fbpx
 
Inaczej, ale z sensem.
O badaniach innowacyjnych, niestandardowych, eksperymentalnych.
1 i 2 października 2020 r.
trenerzy:
Anna Mazerant (4P), Adam Polasz (Difference)
zgłoś się
Czy miałeś kiedyś wrażenie, że, mimo dołożenia wszelkich starań, badanie nie przynosi odpowiedzi na zadane pytania, nie dotyka istoty rzeczy, albo wręcz pokazuje zafałszowany obraz rzeczywistości?! Bardzo możliwe, że stało się tak w wyniku zastosowania rutynowego podejścia do badania, kanonicznego przekonania, że „tak się badać powinno”. Na rutynie traci zarówno Klient, którego problem pozostaje nierozwiązany, jak i badacz, który traci autorytet i podkopuje zaufanie wobec badań.

Często błąd polega na przyjęciu zbyt wąskiego spojrzenia na postawiony problem i nieświadomym pominięciu istotnego kontekstu, bez którego nasz badawczy trud okazał się daremny. Czasem pytania kierujemy do niewłaściwych osób, oczekujemy od respondentów rzeczy niewykonalnych, albo tracimy czas na badania, podczas gdy trafną (bądź wystarczająco trafną) odpowiedź mamy na wyciągnięcie ręki.

Chcielibyśmy opowiedzieć o nowym, szerszym rozumieniu badania – jako procesu zdobywania wiedzy, wykorzystującego wszelkie dostępne źródła i sposoby, poszerzającego zestaw wykorzystywanych narzędzi i zmieniającego sposób korzystania z nich. Dzisiejszy badacz ma znacznie szerszy dostęp do informacji i ciekawych narzędzi niż mu się wydaje (i niż używa) i może zgromadzić znacznie więcej potencjalnie użytecznych informacji do analizy i wnioskowania.Opowiemy: o niestandardowych i mniej popularnych metodach badawczych, o alternatywnych źródłach informacji, o integracji i kumulacji wiedzy dostępnej w organizacji i poza nią, o umiejętnym prowadzeniu wnioskowania na wyższym poziomie (metaanalizy), o sposobach na wykorzystanie potencjału obecnych narzędzi badawczych i nadaniu im nowych funkcji, o poszerzeniu procesu badawczego o dodatkowe fazy (m.in. pre-research).

Szczegółowy zakres szkolenia:

  • Starting point – (co jest problemem, na czym powinniśmy się skupić?) refleksje nad problemem biznesowym przed rozpoczęciem projektowania badania, sposoby formułowania / dekonstrukcji briefów badawczych.
  • Faza pre-research, (badanie przed badaniem). Wstępna eksploracja dostępnej wiedzy, wykorzystanie potencjału organizacji. Audyt badań, praca warsztatowa itp.
  • Konteksty i referencje – ważność doboru materiału i zakresu pojęć do badania, doprecyzowanie i zawężenie/poszerzenie pola poszukiwań.
  • Alternatywne źródła wiedzy i analiz („data is everywhere”) - wykorzystywanie danych I raportów powszechnie dostępnych, Google trends & insights, analizy posiadanych danych, big data.
  • Niestandardowe typy badań / analizy – online community, trendy, agile research, benchmarking, wywiady eksperckie i wewnątrz organizacji.
  • Metaanalizy posiadanego materiału (danych, kampanii, case’ów, badań itp.)
  • Pułapki wnioskowania – korelacje pozorne, dylematy próby; przykłady rozbieżności wyników w zależności od metodologii badania
  • Badania tematów „trudnych”; kampanii 360 / materiałów OOH, ambient, virale, sponsoring etc.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które w swojej pracy mają styczność z badaniami, zarówno po stronie klienckiej (np. brand managerów), jak i agencji (badawczych, reklamowych, domów mediowych).

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat: nowych możliwości jakie stają przed nimi jako badaczami/poszukiwaczami; szkolenie zainspiruje ich do nowego podejścia do projektowania i prowadzenia badań, do poszukiwania innych sposobów wykorzystywania dotychczasowych narzędzi i metod, zmierzenia się z tematyką materiałów niebadalnych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Innowacje w badaniach, badania niekanoniczne, pre-research, zapomniane techniki badawcze, badania deprywacyjne, trendy, benchmarking, metaanalizy, agile research, wywiady eksperkie, tematy "niebadalne".

