudyna Kamińska (Y&LOVERS)

Kiedy warto realizować konsumenckie badania etnograficzne (a kiedy nie!) i jak je smartnie zrobić (oszczędzając czas i pieniądze). Jak zaplanować i zrealizować badanie etnograficzne w domu konsumenta, w kanale sprzedaży lub innym kluczowym touchpoincie tak, by organizacja wyciągnęła z niego maksimum korzyści.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. PRE-TASK Ponieważ najlepiej pracuje się na palących case'ach, każda osoba biorąca udział w szkoleniu zostanie poproszona o przeprowadzenie obserwacji konsumenckiej PRZED przyjściem na spotkanie. Jakiej obserwacji?!!! Spokojnie 😊 Dostaniesz instrukcję i kanwę do wypełnienia.
  2. Wprowadzenie do konsumenckich badań etnograficznych – co to, po co i dla kogo oraz kiedy nie warto, ponieważ są lepsze (tańsze, szybsze, bardziej efektywne) alternatywy. Best practice etnografii na użytek marketingu – techniki.
  3. Praca w grupach – ćwiczenia na case'ach z wykorzystaniem materiałów z pre-tasku. Projektowanie badania etnograficznego w odpowiedzi na wyzwanie swojej organizacji.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Zapraszamy:

  1. Osoby zajmujące się dopasowaniem działań marketingowych do zachowań i sposobu myślenia konsumentów
  2. Osoby poszukujące nowych technik wydobycia świeżych insightów
  3. Marketerki i marketerów, którym klasyczne techniki badawcze i analizy rynkowe nie dostarczyły inspiracji w odpowiedzi na bieżące wyzwania biznesowe

Korzyści dla uczestników:

  • Poznasz zalety i wady badań etnograficznych – dowiesz się, na jakie wyzwania biznesowe są najlepszą, na jakie średnią, a na które nieoptymalną odpowiedzią
  • Nauczysz się planować badania etnograficzne maksymalizując korzyści dla swojej organizacji
  • Wcielisz się w rolę badacza/badaczki
  • Zainspirujesz się etnograficznymi best practice polowania na konsumenckie insighty

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Badania etnograficzne, badania netnograficzne, techniki badawcze: obserwacja jawna i niejawna, wywiad etnograficzny, analiza faktów niemych i innych treści kultury.

Forma szkolenia:

Szkolenie poprzedzone zostanie zadaniem wykonania obserwacji dot. własnego wyzwania biznesowego. Dzięki temu część wykładowa będzie oparta na Waszych, współczesnych (być może nawet „palących”) case’ach. W części ćwiczeniowej będziemy projektować proces badawczy i optymalizować go pod kątem efektywności czasowo-kosztowej i korzyści dla Waszych organizacji.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie wymaga minimum średniej wiedzy z zakresu marketingu (znajomości pojęć takich jak insight, pozycjonowanie marki, koncept czy target) oraz podstawowej wiedzy dot. badań marketingowych (choćby pobieżnego orientowania się w technikach badań jakościowych i ilościowych).

pdf

etno kaf2
szutowicz
Anna Maria
Szutowicz
Y&LOVERS
etno kaf2
kaminska2
Klaudyna
Kamińska
Y&LOVERS
termin: 23 lutego 2024 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.30-17.00
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 2.II
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz