SEGMENTACJA LIVE: dowiedz się kim jesteś!

SESJA PLENARNA,
CZWARTEK 24.X, godz. 11.20

Mówi się, że “wnioskowanie” to stan umysłu. Poznajmy zatem ten umysł! Dowiedzmy się, kim jesteśmy - my wnioskujący o świecie i człowieku - i co nas wyróżnia na tle innych ludzi? Czy jesteśmy bardziej pewni siebie? Czy ufamy bardziej danym czy intuicji? Czy lubimy mieć rację? Na te i inne pytania odpowiemy podczas kongresu.

Rok 2019 to podwójny jubileusz: XXV lecie PTBRiO i XX jubileuszowy kongres. Ta okazja prowokuje pytania: kim jesteśmy dzisiaj, co nas łączy a co nas dzieli? Nasza prezentacja pozwoli na nie odpowiedzieć. Nie będzie to jednak zwykła opowieść, lecz wspólna interaktywna gra/zabawa, do której chcemy zaprosić wszystkich uczestników kongresu. Podczas naszego wystąpienia udostępnimy uczestnikom kongresu specjalną aplikację online z quizem. Wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka pytań, aby dowiedzieć się kim jesteśmy i czym różnimy się od innych. Wszystko to będzie działo się na żywo! Uczestnicy nie tylko poznają opracowane przez nas wcześniej charakterystyki przynależnych im segmentów, ale także sami będą interaktywnie tworzyć samoopis swojego segmentu odpowiadając na pytania, których wyniki pokażemy na żywo i porównamy między grupami. Uzyskany obraz będzie więc współtworzony przez wszystkich uczestników sesji w formie segmentacji Live.

Badanie zrealizowane w 2018 wśród 700 osób z różnych środowisk, w tym badaczy, analityków i UX designerów w ramach projektu Prognoskop 2018. Prognoskop to nieformalny zespół czterech osób - w jego skład wchodzą Michał Protasiuk (Google), Ania Gorączka (Żabka Polska), Michał Cetnarowski (Storytel, Nowa Fantastyka) i Michał Dubrawski (ARC Rynek i Opinia). Naszym celem jest rozwijanie metod i narzędzi służących prognozowaniu przyszłych zdarzeń. Projekt realizowany jest przez nasz zespół we współpracy z ARC Rynek i Opinia i ma charakter cykliczny. Segmentacja oparta jest na zadanych przy okazji ankiety z prognozami pytaniach psychograficznych i profilujących, jak również na zmiennych takich jak przekonanie o pewności własnych prognoz i ich trafność.

Dzięki zaangażowaniu uczestników w zabawę interaktywnego współtworzenia opisu nas samych, możemy pobudzić nas wszystkich do myślenia o tym co nas łączy i różni. Otrzymamy także szansę spojrzenia oczami segmentowanych. Każdy z uczestników będzie mógł ocenić na ile opisy segmentów są przekonujące i dopasowane do ich własnych wyobrażeń.

Prezentacja ta będzie wartościowym wstępem do bloku poświęconego rozważaniom o segmentacji jako narzędziu, a jednocześnie wzbogaci naszą wiedzę o naszych stylach myślenia i wnioskowania. Zdobyta wiedza może zwiększyć naszą świadomość i zainspirować do rozwoju nowych umiejętności. Pokaże także różnorodność kompetencji i podejść w środowisku ekspertów wnioskujących o świecie i człowieku.

Joanna
TRZCIŃSKA

Ekspert ds. Customer Experience
Alior Bank SA

Badaczka i analityk. Od dwóch lat pracuje w Alior Banku, gdzie zajmuje się obszarem customer experience badając satysfakcję klientów i wdrażając narzędzia wspierające proces ich obsługi oraz monitorujące jej jakość. Wcześniej przez 4 lata pracowała w ARC Rynek i Opinia, gdzie kierowała projektami ilościowymi głównie dla branży finansowej i energetycznej. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, interesuje się analizami statystycznymi, metodologią badań, psychologią decyzji i wspieraniem procesów decyzyjnych.

Anna
GORĄCZKA

Kierownik zespołu Insights
Żabka Polska

Od 2006 roku związana z badaniami dla branży FMCG. Przez wiele lat pracowała w firmach FMCG na różnych stanowiskach w obszarze Insight i strategii. Obecnie w Żabka Polska odpowiada za zespół Insights. Członek Zarządu PTBRiO. Po godzinach rozwija nowe metodologie badawcze. Interesuje się gamification, wisdom of crowds oraz ekonomią behawioralną.

Michał
DUBRAWSKI

Kierownik Laboratorium Analiz Badawczych
ARC Rynek i Opinia

Michał Dubrawski – Kierownik Laboratorium Analiz Badawczych w ARC Rynek i Opinia. Z wykształcenia psycholog, zawodowo badacz, metodolog i analityk. W ARC Rynek i Opinia kieruje zespołem ds. analiz i innowacji, którego zadaniem jest wsparcie zespołów badawczych w zakresie projektowania badań i planowania analiz a także analiza danych oraz rozwijanie nowych narzędzi i produktów badawczych. Interesuje się w szczególności metodologią ilościowych badań online, psychologią decyzji i technikami segmentacji.