# User Center Design, # agile, # Moje ING, # user experience, # proces, # mobilność, # użyteczność, # UX, # bankowość internetowa, # bankowość mobilna, # projektowanie, # testy użyteczności

Piątek, godz. 11.50, sesja VII, Congres Hall

Od idei po ikony – dlaczego warto badać różne obszary systemów i aplikacji w obszarze user experience

Krótki opis idei wystąpienia:

Badania są - i jak pokazują trendy – będą nieodłącznym elementem nowoczesnego procesu projektowego, a badać można (i trzeba) prawie wszystko. Warto do takich badań angażować projektantów UX, bo posiadane przez nich kompetencje pozabadawcze są bezcenne przy planowaniu badań i tworzeniu narzędzi badawczych. Na przykładzie projektu budowania nowego systemu bankowości internetowej i mobilnej Moje ING opowiemy dlaczego nieoceniona jest rola bardzo szczegółowych testów projektowanego systemu i dlaczego bardzo bliska kooperacja z użytkownikami oraz projektantami UX pozwala tworzyć rozwiązania, które są użyteczne, intuicyjne i zarazem proste. Opowiemy o tym mając za sobą bardzo pokaźny bagaż doświadczeń projektowo-badawczych z projektu, którego skala projektowa i badawcza z pewnością jest jedną z największych tego typu w Polsce, a może nawet i w Europie w ostatnich latach.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Tło projektu
  2. UX a badania realizowane w projekcie
    • podejście User Center Design agile
    • praca w podejściu UCD agile (role i zadania projektanta, badacza, biznesu oraz ich współpraca)
    • persony – ich rola w procesie badawczym i projektowym
    • rola obserwacji i deklaracji użytkowników w procesie poznawczym
    • iteracyjność badań
    • schemat prowadzonych badań
    • rodzaje wykorzystywanych technik i metodyk badawczych oraz projektowych
    • tajniki doboru próby
    • badania na różnych poziomie głębokości – od modelu mentalnego przez proces na elementach interfejsu skończywszy
    • przykłady wdrożonych zmian na podstawie badań, tych dużych (np. nowe funkcje systemu) i tych małych (ikony, etykiety)
  3. Rekomendacje dotyczące procesu badawczego i współpracy na linii projektant - badacz

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

  • Możliwość poznania od kuchni współpracy badacza z projektantami UX w dużym projekcie (nowy styk kompetencji badawczych i pozabadawczych)
  • Możliwość poznania realnych przykładów i najlepszych praktyk płynących z projektu tworzenia nowej bankowości internetowej i mobilnej. Praktyki te są uniwersalne i przez to można je wykorzystywać w pracy niemal każdego badacza pracującego dla niemal każdej branży, czy to po stronie agencji badawczej, czy to po stronie klienta
  • Możliwość poznania czym są i jak pracuje się z badaniami z obszaru user experience
  • Możliwość poznania pracy badacza w zwinnym projektowaniu usług
opalski Tomasz
Opalski


Manager Customer Experience
ING Bank Śląski

Badacz, konsultant, analityk rynku z długoletnim doświadczeniem badawczym w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, samorząd terytorialny). Ekonomista, absolwent Wydziału Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. W ING Banku Śląskim od 10 lat odpowiedzialny za realizację badań po stronie detalicznej banku. Od 2 lat odpowiedzialny za badania UX w projekcie nowej bankowości internetowej i mobilnej ING Banku. Absolwent Szkoły Badań Rynku przy PTBRiO. Członek PTBRiO. Członek Cyber Rady na CyberRe 5.0 (PTBRiO).

turaj Hubert
Turaj


UX Director
EDISONDA

Współzałożyciel studia EDISONDA. Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane . Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował między innymi dla Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, ENERGA, ENEA,Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, TAURON, Warta, Vattenfall, Znak.

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.