Forma szkolenia:

Wykład ilustrowany wieloma case’ami pochodzącymi z projektów dla różnych kategorii, zestawiających wyniki z badań wraz z wynikami marketingowymi oraz ćwiczeniami warsztatowymi.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie średniozaawansowane, dla osób posiadających podstawową wiedzę nt. badań marketingowych.

pdf
Anna Mazerant
mazerant l
Anna
Mazerant
4P

termin: 1-2 października 2020 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
Uwaga! Ze względu na panującą pandemię organizator szkolenia zastrzega sobie prawo zmiany miejsca, terminu oraz formuły (stacjonarna/ online) szkolenia. O wszelkich ewentualnych zmianach uczestnicy szkolenia będą informowani na bieżąco.
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 10.IX
regularna cena:
1699 zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


Design przekazu
– media społecznościowe, publikacje cyfrowe, grafika informacyjna, druk
10 i 11 października 2019 r.
trener:
Jacek Gałązka, exPress
Znajomość „języka designu” publikacji drukowanych (np. ulotek, broszur. foderów) i cyfrowych (np. wpisów na FB, Twitterze, Instagramie, banerów, czy grafiki informacyjnej...) jest kluczem do porozumiewania się w przesyconym obrazami świecie mediów.

Mając to na uwadze przygotowałem szkolenie DESIGN PRZEKAZU adresowane do marketerów, badaczy rynku i innych „ludzi słowa”, by pomóc im zrozumieć wzajemną zależność między treścią i formą graficzną we współczesnym komunikowaniu się. Uczestnicy dwudniowego spotkania nauczą się dostrzegać graficzny potencjał ukryty w treści/tekście oraz poznają sposoby wzmacniania przekazu za pomocą środków wizualnych: odpowiednich fontów, zdjęć, układów typograficznych. Pokażę także na licznych przykładach trendy i mody designu przekazu, różnorodność stylów projektowania.

Myślałem początkowo o tych, którzy jedynie współpracują z grafikami przy tworzeniu wizualnej strony publikacji, ale… dzięki powszechnie dostępnym graficznym aplikacjom sieciowym (jak Canva, Visme, Venngage, Crello, Pictochart i wiele innych) autor przekazu może stosunkowo łatwo stać się również twórcą formy graficznej. Wykorzystując powyższe aplikacje mogłem zwiększyć wymiar zajęć warsztatowych oraz zadedykować szkolenie także tym, którzy próbowali albo chcieliby samodzielnie projektować graficznie swoje komunikaty, posty, publikacje.

Szczegółowy zakres szkolenia:

— Dobry i zły design przekazu. Kryteria oceny funkcjonalnej i estetycznej layoutu graficznego. Zróżnicowanie stylistyczne, modne rozwiązania. Nauka rozmowy o layoucie, dostrzegania cech istotnych dla komunikowania się z odbiorcą. Zasady projektowania typograficznego: kontrast, hierarchia i rytm layoutu – jak możemy na nie wpływać.
— Prezentacja wizualna na co dzień. Stosowanie zasad typografii w prostych przekazach. Pokaz rozwiązań, ćwiczenie oceny i projektowania dokumentów Worda, prezentacji Power Pointa, wpisów na Facebooku, Instagramie , Twitterze, itp.
— Zastosowania designu przekazu. Pokaz rozwiązań w gazetach i magazynach, stronach internetowych, aplikacjach mobilnych, mediach społecznościwych, ulotkach, banerach, broszurach, raportach... Prezentacja mód i trendów designu przekazu.
— Design przekazu w infografice. Istota infografiki, rodzaje infografik, zastosowanie infografiki. Źródła inspiracji, zjawiska i osoby ważne w świecie infografiki. Kreowanie pomysłów i warunek powstawania dobrych infografik. Wizualna prezentacja danych a infografika. Ćwiczenia kreatywne.
— Fotografia i ilustracja. Źródła zdjęć i liustracji, prawa autorskie, koszty, zdjęcia własne. Ocena przydatności ilustracji (co to jest dobre zdjęcie?). Kadrowanie, korekta techniczna — dostępne aplikacje. Zastosowanie zdjęć w layoucie.
— Narzędzia dostępne każdemu. Źródła informacji o darmowych narzędziach do przygotowania prezentacji wizualnej przekazu. Przedstawienie listy wybranych narzędzi wraz z oceną ich przydatności. Instruktaż pracy nad layoutem w niektórych aplikacjach sieciowych. Kompilacja narzędzi – poszerzenie możliwości projektowania.
— Praktyka designu. Ćwiczenia projektowania przy użyciu wybranego narzędzia. Publiczna prezentacja, ocena i omówienie przydatności narzędzia. Testowa publikacja prac w sieci (w miarę możliwości).

