Avatar

Sebastian Starzyński

ABR SESTA

Prezes

Skontaktuj się ze mną
Od ponad 20 lat zajmuje się badaniem środowiska zakupowego, a także zachowań zakupowych konsumentów. Już na studiach założyłem firmę badawczą ABR SESTA, którą obecnie jest wyłącznym partnerem w Polsce jednej z największych firma badawczych Information Recources Inc. ABR SESTA specjalizuje się w badaniach środowiska zakupowego oraz zachowań zakupowych. Rozwija innowacyjne metody badawcze, takie jak instalacje kamer w sklepach na potrzeby badania zachowań klientów, Eyetracking i badania Neuromarketingowe (EEG) niezbędne do badania reklam, opakowań oraz sklepów, użycie palmtopów ze skanerami kodów kreskowych stosowanych przy badaniu asortymentu oraz służących promocji, analizie Big Data.

Od kilku lat moje zainteresowania zawodowe dotyczą również e-commerce. Prowadzę kilka spółek e-biznesowych, w tym firmę Promo-Plan – pierwszą na świecie platformę do zarządzania promocjami oraz TakeTask – pierwszą polską platformę crowdsourcingową do badań rynku. Jako współzałożyciel i członek zarządu Fundacji Edukacja Przyszłości angażuję się w zmianę systemu edukacji w Polsce m.in. poprzez współtworzenie polskiej wersji językowej Khan Academy oraz liczne prelekcje i projekty związane z tą tematyką. Jest jednym z prekursorów popularyzacji gamifikacji w Polsce poprzez blog (gryfikacja.pl). W tym zakresie jestem ekspertem, prowadzę prelekcji oraz piszę artykuły dla mediów. Popularyzuję tematykę Big Data, Sztucznej inteligencji oraz Internet Rzeczy m.in. prowadząc wykłady na temat przyszłości nowych technologii, ekonomii oraz stosunków społecznych.

Ukończyłem Szkołę Główną Handlową w Warszawie na Wydziale Marketingu i Zarządzania, mam żonę i dwóch synków. Hobby: windsurfing, narty, brydż, nurkowanie, tenis, paintball, gry strategiczne. Jestem członkiem PTBRiO i ESOMAR.

Specjalizuję się w

branżach:


Administracja / sektor publiczny
AGD i RTV
Agencje reklamowe / domy mediowe / PR
Banki
Budowlana

Farmaceutyczna

FMCG

Informatyczna
Internetowa
Komunalne
Media elektroniczne
Motoryzacja
Pocztowe, kurierskie, spedycyjne
Prasa
Przemysł
Sieci handlowe
Telekomunikacja
Transport pasażerski
Ubezpieczenia
Wyższe uczelnie

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)
Media
Produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)
Prognozowanie i modelowanie
Reklama (post-, pre-testy)
Retail (sprzedaż, dystrybucja)
Social media
Sondaże i opinia publiczna
U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje)
Zarządzanie organizacją (satysfakcja pracowników)
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


CAPI
CATI
CAWI
CL central location
Diady/triady
Etnografia
Eye Tracking
FGI
FGI realizowane on-line
IDI
IDI realizowane on-line
Internetowe metodą emisji ankiet (RTS)
Mystery shopping
Oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy
OOH (badania reklamy zewnętrznej)
Panele internautów
PAPI
Psychometria
Semiotyka
Telemetria
Wywiady w miejscach publicznych
Zautomatyzowane pomiary zachowań