Avatar

Dominika Kaczorowska-Spychalska

Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki

adiunkt

Skontaktuj się ze mną
Jestem doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyłam dwa kierunki studiów magisterskich: międzynarodowe stosunki gospodarcze i polityczne oraz zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją rozprawę doktorską obroniłam w 2008 roku na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualny obszar moich zainteresowań naukowych obejmują technologie cyfrowe, w szczególności Internet of Things (IoT) i sztuczna inteligencja (AI) oraz ich implikacje w biznesie, z uwzględnieniem ich wpływu na zachowania człowieka (Homo Cyber Oeconomicus).
W 2018 roku reprezentowałam Polskę podczas Konferencji Państw Grupy Wyszechradzkiej "V4 Conference on Artificial Intelligence" (Workshop Session: Societal challenges and labour market impacts by AI), a także byłam w grupie ekspertów zewnętrznych Ministerstwa Cyfryzacji zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”. Jestem ekspertem Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie technologii cyfrowych, zwłaszcza sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy oraz współautorką programu Inteligentne technologie i człowiek. W swoich publikacjach i wystąpieniach propaguję kwestie roli tych technologii w wymiarze biznesowym i społecznym.
Jestem autorką (w części współautorką) prawie 60 publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, w tym czasopismach branżowych skierowanych do praktyków (np. „Marketing w Praktyce”), jak i zagranicznych (np. Springer). Od 1999 roku prowadzę szkolenia i zajęcia ze studentami, współpracując z różnymi szkołami wyższymi w Łodzi. Obecnie jestem adiunktem w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. W 2017 roku książka „Blogi w procesie komunikacji marketingowej” (współautor: Bogdan Gregor) uzyskała nagrodę zespołową I stopnia Rektora Uniwersytetu Łódzkiego, a monografia „Internet of Things. Nowy paradygmat rynku” (byłam jednym z jej redaktorów naukowych) była nominowana do Konkursu Polskiego Towarzystwa Informatycznego na najlepszą polską książkę informatyczną w kategorii – podręczniki i książki popularnonaukowe. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.


Specjalizuję się w

branżach:


AGD i RTV
FMCG

Media elektroniczne
Telekomunikacja

obszarach biznesowych:


Ewaluacja

Insighty konsumenckie
Konsulting badawczy
Sondaże i opinia publiczna
Zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)

metodach i technikach:


CAPI
CATI
CAWI
Etnografia
MAPI - mobile assisted personal interviews (smartfony, tablety)
Mystery shopping
Panele internautów
Wywiady w miejscach publicznych