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych marketerów, wydawców mediów, dziennikarzy, urzędników, pracowników PR, analityków rynku, sprzedawców, nauczycieli — każdej osoby zawodowo komunikującej się za pomocą mediów drukowanych i cyfrowych.

Korzyści dla uczestników:

— zdobycie umiejętności kreowania pomysłów na wizualną prezentację treści oraz zasad oceny i korekty/poprawy layoutu informacji,
— poznanie zasad tworzenia tytułów, leadów, śródtytułów i innych elementów wyróżnionych typograficznie, by dobrze służyły przekazowi,
— zdobycie umiejętności fachowej oceny doboru fontów i ich wpływu na charakter publikacji,
— poznanie prostych sposobów graficznej prezentacji liczb i znajdowania pomysłów na infografiki,
— poznanie profesjonalnych zasad doboru i używania zdjęć w publikacji,
— okazja do ćwiczenia samodzielnego projektowania graficznego przy użyciu wybranych darmowych aplikacji internetowych; nauka oceny przydatności tych aplikacji.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Nowoczesne komunikowanie się, typograficzne projektowanie przekazu, design przekazu, wizualna prezentacja treści, graficzna forma przekazu informacji, kreowanie infografiki, fotoedycja, wpisy graficzne w mediach społecznościowych, trendy i mody designu informacji.

Forma szkolenia:

Prezentacje multimedialne, pokaz rozwiązań graficznych, pokaz źródeł inspiracji i wiedzy o graficznej prezentacji treści w sieci, ćwiczenia projektowania przy komputerze, inne ćwiczenia.

Stopień zaawansowania:

Udział w szkoleniu nie wymaga umiejętności graficznych, przyda się jednak łatwość uczenia się nowych aplikacji. Biegła znajomość programów MS Word i Power Point nie będzie przeszkodą. Każdy uczestnik powinien mieć własny laptop.

pdf
Anna Mazerant
mazerant l
Jacek
Gałązka
exPress

termin: 10-11 października 2019 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 19.IX
regularna cena:
1699 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


R dla badaczy
– poziom podstawowy
24 i 25 września 2020 r.
trener:
Marek Młodożeniec, Sotrender
Pakiety statystyczne wykorzystywane w agencjach badawczych rzadko łączą możliwości analizy danych z funkcją tworzenia estetycznych i w pełni konfigurowalnych wykresów. Język programowania R oferuje niemal nieograniczone możliwości analizy i wizualizacji danych. Jest elastyczny i wszechstronny

Pakiety statystyczne wykorzystywane w agencjach badawczych rzadko łączą możliwości analizy danych z funkcją tworzenia estetycznych i w pełni konfigurowalnych wykresów – każdy badacz i analityk zna frustrację, która towarzyszy przeklejaniu tabel wynikowych do Excela lub PowerPointa, a potem formatowaniu każdego wykresu oddzielnie. Nawet po zakończeniu pracy nad raportem, każde powtórzenie pomiaru wymaga wykonania szeregu czasochłonnych czynności, zanim powstanie raport z kolejnej edycji badania. Wszystko to wydłuża czas pracy, utrudnia jej automatyzację i zwiększa ryzyko błędów.
Język programowania R oferuje niemal nieograniczone możliwości analizy i wizualizacji danych. Jest elastyczny i wszechstronny – umożliwia analizę danych o dowolnej strukturze, w dokładnie taki sposób, jaki jest nam potrzebny. Umożliwia zarówno wykonywanie doraźnych analiz eksploracyjnych, jak i świetnie się nadaje do automatyzacji zadań powtarzalnych. Pozwala na tworzenie estetycznych, interaktywnych wykresów. Każdy badacz słyszał o możliwościach R, ale panuje powszechna obawa przed jego używaniem, ze względu na konieczność nauki programowania.
Zamierzam pokazać, że korzystanie z pakietu R wcale nie jest trudne, i umożliwić bezproblemowe przejście przez pierwszy etap nauki. Uczestnicy szkolenia zostaną wyposażeni w podstawowe umiejętności i szereg praktycznych podpowiedzi, które umożliwią im stopniowe zwiększanie biegłości w korzystaniu z R w toku codziennej pracy z danymi..

