fbpx
 
Avatar

Tomasz Dowbor

Tomasz Dowbor

Freelancer

Skontaktuj się ze mną
Karierę badawczą zaczynałem w TNS Polska, gdzie spędziłem 4 lata. Przez rok byłem doktorantem w zakładzie metodologii badań społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jestem absolwentem elitarnego kolegium MISH UW i finalistą konkursu zbadaj.to. W pracy staram się łączyć solidny warsztat metodologiczny z badawczym szóstym zmysłem. Uczestniczyłem i współprowadziłem kilkadziesiąt projektów ilościowych i jakościowych dla największych firm z branży finansowej, telekomunikacyjnej, e-commerce, medycznej i farmaceutycznej. Bliskie są mi zagadnienia związane z architekturą marki oraz strategią komunikacyjną. Mam za sobą bogate doświadczenia z obszaru mystery shopping oraz customer journey mapping. Od lat staram się wprowadzać do swojej pracy narzędzia digital. Uwielbiam pracę w terenie, pasjonują mnie badania etnograficzne, a kontakt z żywym konsumentem uważam za niezbędny warunek efektywnej pracy z danymi ilościowymi. Jako badacz staram się być refleksyjnym (miękkim?) ilościowcem. Cenię precyzję i prostotę, nie lubię biznesowego frazesu i korpo-bełkotu. Prywatnie - mam 2 cudownych dzieci i wspaniałą żonę. Lubię grać na gitarze, jeździć pociągiem, pić wino i tańczyć. W życiu istotne są dla mnie lojalność, transparentność i podzielana z innymi pasja.

Specjalizuję się w

branżach:


AGD i RTV
Agencje reklamowe / domy mediowe / PR
Budowlana

Farmaceutyczna

Informatyczna
Media elektroniczne
Motoryzacja
Pocztowe, kurierskie, spedycyjne
Rolnictwo
Sieci handlowe
Transport pasażerski
Wyższe uczelnie

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)
Media
Prognozowanie i modelowanie
Reklama (post-, pre-testy)
Retail (sprzedaż, dystrybucja)
Social media
Sondaże i opinia publiczna
U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje)
Zarządzanie organizacją (satysfakcja pracowników)
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


Bulletin Board Discussion
CAPI
CATI
CAWI
CL central location
Diady/triady
Eye Tracking
FGI realizowane on-line
IDI realizowane on-line
MAPI - mobile assisted personal interviews (smartfony, tablety)
Mystery shopping
OOH (badania reklamy zewnętrznej)
Panele internautów
Retail audit
Zautomatyzowane pomiary zachowań