Avatar

Michał Lutostański

Kantar Polska

Client Director

Skontaktuj się ze mną
Członek Zarządu PTBRiO. Z badaniami związany od ponad 10 lat. Kierował zespołami badawczymi w firmach TNS Polska oraz 4P Research Mix – obecnie w Kantar Polska.
Doktor nauk społecznych, socjolog. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS, gdzie obecnie pełni rolę eksperta występującego w mediach. Autor wielu publikacji naukowych i branżowych w tym książki „Brzydkie słowa brudny dźwięk”, współautor i redaktor „Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” oraz „Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”. Prelegent na wielu konferencjach naukowych i marketingowych w tym laureat pierwszej nagrody na XIV Kongresie Badaczy Rynku i Opinii. Specjalizuje się we wprowadzaniu innowacji na rynek oraz badaniach strategicznych.

Specjalizuję się w

branżach:


Administracja / sektor publiczny
AGD i RTV
Agencje reklamowe / domy mediowe / PR
Banki
FMCG

Internetowa
Media elektroniczne
Medyczna
Motoryzacja
Pocztowe, kurierskie, spedycyjne
Prasa
Przemysł
Sieci handlowe
Telekomunikacja
Transport pasażerski
Ubezpieczenia
Wyższe uczelnie

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)
Media
Produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)
Prognozowanie i modelowanie
Reklama (post-, pre-testy)
Retail (sprzedaż, dystrybucja)
Social media
Sondaże i opinia publiczna
U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje)
Zarządzanie organizacją (satysfakcja pracowników)
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


CAPI
CATI
CAWI
CL central location
Diady/triady
FGI
IDI
IDI realizowane on-line
Internetowe metodą emisji ankiet (RTS)
MAPI - mobile assisted personal interviews (smartfony, tablety)
Mystery shopping
Oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy
OOH (badania reklamy zewnętrznej)
Semiotyka
Zautomatyzowane pomiary zachowań