Szczegółowy zakres szkolenia:

  • Prezentacja zalet, możliwości i zastosowań R
  • Zapoznanie z edytorem RStudio
  • Pakiety: ich rola, możliwości, instalacja i ładowanie
  • Typy zmiennych, konwersje między typami
  • Przetwarzanie zmiennych tekstowych, logicznych i numerycznych
  • Tworzenie i przekształcanie dwuwymiarowych obiektów danych
  • Przeszukiwanie zbiorów danych i odwoływanie się do ich elementów
  • Wczytywanie danych z formatów .CSV (Excel) i .SAV (SPSS)
  • Rekodowanie zmiennych
  • Selekcja przypadków i zmiennych
  • Opis statystyczny jednej zmiennej
  • Opis i testowanie istotności współzależności między zmiennymi:
    • tabele kontyngencji
    • porównania średnich w podgrupach
    • analiza korelacji
    • model regresji liniowej
  • Wizualizacja wyników analiz: histogramy, wykresy słupkowe, liniowe i kołowe

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Kurs podstawowy kierowany jest do badaczy ilościowych i analityków danych, którzy chcą zacząć wykorzystywać R do analizy danych z badań ankietowych i innych źródeł. Osoby mające doświadczenie w pracy z R mają szansę odświeżenia i uporządkowania posiadanej wiedzy. Warsztat stanowi wprowadzenie do posługiwania się R - sprawne wykorzystywanie go w pracy badawczej będzie wymagało dalszego szlifowania umiejętności po zakończeniu kursu.

Korzyści dla uczestników:

Po ukończeniu tego szkolenia uczestnik będzie potrafił:
  • Instalować R i RStudio, oraz sprawnie pozyskiwać i uruchamiać nowe pakiety
  • Korzystać z funkcjonalności RStudio, wspomagających programowanie w R
  • Korzystać z pomocy i dokumentacji wbudowanej w język R
  • Posługiwać się szeroką paletą funkcji do przetwarzania zmiennych numerycznych, logicznych i tekstowych
  • Tworzyć i przekształcać wielowymiarowe obiekty danych
  • Przeszukiwać zbiór danych i odwoływać się do jego zawartości
  • Wykorzystywać operator %>%  do tworzenia potoków operacji na danych
  • Wczytywać dane z zewnętrznych źródeł
  • Rekodować zmienne i dokonywać podstawowych operacji czyszczenia danych
  • Przeprowadzać podstawowe analizy statystyczne:
    • opis parametryczny jednej zmiennej
    • tabele rozkładu jednej zmiennej
    • tabele kontyngencji
    • porównania między średnimi (test t, ANOVA)
    • analiza korelacji
    • model regresji liniowej
  • Tworzyć wizualizacje ww. analiz w formie estetycznych wykresów
  • Eksportować dane, wyniki analiz i wykresy do zewnętrznych katalogów

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Pojęcia z zakresu programowania: obiekt, zmienna, typ zmiennej, konwersja typów, konkatenacja, funkcja, argument funkcji, wektor, lista, macierz, ramka danych, adres, potok (pipeline)

Pojęcia statystyczne: średnia, mediana, kwartyl, minimum, maksimum, rozstęp, wariancja, odchylenie standardowe, odchylenie ćwiartkowe, zmienna kategorialna, zmienna ciągła, rozkład zmiennej, rekodowanie zmiennej, liczebność, częstość, rozkład brzegowy, rozkład warunkowy, rozkład łączny, tabela kontyngencji, niezależność stochastyczna, istotność statystyczna, test t, analiza wariancji, korelacja, współczynnik korelacji, regresja liniowa, histogram, wykres rozrzutu, parametry graficzne.

Forma szkolenia:

Szkolenie będzie miało formę warsztatową. Zdecydowaną większość czasu spędzimy, pisząc i testując kod na własnych komputerach. Moduły tematyczne składające się z teorii i przykładów będą przedzielane ćwiczeniami indywidualnymi, służącymi utrwaleniu materiału.

