#młodzież, #generacjaZ, #hajpbestyjka, #streetwear, #streetwearrevolution, #kolaboracj,a #suprime #vans, #gucci, #guccigang, #mainstream, #unboxing, #legitcheck, #fejki, #bogactwo, #egalitarnebogactwo, #hajs, #etnografia

KTO SIĘ FLEXUJE W HAJPOWYCH AJTEMKACH Z DROPÓW? Czyli jak streetwear zrewolucjonizował myślenie o marce.

SESJA  GENERACJA Z,
czwartek 24.X, godz. 15.50, sale A+B+C

Najważniejsza myśl prezentacji

Streetwear to dziś nie tylko styl ubierania się. To zjawisko, skupiające najistotniejsze wartości młodego pokolenia, soczewka dzięki której możemy przyjrzeć się i zrozumieć generację Z. Bez znajomości mechanizmów streetwearu nie da się dziś tworzyć marki dla młodych, ani skutecznie z nimi porozumieć. W naszej prezentacji pokażemy jak to robić.

Opis

Kim są hajpbestyjki? To chłopaki z pokolenia Z interesujący się streetwearem, czyli noszeniem i obrotem ajtemami (ubraniami, butami, gadżetami) hajpowych marek (czyli modnych i bardzo drogich). Streetwearowe ciuchy wychodzą dziś w krótkich limitowanych seriach (dropach) i ich wartość po zakupie szybko rośnie. Po upolowaniu wymarzonego ajtema, robi się więc fit (fotkę na insta) a po jakimś czasie sprzedaje ajtem z dużym zyskiem.

Jeśli myślicie że to niszowa młodzieżowa subkultura – mylicie się. To totalny mainstream. Dzięki sprzedaży wysyłkowej, internetowym dropom i mediom społecznościowym w streetwearze „siedzą” dziś chłopcy polskich miast i wsi, bogaci i biedni, fejmiki i normiki (popularni i zwykli). Streetwear nie jest elitarny, jest dla każdego. Żeby wejść potrzebne są tylko pieniądze na start, a potem dzięki umiejętnym zakupom i sprzedażom można już z tego „żyć”. Rzesze kilkunastoletnich chłopaków obrót streetwearem traktuje jako swoją pracę, a język, rytuały, hierarchie i wartości związane ze streetwearem przenoszą na inne obszary życia.

W naszym wystąpieniu opowiemy historie spotkanych przez nas hajpbestyjek i pokażemy jak rzeczywistość dropów, kamperki, legitczeków, graali, fitów, kolaboracji zmieniła podejście całego pokolenia do marek, oryginalności, pieniędzy i pracy. Przybliżymy mechanizmy i rytuały streetwearu, pokazując to jak zmieniła się infrastruktura sprzedaży i doświadczenie zakupowe. Pokażemy nowe praktyki konsumenckie i nowe typy relacji z marką.

Powiemy, jak wykorzystać mechanizmy streetwearu do budowy potencjału własnej marki, komunikacji z młodymi konsumentami i… tworzenia porozumienia z własnymi dziećmi.

W jaki sposób prezentacja odnosi się do kwestii skutecznego i odpowiedzialnego wspierania decyzji wiedzą o rynku i człowieku?

Bez znajomości mechanizmów, którymi rządzi się steetwear trudno dziś budować markę dla młodych ludzi. W naszym wystąpieniu pokażemy, jaki w praktyce można korzystać z tego, co niesie ze sobą streetwearowa rewolucja. Zaprezentujemy marketerom 3 konkretne scenariusze projektowania swojej marki w oparciu o streetwearowe mechanizmy.

Nasze badanie zostało wykorzystane przez kilkanaście marek do tworzenia strategii produktowej i komunikacyjnej. Badanie wykorzystano mi.in. do stworzenia oferty, projektowania przestrzeni miejskiej, projektowaniu contentu dla młodych ludzi, zmiany w podejściu do swoich pracowników a także (last but not least) pomogło naszym klientom w zrozumieniu swoich dzieci ????

Źródła, materiały, dane:

Badanie etnograficzne i netnograficzne.

Marta
BYRSKA

Etnografka
Kantar

Jestem etnografką. Pracuję w Kantarze.

Basia
ZABOROWSKA

Etnografka
Kantar

Etnografka, reporterka, masażystka. Pracuje w Kantarze.