# niekonwencjonalnie , # fabuła w ankiecie, # świeże spojrzenie, # bez rutyny, # świeże spojrzenie, # eksperyment # młodzi konsumenci, # komiks

Piątek, godz. 10.00, sesja VI, sale D+E+F

Od Tintina przez Thorgala do badania marketingowego.  O badaniu w formie komiksu oraz innych niestandardowych pomysłach na ankietowanie.

Krótki opis idei wystąpienia:

W trakcie wystąpienia opowiem historię nietypowego projektu badawczego, w którym stanęliśmy przed koniecznością dopasowania narzędzi badawczych do możliwości poznawczych oraz preferencji i przyzwyczajeń estetycznych szczególnej grupy ludzi: nastolatków. Tradycyjny kwestionariusz w formie pytań i kafeterii wydawał nam się od początku bardzo złym pomysłem. Ani to ładne, ani ciekawe… Podczas rozmów z Klientem pojawiła się idea stworzenia kwestionariusza w formie nielinearnej historii, zaprezentowanej w formie komiksu. Fajny pomysł, tylko jak to zrobić? Jak pokonać drogę od banalnego pytania o świadomość marek do pasjonującej fabuły komiksowej? Jak to zrobiliśmy, co było trudne i jak to się skończyło, opowiem podczas wystąpienia. Podzielę się też innymi przykładami i pomysłami na nietypowe formy prowadzenia badań ilościowych.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. tło: jaka była grupa docelowa i jakie to miało konsekwencje
  2. realizacja: jak stworzyliśmy komiks i dlaczego było to dość trudne
  3. czego się dowidzieliśmy: o badanych i nas samych, badaczach
  4. jak jeszcze można badać nietypowo i dlaczego warto to robić?

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

  1. Otwarcie na nieszablonowe podejście w zbieraniu informacji
  2. Dostarczenie informacji o trudnościach i szansach jakie rodzi niestandardowe podejście
  3. Inspiracja innymi pomysłami ze świata
czarnota Tomasz
Dulinicz


właściciel
Smartscope

Praktyk badań marketingowych. Od 1999 roku zajmuje się realizacją ilościowych i jakościowych projektów badawczych. Najczęściej pracuje dla branży telekomunikacyjnej, finansowej, dóbr trwałych oraz instytucji kultury. W przeszłości związany z agencjami badań rynku (Ipsos, Millward Brown, 4P research mix) oraz mediowymi (OMD Polska). Od 2013 roku prowadzi własną agencję badań rynku: Smartscope.
>

Obszary badawcze:

konsulting badawczy, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

CAWI, desk research, etnografia, FGI, IDI, inne, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca, wywiady w miejscach publicznych (na ulicy, przystanku, itp)

Branże badawcze:

media elektroniczne (TV, radio, telewizja kablowa), pozostałe rodzaje usług

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.