Newsletter PTBRiO nr 110

Po Kongresie Badaczy

W tym roku miałem przyjemność spędzić dwa pełne dni na Kongresie Badaczy. Impreza ma świetną atmosferę. Fantastyczny "vibe" w kuluarach, okazja do spotkania starych znajomych i poznania nowych. Środowisko badaczy, jako całość, to grono fajnych, ciekawych ludzi. Jeśli sądzić na podstawie pokongresowych opinii i postulatów zgłaszanych w minionych latach, uczestnicy oczekują przede wszystkim wybitnie praktycznych wystąpień, innowacyjnych rozwiązań nadających się do aplikacji w ich własnych projektach. Tymczasem w tym roku najwyżej oceniano prezentacje o innym charakterze: niezwiązane bezpośrednio ze światem badań marketingowych, będące przejawami społecznej służby badań, w jakimś sensie "bezinteresowne". Czy jest to jakiś trend, przejaw znużenia tradycyjną tematyką "badawczą", oczekiwanie innego rodzaju inspiracji - to trudno powiedzieć. Być może coś jest na rzeczy biorąc pod uwagę to, ile pochlebnych opinii słyszałem na temat otwierającego Kongres panelu dyskusyjnego. Dla mnie osobiście Kongres jest okazją do podejrzenia warsztatu i efektów pracy świetnych prezenterów. Przedstawienie spójnej historii, złożonej idei czy wieloetapowego procesu w krótkim czasie wystąpienia i wobec bardzo wymagającego audytorium, to, jak dobrze wiemy, trudna sztuka. Bardzo podobały mi się prezentacje wygłaszane w duecie lub w większej grupie, w których starannie przemyślano rolę każdej z osób, a także te, w których opowieść była ważniejsza niż anegdota. Decyzja o tym, którą prezentację w równoległych sesjach obejrzeć była bardzo trudna, dlatego intensywnie pracuję nad rozwinięciem zdolności bilokacyjnych, tak by za rok nic mi nie umknęło.

Andrzej Gołoś
Zdobywca nagrody za najlepsze wystąpienie XV Kongresu Badaczy



XV Kongres Badaczy
Za nami jubileuszowy Kongres Badaczy. W swojej 15-letniej historii został oceniony najlepiej zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym, czego dowiedzieliśmy się z wyników ankiety ewaluacyjnej. W tym roku nagroda w konkursie na najlepsze wystąpienie została przyznana Andrzejowi Gołosiowi z ARC Rynek i Opinia za wystąpienie: Badacz na tropie manipulacji. Natomiast nagrodę w kategorii Krótki Format zdobył Anonimowy Badacz z wystąpieniem: Wypikselowana prawda, czyli komu służy anonimowość respondentów. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy! Relację z Kongresu znajdziecie na blogu członkini naszego towarzystwa - Anny Miotk


Rocznik PTBRiO 2014/2015

Premiera Rocznika PTBRiO 2014/2015 odbyła się podczas minionego Kongresu Badaczy. A już teraz zapraszamy Państwa do zamawiania tej bezpłatnej publikacji, klikając tutaj . Więcej informacji wkrótce na stronie www.ptbrio.pl.


badaniamarketingowe.mobi
Zapraszamy do korzystania z mobilnej wyszukiwarki. Poprzez smartphone'a możecie korzystać z:
Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych
zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy pod adres badaniamarketingowe.mobi




Serwis BIQdata
22 września rozpoczął swoją działalność www.biqdata.pl. Jest to pierwszy w Polsce serwis internetowy z kategorii data journalism przygotowywany przez redakcję mediową. Szefem projektu jest Vadim Makarenko, a PTBRiO dumnie partneruje przedsięwzięciu. Ekipie Vadima życzymy wielu sukcesów i trzymamy kciuki za inspirujące historie opowiedziane liczbami. Więcej

Partner Technologiczny
Partnerem Technologicznym PTBRiO w zakresie realizacji wywiadów internetowych jest platforma Ankietka.pl

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl



"Psychologia konsumenta"
Książka Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison

"PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE"
realizowany wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach.

Nowy kierunek studiów licencjackich na SWPS: Reklama.

BIQDATA.PL
- nowy serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji tutaj oraz na stronie biqdata.pl
 



Pakiety członkowskie na XX-lecie PTBRiO
Z okazji XX-lecia naszego Towarzystwa dla wszystkich jego członków przygotowaliśmy specjalne pakiety członkowskie. Zawierają one certyfikat potwierdzający przynależność do PTBRiO oraz zindywidualizowane roczniki Badania Marketingowe. Tak, jak co roku, można było także zamówić kalendarz członkowski, który w tym roku został wzbogacony logotypem XX-lecia Towarzystwa. Ci, którzy uczestniczyli w Kongresie Badaczy, mogli odebrać swoje pakiety podczas tego wydarzenia. Natomiast członkowie PTBRiO nieobecni na Kongresie otrzymają je wkrótce za pośrednictwem poczty. Zachęcamy do wstąpienia do PTBRiO!

Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO zostali przyjęci: Marcin Dobek, Anna Forycka-Zawadka, Karina Kędzierska, Michał Krysztofiak. Więcej .
 



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

Nowe nurty w badaniach jakościowych. 
Termin: 06-07.11.2014 r.  
Trenerzy:  Dominika Maison i Joanna Kwiatkowska (Dom Badawczy Maison)

Zostań didżejem marketingu - czyli o miksowaniu różnych metodologii w badaniach rynkowych. 
Termin: 19.11.2014 r.   
Trener: Tomasz Dulinicz (smartscope)

CASM: metody kognitywne w badaniach rynku.
Termin: 20-21.11.2014 r.  
Trener: Agata Grabowska (CPC) i Agnieszka Pilawska (smartscope)



Szkoła Badań Rynku
Trwa VIII edycja Szkoły Badań Rynku. Uczestnicy naszych zajęć ostatnio mieli okazję brać udział w zajęciach z zakresu badań jakościowych w sali fokusowej przy ul. Poznańskiej 38/6. Dziękujemy firmie ABM za udostępnienie sali.




Azja, online i Big Data


Felieton Dominiki Maison

"Prywatność w Internecie: postawy i zachowania dotyczące ujawniania danych prywatnych w mediach społecznych"

Recenzja książki Łukasza Kołodziejczyka

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl