Możliwości Big Data są ogromne, ale w tym zakresie najistotniejsze nie są dane, ale ich analiza. Tworzenie nie korelujących ze sobą tzw. data lakes z nadzieją, że ujrzy się w nich magiczną odpowiedź niczym w bajkowym lusterku to próżny trud. Z drugiej strony mamy obserwacje jakościowe, którym często przypisuje się wspieranie innowacyjności, ale czy mała skala jest w stanie konkurować z masą?
Które dane są lepsze? Czy "duże" i "małe" dane mogą ze sobą współpracować?

INSIGHT CLASH

Insight clash to arena, na której zderzają się różne perspektywy. Zaprojektowana jako swobodna przestrzeń wymiany myśli dla architektów doświadczeń, data scientist, psychologów, socjologów i każdego kto interesuje się wiedzą nt. człowieka i otaczającego nas świata.

PRELEGENCI

W Insightach od 12 lat. Podczas swojej kariery zajmował się wieloma aspektami pracy z różnymi funkcjami komercyjnymi. Ma szerokie spektrum doświadczeń – od analityki i baz danych do badań jakościowych i innych fabularnych metod pozyskiwania wiedzy. Pracował nie tylko z marketingiem, jak to mają w zwyczaju działy badań, ale też budował kulturę Insightową w działach takich jak sprzedaż, HR, Customer Service i Logistyka czy nawet IT.

A co, jeśli respondenci nie mają superpamięci i kryształowej kuli?

Czy jesteśmy w stanie sobie wyobrazić badania bez badań? Jak pozyskać informacje nie zadając ani jednego pytania? Jak głęboka musi być analityka, aby była przydatna? Opowiem, w jaki sposób zmieniamy filozofię Insightów oraz jak podchodzimy do pozyskiwania i tłumaczenia informacji z badawczego na polski.
Antropolog kulturowy, badacz jakościowy. Na co dzień zajmuje się badaniami marketingowymi, szczególnie koncentrując się na społeczno-kulturowych aspektach badanych zjawisk. Wcześniej związany z sektorem kultury.

Szukając tropów w gęstym opisie. Perspektywa antropologiczna

Wszyscy nosimy kulturowe okulary, z których na co dzień nie zdajemy sobie sprawy. Wpływają one nie tylko na naszą analizę, ale i sam opis badanych zjawisk. Big Data nie jest samowystarczalna, bowiem nie przynosi interpretacji, zwłaszcza interpretacji emicznych. Do tego potrzebna jest perspektywa antropologiczna. W swojej prezentacji odwołam się i do współczesnych doświadczeń badawczo-marketingowych, i do dokonań klasyków antropologii.
Od ponad 2 lat popularyzuje zastosowania zaawansowanej analityki w małych i średnich przedsiębiorstwach. Z sukcesem wdrażał modele w branży finansowej, windykacyjnej, retail oraz e-commerce. Entuzjasta i pasjonat R oraz platformy h2o.

Let’s think…small. Kilka słów o przydatności małych danych

Każdy chce budować głębokie sieci neuronowe, ale rzadko która organizacja zbiera na tyle dużo danych, aby z nich efektywnie korzystać. Czy oznacza to, że analityka nie jest dla nich? Nic bardziej mylnego. Opowiem o kilku przypadkach, gdy to właśnie „small data” potrafiło dać „big results”.