Avatar

Michał Lutostański

Kantar Polska

Innovation Business Lead Client Director

Skontaktuj się ze mną
W branży od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, MillwardBrown – obecnie w Kantar Polska.
Doktor nauk społecznych. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Od 4 lat członek zarządu PTBRiO. Autor wielu publikacji, prelekcji (najlepsze wystąpienie na dwudziestu Kongresach Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 75 wystąpień w TV).
Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk” (Scholar) oraz współautor i redaktor książek: „Data Driven Decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (PWN).
Odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze oraz facylitator Innovation Academy dla pracowników. Poza badaniami NPD, specjalizuje się procesach strategicznych i pozycjonujących marek, analizach mikrotrendów, tribów i nisz kulturowych. Badawczo i warsztatowo wspierał w przeciągu ostatnich 20 lat wiele marek FMCG we wprowadzaniu innowacji na rynki europejskie.

Specjalizuję się w

branżach:


Administracja / sektor publiczny
AGD i RTV
Agencje reklamowe / domy mediowe / PR
Banki
FMCG

Internetowa
Media elektroniczne
Medyczna
Motoryzacja
Pocztowe, kurierskie, spedycyjne
Prasa
Przemysł
Sieci handlowe
Telekomunikacja
Transport pasażerski
Ubezpieczenia
Wyższe uczelnie

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)
Media
Produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)
Prognozowanie i modelowanie
Reklama (post-, pre-testy)
Retail (sprzedaż, dystrybucja)
Social media
Sondaże i opinia publiczna
U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje)
Zarządzanie organizacją (satysfakcja pracowników)
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


Bulletin Board Discussion
CAPI
CATI
CAWI
CL central location
Diady/triady
Etnografia
Eye Tracking
FGI
FGI realizowane on-line
IDI
IDI realizowane on-line
Internetowe metodą emisji ankiet (RTS)
MAPI - mobile assisted personal interviews (smartfony, tablety)
Mystery shopping
Oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy
OOH (badania reklamy zewnętrznej)
Panele internautów
PAPI
Semiotyka
Zautomatyzowane pomiary zachowań