Stopień zaawansowania:

Kurs podstawowy przeznaczony jest dla osób bez, lub z niewielkim doświadczeniem w posługiwaniu się R. Doświadczenie w programowaniu w innych językach nie jest wymagane, aczkolwiek należy mieć świadomość, że praca na zajęciach polegać będzie na pisaniu kodu. Podstawowa wiedza na temat stosowanych w badaniach analiz, jak np. tabele krzyżowe, korelacje czy testy istotności będzie pomocna, ale zagadnienia te w razie potrzeby zostaną objaśnione.

pdf
Anna Mazerant
Marek
Młodożeniec
Sotrender

termin: 24 i 25 września 2020 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
Uwaga! Ze względu na panującą pandemię organizator szkolenia zastrzega sobie prawo zmiany miejsca, terminu oraz formuły (stacjonarna/ online) szkolenia. O wszelkich ewentualnych zmianach uczestnicy szkolenia będą informowani na bieżąco.
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 3.IX
regularna cena:
1699 zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


Customer Experience
– badanie, projektowanie, zarządzanie
5 i 6 marca 2020 r.
trenerki:
Katarzyna Gawlik, Deloitte Digital, Zuzanna Chodyra-Piast, Santander Bank Polska
zgłoś się
Awansowałeś na CX Managera i nie wiesz, jak ugryźć temat? Badania to nie Twoja bajka, a Customer Voice kojarzy Ci się z audycją w radiu? Nie kumasz NPS i nie wiesz, kim są detraktorzy? W ciągu dwóch dni wprowadzimy Cię w fascynujący świat doświadczeń klienta i pokażemy jak działać, jeżeli Ty i Twoja firma myślicie na poważnie o budowaniu lojalności.

Szkolenie obejmuje zagadnienia związane z wdrażaniem i rozwojem efektywnego systemu zarządzania doświadczeniami klientów w organizacjach – w teorii i w praktyce, z uzupełnieniem inspiracjami i przykładami CX best practice z Polski i ze świata.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  • Rola CX dla firm współcześnie
  • Wyzwania zarzadzania w obszarze CX
  • Projektowanie doświadczeń vs zarządzanie doświadczeniami
  • Narzędzia CX
  • Inspiracje i globalni liderzy
  • ROI

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Adresatami szkolenia są: specjaliści i menedżerowie zespołów Customer Experience, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tematyką zarządzania doświadczeniami klientów; specjaliści i eksperci obszaru UX, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę o metodach pracy i narzędziach wykorzystywanych przy projektowaniu i wdrażaniu klientocentrycznych rozwiązań w biznesie; specjaliści i menedżerowie pracujący dotychczas w sprzedaży lub w obsłudze klienta, którzy przygotowują się do objęcia w organizacji ról związanych z CEM lub też pragną pogłębić swoją wiedzę w tym obszarze.

Korzyści dla uczestników:

  • Zrozumienie podstawowych zagadnień obszaru CX
  • Umiejętność samodzielnego planowanie działań w obszarze CX (projektowanie, mierzenie, zarządzanie)
  • Zapoznanie z klasycznymi wskaźnikami i miarami służącymi do badania i opisu doświadczeń klientów
  • Umiejętność tworzenia i posługiwania się mapą podróży klienta
  • Inspiracja w zakresie dobrych praktyk w obszarze CX

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Customer Experience, klientocentryczność, Customer Voice, Net Promoter Score, promotorzy, neutralsi, detraktorzy, badania ilościowe, badania jakościowe, NPS Relacyjny vs NPS Transakcyjny, strategia Customer Experience, lojalność klienta, wskaźniki CX (NPS, Customer Satisfaction, First Contact Resolution, Customer Effort Score); Employee Experience

Forma szkolenia:

Warsztat z elementami wykładu, forma interaktywna, ćwiczenia indywidualne i w grupach, dyskusje moderowane.

Stopień zaawansowania:

Warsztat przeznaczony jest dla osób, które dopiero pozyskują/ budują swoją wiedzę i umiejętności w zakresie Customer Experience Management. Pożądane jest, aby uczestnik posiadał doświadczenie w pracy z klientami, czy to w obszarach sprzedaży l/lub obsługi klienta, czy to w zespołach odpowiedzialnych za zarządzanie jakością, zarządzanie procesowe etc.

pdf
Katarzyna
Gawlik
Deloitte Digital

Zuzanna
Chodyra-Piast
Santander Bank Polska

termin: 5 i 6 marca 2020 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 13.II
regularna cena:
1699 zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz